رئیس اجرایی افغانستان: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف در تاریخ منطقه بود

به گزارش وبلاگ ساعت، رئیس اجرایی افغانستان ضمن سپاسگذاری از ایران به دلیل حمایت از افغانستان در دوره های جهاد و همچنین دو دهه اخیر، پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ منطقه خواند.

رئیس اجرایی افغانستان: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف در تاریخ منطقه بود

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ساعت، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در مراسم گرامیداشت از چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران این روز را به مردم و رهبری این کشور تبریک گفت.

دفتر رسانه ای ریاست اجرایی افغانستان در بیانیه ای منتشر کرد که در این مراسم عبدالله پیروزی انقلاب را نقطه عطف در تاریخ منطقه خواند.

وی در ادامه نیز با ابراز امیدواری برای فروکش کردن تنش ها در منطقه گفت که این تنش ها بر روی افغانستان تاثیر گذارند.

عبدالله در این مراسم همچنین از همکاری های کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران در دوره های جهاد و مقاومت و دو دهه اخیر سپاسگزاری کرد .

رئیس اجرایی افغانستان افزود که در دوره حکومت وحدت ملی روابط اقتصادى، تجارى و فرهنگى بین دو کشور رو به گسترش بوده و در این دوره تلاش اجرا شده تا روابط همسایگی و برادری با تمام کشورهای منطقه با حفظ احترام متقابل حفظ و تقویت گردد .

وی در رابطه با فرایند صلح افغانستان نیز گفت که صلح اولویت افغان هاست و افزود که توافق بین آمریکا و طالبان راه را برای آغاز گفت وگوهای بین الافغانی باز خواهد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رئیس اجرایی افغانستان: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف در تاریخ منطقه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اجرایی افغانستان: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف در تاریخ منطقه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید