آیا سردرد شما نشانه تومور مغزی است؟

به گزارش وبلاگ ساعت، با شناخت نشانه های تومور مغزی می توان نسبت به ابتلا به این بیماری سریع تر اقدام کرد و در کنار درمان، از فرایند پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل آورد.

آیا سردرد شما نشانه تومور مغزی است؟

بهتر است قبل از هرچیزی نشانه های تومور مغزی را بشناسید و سپس به درمان آن اقدام کنید. معمولا تومور مغزی با سردرد شروع می شود. ولی این سردرد با سردردهای معمولی فرق می کند، در نتیجه اگر سردرد عادی نبود آن را جدی بگیرید. در این مطلب از وبلاگ ساعت با علائم تومورهای مغزی آشنا می شوید.

شناسایی نشانه های تومور مغزی

تومور مغزی به توده غیر طبیعی می گویند که به صورت غیر طبیعی رشد کرده است. معمولا تومور مغزی به صورت دو نوع بد خیم و خوش خیم است. همچنین درمان آن به میزان و نوع تومور بستگی دارد. نشانه های تومور مغزی در هر فردی فرق دارد ولی در کل علائم مشابه ای دارند. برای درمان باید با علائم و علل ایجاد آن آشنا شوید تا بتوانید تومور را درمان کنید. برای اینکه با تومور مغزی بهتر آشنا شوید بهتر است با ما همراه باشید.

تومور مغزی را بهتر بشناسید

همانطور که اشاره کردیم تومور مغزی به صورت غیرطبیعی و به عنوان یک توده بد خیم و یا خوش خیم رشد کرده است. تومور مغزی دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آن ها در گروه تومورهای خوش خیم و برخی دیگر در گروه تومورهای بد خیم جای می گیرند. اگر تومور بدخیم باشد باعث سرطان در فرد می شود. به طور کلی هر توده ای در بدن که باعث اختلال در کار سیستم بدن شود باید درمان شود. تومورهای بدخیم نیز باید درمان شود تا باعث مرگ و مسائل جدی در فرد نشود. این تومورها در کانال مرکزی نخاع و یا در داخل مغز جای می گیرند.

علائم جدی تومور مغزی

یکی از مهم ترین علائم تومور مغزی سردرد است. هر سردردی را نمی توان به پای تومور مغزی گذاشت، این سردرد با دیگر سردردها فرق دارد. اگر سردردی گرفتید که تا به حال تجربه نکرده اید بهتر است به دکتر مراجعه کنید. این سردرد به صورت شدید و مداوم است همچنین باعث اختلال در خواب شبانه فرد می شود، به طوری که فرد بیشتر اوقات در نیمه شب بیدار است. فرد بیمار معمولا برای درمان این بی خوابی ها از قرص های آرام بخش استفاده می کند، که به هیچ عنوان موثر نیست. اگر شما دارای هر کدام از این علائم بودید بهتر است بدون مشورت دکتر دارویی مصرف نکنید و به پزشک مراجعه کنید. علائم دیگر تومور مغزی شامل موارد زیر است:

  • شروع سردردهای تازه با الگوی متفاوت
  • سردردهای شدید که با گذشت زمان شدت آن افزایش می یابد
  • حالت تهوع بدون دلیل
  • کاهش دید، از دست دادن دید محیطی، تا دیدن اطراف و یا دو بینی
  • کاهش حس لامسه به طوری که فرد در حرکت یک دست و یا پا دچار مشکل شود
  • عدم تعادل و کاهش کنترل
  • ایجاد مشکل در گفتار
  • اختلال عملکرد در زندگی روزمره
  • تغییر در رفتار و شخصیت
  • تشنج
  • مسائل شنوایی

اگر هر کدام از این در شما ظاهر شد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید، تا راه های درمان را به شما بگوید.

علائم تومور مغزی

سردردهای شدید و متفاوت از مهم ترین علائم تومور مغزی است که باید به آن اهمیت بدهید. معمولا تومورهای مغزی از خود مغز شروع می شود، ولی از قسمت های دیگر بدن نیز به وجود می آید. مکان قرارگیری تومورهای مغزی اولیه معمولا در اعصاب جمجمه، خود مغز و یا در اطراف مغز مثل غشاهای پوشش دهنده آن و در غدد پینال یا غده هیپوفیز است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص پوست پیاز شما را شگفت زده می کند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "آیا سردرد شما نشانه تومور مغزی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سردرد شما نشانه تومور مغزی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید