شهادت مقام پنتاگون درباره تحقیقات استیضاح ترامپ منتشر می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت، کمیته تحقیقات کنگره آمریکا درخصوص استیضاح ترامپ در پرونده رسوایی اوکراین گیت، متن شهادت لائورا کوپر، معاون وزیر دفاع این کشور را منتشر کرد.

شهادت مقام پنتاگون درباره تحقیقات استیضاح ترامپ منتشر می گردد

به گزارش ، به نقل از ان بی سی نیوز، کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا متن جلسه استماع و شهادت لائورا کوپر، معاون وزیر دفاع این کشور درباره پفراینده رسوایی اوکراین گیت و استیضاح ترامپ را منتشر کرد.

چندی پیش، افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام نمود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، خواهان تسریع تحقیقات درباره فساد اقتصادی پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات سال 2020 شده است. او طی تماسی تلفنی در 25 ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد اقتصادی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

افشای این موضوع باعث شد دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح نمایند و تحقیقات رسمی در این خصوص شروع گردد.

کوپر که معاونت وزارت دفاع آمریکا در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا را برعهده دارد، حدود سه هفته پیش از سوی نمایندگان دموکرات به کنگره احضار شده بود تا درباره نقش احتاقتصادی پنتاگون در تعویق ارسال یاری های نظامی به اوکراین و ارتباط آن با ماجرای اوکراین گیت توضیحاتی ارائه کند.

وی در این جلسه که چند ساعت پشت درب های بسته به طول انجامید و متن اظهارات وی حدود 110 صفحه شده است، اذعان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تابستان قبل به سازمان های مربوطه دستور داده بود یاری های نظامی به اوکراین تعلیق گردد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوال اعضای کمیته تحقیق مبنی بر اینکه آیا ترامپ از اختیارات قانونی لازم برای تعلیق ارسال یاری های نظامی و بشردوستانه به اوکراین برخوردار بود، گفت که بعضی مقامات دفتر مدیریت و بودجه نگران بودند که وی چنین مجوزی نداشته است.

کوپر همچنین گفت که ترامپ برای تعلیق ارسال یاری ها به اوکراین حتی کنگره را هم در جریان نگذاشته و این در حالی است که ملزم به چنین کاری بوده است.

این در حالی است که به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، شروع فرایند رسمی آنالیز استیضاح ترامپ را اعلام نمود.

پایگاه خبری هیل گزارش داد دموکرات ها در شروع مرحله دوم کوشش برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا سعی دارند متن شهادت افرادی را که در کمیته های کنگره حضور یافتن، منتشر نمایند.

هفته آینده دموکرات ها پس از 7 هفته از شروع تحقیقات استیضاح ترامپ، نخستین جلسه استماع عمومی را که از تلویزیون پخش خواهد شد برگزار می نمایند و طی آن سه مقام وزارت امور خارجه آمریکا درباره معامله ترامپ در موضوع رسوایی اوکراین گیت صحبت خواهند کرد.

دموکرات ها به شدت در کوشش هستند تا در ماه دسامبر تحقیقات استیضاح را تکمیل نمایند تا ترامپ سومین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا باشد که استیضاح خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

ترامپ گفته است احتمالا متن گفت وگوی تلفنی که با رئیس جمهور اوکراین در ماه آوریل و پیش از تماسی که رسوایی اوکراین گیت را به بار آورد داشته است، سه شنبه آینده منتشر خواهد نمود. (بیشتر بخوانید)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شهادت مقام پنتاگون درباره تحقیقات استیضاح ترامپ منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهادت مقام پنتاگون درباره تحقیقات استیضاح ترامپ منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید