ساخت خودرو پرنده با سرعت پرواز 800 کیلومتر در ساعت

به گزارش وبلاگ ساعت، گرگ براون طراح شناخته شده موتورهای جت و هواپیماهای برقی از طراحی نمونه اولیه خودروی پرنده ای خبر داده که می تواند با سرعت 800 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

ساخت خودرو پرنده با سرعت پرواز 800 کیلومتر در ساعت

خودروهای پرنده ای که تا به امروز معرفی شده اند تنها قادر به طی مسافت هایی کوتاه بوده و سرعت حرکت آنها نیز پایین بوده است. اما خودروی پرنده جدید به علت استفاده از دو موتور جت سرعت بسیار بالایی خواهند داشت.

گرگ براون که به علت همکاری در طراحی جت های اف 18 و هواپیماهای بوئینگ 777 شهرت دارد با 15 سال سابقه و آنالیز نحوه طراحی خودروهای پرنده در خصوص نسل جدید این محصول به جمع بندی رسیده است. بال های این خودرو به صورت تاشو طراحی شده و در زمان حرکت آن بر روی زمین جمع می شوند.

خودروی پرنده جدید با یک بار شارژ باتری ها می تواند تا 1370 کیلومتر را طی کند. برای طراحی بدنه سبک و بال های جمع شونده این خودروی پرنده از خدمات شرکت مهندسی آرمادا و قاب های ویژه آلومنیومی استفاده شده است.

برای جمع شدن بال های 8 متری این خودروی پرنده از یک موتور الکتریکی استفاده می گردد و یک باتری 100 کیلووات ساعتی قابل ارتقا نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. حداکثر ظرفیت این خودرو که 6.43 متر طول دارد چهار نفر است. توان رانش دو موتور جت این هواپیما به 4000 پوند می رسد.

برای کنترل این خودروی پرنده در حین پرواز و بر روی زمین ابزار و امکانات متفاوتی در نظر گرفته شده است. در حالت رانندگی بر روی زمین فرمان، گاز و ترمز این خودروی برقی در دسترس است. ولی در حالت پرواز پدال هایی متفاوت و یک دسته کنترل مرکزی در دسترس قرار گرفته و برای تأمین انرژی موتورهای جت از ذخیره سوخت یک مخزن 1135 لیتری استفاده می گردد.

خودروی پرنده مذکور تا ارتفاع حداکثر 3 کیلومتری از سطح زمین ارتفاع می گیرد و فراوری هر یک از آنها بین 5 تا 7 میلیون دلار هزینه دارد. قرار است در مرحله آزمایشی 10 واحد از این محصول با همکاری شرکت آرمادا فراوری گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "ساخت خودرو پرنده با سرعت پرواز 800 کیلومتر در ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت خودرو پرنده با سرعت پرواز 800 کیلومتر در ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید