شرایط دمای هوای کشور طی زمستان

به گزارش وبلاگ ساعت، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح شرایط دمای هوا در کشور طی زمستان سال جاری گفت: بی هنجاری دمایی در کشور طی زمستان در همه نقاط یکسان نیست.

شرایط دمای هوای کشور طی زمستان

احد وظیفه در گفت و گو با وبلاگ ساعت درباره شرایط دمای کشور در زمستان سال جاری اظهار کرد: دمای هوا طی زمستان در نیمه غربی کشور به ویژه جنوب غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بالاتر از نرمال و در شمال کشور، شمال شرق و نیمه شرقی کمتر از نرمال خواهد بود.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بی هنجاری دمایی در کشور طی سه ماه آینده حدود 1 تا 3 درجه سانتیگراد خواهد بود، توضیح داد: این شرایط یعنی دمای هوا در نیمه غربی کشور حدود 1 تا 3 درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین بلند مدت و در نیمه شرقی و شمالی 1 تا 3 درجه سانتیگراد کمتر از نرمال است.

وظیفه تاکید نمود: البته این بی هنجاری در همه نقاط یکسان نیست و ممکن است در بعضی نقاط کمتر یا بیشتر باشد.

به گفته وی به طور کلی میانگین دمای هوای کشور در زمستان 99، در محدوده نرمال خواهد بود و آنومالی یا بی هنجاری شدید دمایی نخواهیم داشت.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در انتها با بیان اینکه بارش ها در کشور از ابتدای مهر ماه تا به امروز در محدوده نرمال بوده است، گفت: بر اساس پیش بینی های اجرا شده بارش ها در زمستان 99 گرایش به کمتر از نرمال دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط دمای هوای کشور طی زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دمای هوای کشور طی زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید