بازدید معاون امور مالی معاون اول رئیس جمهوری از موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش وبلاگ ساعت، معاون هماهنگی و نظارت مالی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری در سفر دو روزه خود به گیلان در امروز پنجشنبه 9 آبان 98 از موزه میراث روستایی گیلان بازدید به عمل آورد.

بازدید معاون امور مالی معاون اول رئیس جمهوری از موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش وبلاگ ساعت به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان در این بازدید با حضور استاندار، معاون استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان صورت گرفت، سعید شیرکوند ضمن تقدیر از کوشش ها و زحمات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و موزه میراث روستایی گفت: گردشگری صنعت نوپایی است که در جهان رشد سریع و وسیعی داشته و مورد توجه همه کشورها قرار گرفته است.این در حالی است که این صنعت در ایران با تاخیر شکل گرفت و به رغم اقدامات اجرا شده، رشد کندتری نسبت به کشور های دیگر داشته است.

شیرکوند با ذکر این نکته که در گذشته گردشگری در کشور به معنای سفر کردن بوده و جنبه های مالی آن کمتر مورد توجه قرار گرفته می شد و اغلب مُخل امنیت شهر مقصد و محیط زیست دانسته می شد ادامه داد: اگر نگرش ما به صنعت گردشگری در کشور همچون دیگر صنایع باشد، شاهد رونق زودتر در زمینه گردشگری خواهیم بود.

او در ادامه به نقش دیگر سازمان ها در گردشگری اشاره نمود و اضافه نمود: سازمان هایی همانند منابع طبیعی و محیط زیست و... باید ضمن نظارت به منابع طبیعی و پیش بینی راه حل های ممکن برای مقابله با آسیب های احتمالی، با تعامل بین سازمانی گردشگری را نیز در دستور کار قرار دهند، چرا که امروزه همه صنایع بزرگ جهان به سمت گردشگری می روند و تمام صنعت های بزرگ جهان بجز صنعت ارتباطات در 40 سال اخیر از صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک و سبز توام با رشد فزاینده یاد می نمایند.

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در حاشیه این بازدید به ارائه گزارشی در مورد پروژه های تاسیسات گردشگری در دست احداث در سطح استان گیلان پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد 300 پروژه تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 1800میلیارد تومان در سطح استان در دست احداث است که پیش بینی می گردد با افتتاح این پروژه ها زمینه اشتغال برای 4200 نفر فراهم گردد.

منبع: میراث آریا

به "بازدید معاون امور مالی معاون اول رئیس جمهوری از موزه میراث روستایی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون امور مالی معاون اول رئیس جمهوری از موزه میراث روستایی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید