اذعان دوباره ترامپ به نقش مهم آمریکا در ایجاد داعش

به گزارش وبلاگ ساعت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تجمع بامداد امروز شنبه در جمع حامیانش در ایالت می سی سی پی بار دیگر اذعان کرد که رئیس جمهور سابق این کشور داعش را ساخته است.

اذعان دوباره ترامپ به نقش مهم آمریکا در ایجاد داعش

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در جمع حامیان جمهوری خواه خود در شهر توپلو آمریکا با اشاره به ادعای مرگ ابوبکر البغدادی در حمله نیرو های آمریکایی باز هم اذعان کرد که باراک اوباما گروه تروریستی داعش را ساخته بود.

ترامپ در این سخنرانی، ابتدا به مخالفان دموکرات خود و همچنین رسانه های آمریکایی وابسته به مخالفانش حملات تندی کرد و به مواضع آن ها در قبال پرونده اوکراین گیت و استیضاح رئیس جمهور آمریکا تاخت.

رئیس جمهور آمریکا با متهم کردن رسانه های مخالف به دروغگویی، فساد و وابستگی شان به خاندان های کلینتون، بوش و اوباما گفت: ما به صداقت در رسانه هایمان احتیاج داریم ما به صداقت احتیاج داریم.

او با دفاع از اقدام دولتش در لغو مجوز حضور وبلاگ ساعت روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست در کاخ سفید گفت: شما احتمالا این خبر را شنیدید که ما آن ها را از کاخ سفید بیرون کردیم.

ترامپ توضیح داد: من در تعجب هستم که کدام یک از این دو تا بدتر از دیگری است، آن ها به شدت در رقابت برای در صدر دریافت رسانه های بد هستند، آن ها به شدت جعلی هستند و به نظر من، آن ها فاسد هستند.

رئیس جمهور آمریکا در رد مواضع نیویورک تایمز و واشگتن پست علیه دولتش به ادعای واشنگتن درباره کشتن سرنموده داعش اشاره نمود و اضافه کرد: شما هیچ وقت گزارش و روایت خوبی (درباره دولت ترامپ) را شاهد نیستید حتی وقتی که ما البغدادی را گرفتیم و واشنگتن پست گزارشی منتشر کرد و نوشت که او مانند یک روحانی مذهبی فوق العاده بود. این حرف از کجا درآمده است؟.

ترامپ گفت: ببنید اگر اوباما این کار (عملیات ادعایی کشتن البغدادی) را نموده بود، خوب ببینید این فرد (اوباما) خلافت داعش را ساخت.

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از برجسته نبودن خبر ادعایی مرگ سرنموده داعش در رسانه های آمریکایی اضافه کرد: اگر من دموکرات بودم، آن ها برای هفته ها درباره این داستان حرف می زدند، اما چون پای من در میان است، آن ها حتی کوشش کردند از اهمیت این موضوع بکاهند.

وی توضیح داد: اگر اوباما چنین داستانی را در اختیار داشت، آن ها (رسانه های آمریکایی) برای هفت ماه درباره آن صحبت می کردند، درباره شجاعت او حرف می زدند.

ترامپ آگوست 2016 (مردادماه 1395) زمانی که نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری بود، رئیس جمهور این کشور به همراه هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و رقیب دموکراتش را موسس داعش خوانده بود.

او در سخنرانی آن موقع خودش در میان حامیان جمهوری خواه در شهر فورت لادردال گفته بود: داعش دارد به رئیس جمهور اوباما احترام و ارج می نهد. او موسس داعش است و به داعش یاری اقتصادی کرد. من این را هم می گویم که هیلاری کلینتون حقه باز، هم (به همراه اوباما) موسس داعش بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اذعان دوباره ترامپ به نقش مهم آمریکا در ایجاد داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان دوباره ترامپ به نقش مهم آمریکا در ایجاد داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید