تفریحات باتومی ، راهنمای خوشگذرانی در سواحل دریای سیاه

به گزارش وبلاگ ساعت، باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است که به خاطر داشتن باشگاه ها و مراکز تفریحی معروف است. این شهر ساحلی چشم انداز ای حیرت انگیز از کوهستان های زیبا در یک سمت و نمایی فوق العاده از دریای آبی در سمت دیگر پیش روی تان می گذارد. تفریحات باتومی برای تان یک خاطره ماندنی می سازد. معماری عجیب و غریب ساختمان های شهر و محیط پر جنب و جوش باتومی هر گردشگری را متحیر می نماید. در ادامه تعدادی از جاذبه های گردشگری باتومی آورده شده که برای تماشا شان باید خیابان های شهر را زیر پا بگذارید. تفریحات باتومی می تواند زیبا ترین سفرتان به سواحل دریای سیاه را بسازد، اگر با برنامه ریزی دقیقی به سفر بروید. در این مطلب خبرنگاران مقاله ای آماده نموده ایم که به شما در این باره یاری می نماید.

تفریحات باتومی ، راهنمای خوشگذرانی در سواحل دریای سیاه

سواحل ، بخش مهمی از تفریحات باتومی

قدم زدن در سواحل طولانی باتومی، واقعا لذت بخش است

اولین چیزی که در سفر به باتومی حس خواهید کرد، نسیم تازه دریاست. حمام آفتاب گرفتن در سواحل آفتابی و صخره ای، شنا در آب های شور دریای سیاه و قدم زدن در سواحل طولانی باتومی، مخصوصا در هنگام غروب آفتاب، واقعا لذت بخش است و یکی از برترین تفریحات باتومی به شمار میرود. در فصل های شلوغ مخصوصا تابستان ها، این سواحل خیلی شلوغ می شوند، اما هنگامی که خلوت باشند، واقعا حس آرامش بخشی دارند.

اولین چیزی که در سفر به باتومی حس خواهید کرد، نسیم تازه دریاست.

در طولانی ترین بلوارهای ساحلی اروپا قدم بزنید

بلوار ساحلی باتومی 7 کیلومتر طول دارد و محلی عالی برای قدم زدن در پیاده روی در کنار درختان است. دویدن صبحگاهی و عصرگاهی در این بلوار را هم شدیدا توصیه می کنیم. در طول راستا بلوار تعداد زیادی ایستگاه اجاره دوچرخه وجود دارد که می توانید با کرایه دوچرخه از آن ها در طول راستاهای دوچرخه سواری بلوار رکاب بزنید. نکته مسرور نماینده آن است که هیچ خودرویی در اطراف شما وجود ندارد و تنها صدایی که می شنوید عبور باد در میان درختان، آواز پرندگان، برخورد امواج با ساحل و صدای بچه هایی ست که بستنی می خواهند!

راستا بلوار از پارک میراکل شروع می گردد که در نزدیکی بندر باتومی واقع شده است. این پارک به خاطر داشتن برج الفبا، مجسمه عشق، چرخ فلک بزرگ و برج ساعت چاچا معروفیت دارد. برج الفبا سازه ای فلزی است که خاص بودن الفبای گرجستانی را نشان می دهد. این برج همانند رشته های دی ان ای، 33 حرف الفبای گرجی را روی خود جا داده تا علاقه و عشق مردم گرجستان به زبان کشورشان را نشان دهد. شما می توانید سوار آسانسور شوید و به بالای برج بروید. در طبقه همکف این سازه نیز همواره موسیقی در حال پخش شدن است.

مجسمه عشق ، زیبا و باشکوه

مجسمه عشق | از مشهورترین نمادهای باتومی

مجسمه عشق یکی از مشهورترین نمادهای باتومی است. سازه ای 8 متری و فولادی از یک مرد و زن که تامارا وسیتادزه طراحی نموده است. این سازه در سال 2010 میلادی و بر اساس داستان عاشقانه غم انگیزی به قلم کوربان سعید ساخته شده است. علی و نینو 2 شخصیت این داستان بسیار به رومئو و ژولیت شباهت دارند. هر روز این 2 پیکره به سمت هم حرکت می نمایند، اما پس از لحظه ای ادغام شدن دوباره از هم عبور می نمایند و دور می شوند و همانند قصه هیچ گاه واقعا به هم نمی رسند. برترین زمان برای تماشای این مجسمه هنگام غروب آفتاب است که بازتاب رنگ سرخ آسمان روی پیکره ها می افتد. قدم زدن در کنار این مجسمه یکی از تفریحات باتومی است.

جاهای تماشای دیگر در بلوار باتومی

چرخ فلک پارک چشم انداز ای پانوراما از شهر، ساحل و بندرش پیش روی تان می گذارد. هزینه بلیط چرخ فلک 2 لاری است. با این که چرخ فلک شب ها تعطیل است، اما پایکوبی نور چراغ هایش بسیار سرگرم نماینده هستند. برج ساعت چاچا 25 متر ارتفاع دارد. چاچا نام نوشیدنی ملی گرجستان است. این برج به وسیله شهردار شهر احداث شده و هدف از ساختش ایجاد یک آب نمای بزرگ بوده که به جای آب، چاچا در آن جریان داشته باشد و مردم شهر و گردشگران بتوانند از آن بنوشند. هر روز ساعت 7 عصر این برج به طور رایگان چاچا توزیع می نماید.

پس از خارج شدن از پارک میراکل و در طول بلوار با تعداد زیادی تندیس عشق برخواهید خورد. باتومی حقیقتا شهر عشق است! تمامی این تندیس ها قلبی سرخ درون خود دارند. علاوه بر این تعدادی مجسمه که اثر ایراکلی سولادزه هستند نیز در پارک میراکل و در کنار ساحل وجود دارند. در طول این راستا عاشقانه حتما از پل عشق هم تماشا کنید که در پارک باتومی واقع شده است و از روی آن می توان چشم انداز ای زیبا از دریا و شهر را دید. تعداد مجسمه های اطراف بلوار به قدری زیاد است که با چندبار عبور کردن نمی توان تمام شان را دید!

چرخ فلک پارک چشم انداز ای پانوراما از شهر، ساحل و بندرش پیش روی تان می گذارد.

تجمع زیبایی و هنر در بلوار باتومی

تجمع زیبایی و هنر در بلوار باتومی

شب هنگام در دو ناحیه از راستا بلوار آبن ماهای موزیکال شروع به کار می نمایند. یکی از این آب نماها در پارک باتومی و دیگری در دریاچه آرداگانی واقع شده است. بلافاصله پس از غروب خورشید پایکوبی نور و آب و موسیقی شروع می گردد. این نمایش هر شب با موسیقی و شکلی متفاوت با دیگر شب های در اجرا می گردد. یک صفحه بزرگ شطرنج هم در پارک باتومی واقع شده است که می توان درون زمین بازی اش قدم زد و مهره ها را بلند کرد تا جنگی تمام عیار شروع گردد! بلوار ساحلی جایی ست که در سفر به باتومی هرگز نباید از دستش دهید.

به معماری عجیب و غریب اطراف خود نگاه کنید

معماری زیبای باتومی خودش یک پا جاذبه گردشگری است

در باتومی ساختمان های زیادی با معماری غیرعادی وجود دارند که توجه گردشگران را به خود جلب می نمایند. یکی از آن ها برج دانشگاه تکنولوژی باتومی ست که در طبقه های آخرش چرخ فلک نصب شده است. این ساختمان به حدی غیرعادی است که نتوانسته استانداردهای لازم برای ساختمانی آموزشی را کسب کند و مالکینش قصد دارند آن را به هتل تبدیل نمایند. یکی دیگر از ساختمان های مجذوب کننده، شعبه مک دونالد باتومی است. نمای خارجی آن با 460 صفحه شیشه ای پوشیده شده و کل سازه درون استخری بزرگ واقع شده است. درون ساختمان پانسیونی بزرگ پر از گل و گیاهان گوناگون وجود دارد و محیطی در تضاد با غذاهای سرو شده ایجاد می نماید!

به میدان اروپا خوش آمدید

این میدان به خاطر داشتن ساختمان های رنگارنگ در اطراف خود شباهت ظاهری زیادی به قصه های پریان و دیزنی لند دارد یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات باتومی به شمار میرود. شب هنگام و با روشن شدن چراغ ها میدان اروپا رنگارنگ تر هم می گردد. فضای این میدان ظاهری مانند شهرهای اروپایی دارد.

در خیابان های باتومی گم شوید

خیابان گردی در باتومی بسیار لذت بخش است

2 خیابان پر از مغازه در باتومی وجود دارد که در بعضی ساعات واقعا شلوغ می شوند، اما اگر به خیابان های کوچک تر بروید گاهی با چیزهای هیجان انگیزی پیدا می کنید. پارک های سرسبز و کوچک، آب نماها، مجسمه ها و چندین کلیسای زیبا در سرتاسر شهر وجود دارند. برای کسب کردن تجربه ای جالب تر حتما قسمت قدیمی شهر را بگردید.

ماهیگیری و تفریحات باتومی

آرامش را با ماهی گیری در باتومی تجربه کنید

در بندر باتومی همواره افرادی هستند که به ماهیگیری مشغول اند و شما نیز می توانید به آن ها بپیوندید. به علاوه قایق های کوچکی در بندرگاه سفرهای ماهیگیری ترتیب می دهند که مطمئنا مجذوب کننده خواهند بود. اگر به ماهیگیری علاقه ندارید، اما خوردن ماهی تازه را دوست دارید، حتما به بازار ماهی فروشان باتومی بروید. ماهی های این جا تازه و مقرون به صرفه قیمت هستند و غذاهای دریایی هم برای خوردن در بازار پیدا می گردد. حتی در کنار بازار، محلی وجود دارد که اگر بخواهید ماهی خریداری شده شما را به غذایی لذیذ تبدیل می نماید.

سوار تله کابین آرگو شوید

با تله کابین باتومی را تجربه کنید

یکی از برترین راه ها برای تماشای شهر باتومی سوار شدن بر تله کابین آرگو است که از هیجان انگیزترین تفریحات باتومی است. هزینه بلیط برای هر نفر 10 لاری در فصل زمستان و 15 لاری در فصل تابستان است. طول راستا تله کابین 2.5 کیلومتر است و در ایستگاه پایانی می توانید نمایی پانوراما از شهر را مشاهده کنید. ایستگاه شروع تله کابین آرگو در خیابان گوگباشویلی در نزدیکی بندر واقع شده است و هر روز از ساعت 11 صبح تا 1 نیمه شب باز است.

از باغ های زیبای باتومی تماشا کنید

این باغ یکی از غنی ترین و بزرگ ترین باغ های دنیاست که به وسیله گیاه شناس روس آندری نیکولایویچ کراسنوف احداث شد. این باغ در سال 1912 میلادی افتتاح شد و مساحتی در حدود 111 هکتار را پوشش می دهد. باغ باتومی از 9 ناحیه تشکیل شده که در هر کدام گیاهان و گل هایی از سرتاسر دنیا را در خودش جای داده و مقصدی عالی برای بازدید در سفر به باتومی است. این باغ در نزدیکی تفرجگاه اسوانی کونتسخی واقع شده است و هر روز از ساعت 8 صبح تا 9 شب برای بازدید باز است. هزینه بلیط پارک 6 لاری است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "تفریحات باتومی ، راهنمای خوشگذرانی در سواحل دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات باتومی ، راهنمای خوشگذرانی در سواحل دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید