ضرورت توجه به نگاه تحولی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

به گزارش وبلاگ ساعت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد: انتظار می رود دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با نگاه تحولی در این راستا حرکت کند و از تکرار تجربه پیغام نور جلوگیری گردد.

ضرورت توجه به نگاه تحولی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ساعت، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه دوازدهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار گردید.

سعید رضا عاملی در خصوص دستور این جلسه که به ادامه آنالیز گزارش شرایط دانشگاه شهید رجایی و برنامه های کیفیت بخشی و توسعه آن اختصاص داشت، با اشاره به سیر تحولات آموزش و پرورش و نظام دانشگاهی در جهان، گفت: باید با توجه به این تحولات، ذهنیت موجود در خصوص آموزش نیز تغییر یابد و رکن آن این است که باور کنیم آموزش برای یاری به حل مسائل جامعه، پیشرفت و ایجاد اشتغال مناسب است و نیازمند بازسازی و نوسازی های جدی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش تحث تأثیر فناوری های جدید تغییر نموده است، به عنوان مثال کشور آلمان با توجه به شرایط روز و لزوم تغییرات جدید، مقطع لیسانس را به 3 سال تقلیل داده است. در واقع ما به دنبال نظام آموزشی مفید و مؤثر هستیم. از سوی دیگر باید به مفهوم یادگیری همراه با کار توجه داشت و در واقع مفهوم یا پارادیمی که بر یادگیری به وسیله انجام کار (Embedded Learning) تأکید دارد.

عاملی توضیح داد: انتظار می رود دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با نگاه تحولی در این راستا حرکت کند، در غیر این صورت در زنجیره تغییر و تحولات آموزش و پرورش در جهان ثابت خواهیم ماند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد: مأموریت های دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به سایر دانشکده های این دانشگاه منتقل گردد و از تکرار تجربه دانشگاه پیغام نور که از فلسفه وجودی خود که آموزش از راه دور و صرفاً در مقطع کارشناسی بود، خارج شد؛ برای این دانشکده جلوگیری به عمل آید.

رئیس شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور تاکید نمود: پیشنهاد هایی مانند کوتاه کردن دوره های تحصیلی دانشگاهی فارغ التحصیلان هنرستان های فنی وحرفه ای و همچنین لزوم ادامه تحصیل فارغ التحصیلان هنرستان های فنی وحرفه ای در دانشگاه در رشته خود، به صورت طرح جامعی به شورای تحول و نوسازی ارائه گردد.

عاملی با بیان اینکه موضوعات مورد آنالیز در شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اعلام کرد: ماده واحده کلیات ساماندهی امور مربوط به مهد های کودک و ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش با پیشنهاد این شورا در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و تصویب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ضرورت توجه به نگاه تحولی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه به نگاه تحولی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید