درمان آکنه با اریترومایسین خوراکی

به گزارش وبلاگ ساعت، اریترومایسین خوراکی آنتی بیوتیکی است که برای درمان آکنه التهابی میانه تا شدید یا آکنه ای که به روش های دیگر پاسخ نمی دهد استفاده می گردد. از اریترومایسین به صورت موضعی هم برای درمان آکنه استفاده می گردد. در کنار آکنه،

درمان آکنه با اریترومایسین خوراکی

مترجم: امین حسین پور

اریترومایسین خوراکی آنتی بیوتیکی است که برای درمان آکنه التهابی میانه تا شدید یا آکنه ای که به روش های دیگر پاسخ نمی دهد استفاده می گردد. از اریترومایسین به صورت موضعی هم برای درمان آکنه استفاده می گردد. در کنار آکنه، از اریترومایسین برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها از عفونت گوش گرفته تا روزاسه هم استفاده می گردد.

اریترومایسین چگونه کار می نماید

اریترومایسین با کاهش اندازه باکتری های مولد آکنه در پوست به بهبود آکنه یاری می نماید. اریترومایسین بعلاوه التهاب و قرمزی ناشی از جوش ها را کاهش می دهد. اریترومایسین برای درمان طولانی مدت آکنه استفاده نمی گردد. به طور ایده آل، از آکنه برای چند ماه یا تا زمانی که آکنه آغاز به بهتر شدن کند استفاده می گردد. سپس، مصرف اریترومایسین قطع و از داروی دیگری که برای مصرف بلند مدت مناسب است استفاده می گردد. اریترومایسین آغازی برای کنترل آکنه است.

اریترومایسین اولین انتخاب آنتی بیوتیک برای آکنه نیست

اگرچه آنتی بیوتیک های تازه امروزی بیشتر کاربرد دارند ولی، از اریترومایسین سال ها برای درمان آکنه استفاده شده است. البته، اریترومایسین مؤثرترین آنتی بیوتیک برای آکنه نیست. بعضی آنتی بیوتیک های خوراکی دیگری که برای درمان آکنه استفاده می شوند عبارتند از:

تتراسایکلین

آزیترومایسین

داکسی سایکلین

مینوسایکلین

کلیندامایسین

اریترومایسین هنوز هم برترین آنتی بیوتیک برای زنان باردار یا شیرده است. از اریترومایسین، می توان برای بچه ها هم استفاده کرد چون، بر خلاف بعضی آنتی بیوتیک های خوراکی دیگر منجر به تغییر رنگ دندان ها نخواهد شد.

مقاومت به آنتی بیوتیک و اریترومایسین خوراکی

احتمالاً مشکل مقاومت باکتریایی ناشی از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها به گوشتان خورده است. به این خاطر، بعضی افراد به اریترومایسین به خوبی واکنش نمی دهند. برای یاری به مقاومت به آنتی بیوتیک، اریترومایسین خوراکی نباید تنها درمانی باشد که از آن استفاده می گردد. اریترومایسین اگر با روش های دیگر ترکیب گردد، برترین عملکرد را خواهد داشت. رتینوئیدهای موضعی و بنزویل پرکسید در کنار آنتی بیوتیک ها واقعاً عملکرد خوبی دارند.

عوارض جانبی ممکن اریترومایسین خوراکی

همه داروهای ضد آکنه عوارض جانبی دارند و اریترومایسین خوراکی هم از این قاعده مستثنی نیست. شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از:

ناراحتی معده

حالت تهوع و استفراغ

اسهال

عفونت واژن یا برفک دهان

اگر به ناراحتی معده یا اسهال شدد مبتلا شدید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. اگر اریترومایسین باعث ناراحتی معده شما می گردد، می توانید همراه غذا آن را میل کنید. آنتی بیوتیک های خوراکی هنگامی برترین عملکرد را دارند که به اندازه کافی در بدن وجود داشته باشند. داروهای خود را منظم مصرف کنید. حتی اگر آکنه از بین رفت هم هم مصرف دارو را قطع نکنید و دوره درمان را کامل کنید.

منبع: راسخون

به "درمان آکنه با اریترومایسین خوراکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان آکنه با اریترومایسین خوراکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید