محله فانتین هاس در گوا، دری به میراث امپراتوری پرتغال

به گزارش وبلاگ ساعت، یکی از دلایلی که شهر ساحلی گوا در هند را خاص می نماید وجود محله ای به نام فانتین هاس (Fontainhas) است. امپراتوری پرتغال به مدت 450 سال در این سرزمین حکمرانی کرد. به همین علت محله فانتین هاس قلب اروپا در هند محسوب می گردد. کوچه های باریک، معماری سبک اروپایی بناهای تاریخی، کلیساها و منازل همگی گواه بر متفاوت بودن محله فانتین هاس در گوا است.

محله فانتین هاس در گوا، دری به میراث امپراتوری پرتغال

هم اکنون شما در بهترین زمان سفر به گوا به سر می برید. فصل پاییز و زمستان آب و هوای بندر گوا معتدل می شود و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به گوا سفر می نمایند. اگر به معماری اروپایی علاقه مند هستید و دوست دارید از جاذبه های گردشگری گوا دیدن کنید، می توانید تور گوا خود را از مجموعه وبلاگ ساعت خریداری کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی محله لاتین بندر گوا بپردازیم.

تاریخچه مختصر محله فانتین هاس در گوا

تاریخ پیدایش محله فانتین هاس در گوا بسیار جالب است. این محله در اوایل قرن هجدهم توسط دریانورد اهل گوا به نام آنتونیو خوآو دسکیرا (Antonio Joao de Sequeira) پایه گذاری شد. پس از دسترسی پرتغالی ها به هندوستان به وسیله آب های اقیانوس هند، فرصتی فراهم شد تا امپراتوری آن ها به این مناطق حمله نمایند و آن را تحت استثمار خود قرار دهند. این استثمار به مدت 450 سال به طول انجامید. امپراتوری پرتغال با داشتن کشتی ها و بادبان های بسیار پیرفته در آن موقع و نیروی ارتش بسیار قوی توانستند بسیاری از مناطق جنول شرقی آسیا را تحت سلطه خود در آورند.

نام فانتین هاس (Fontainhas) در سال 1770 بر روی این محله ثبت رسمی شد. فانتین هاس در واژه به بهار در پایه کوه گفته می شود که رو به سبز شدن و جوانه زدن است. در سال 1884 دولت موقعیتی را گفت که در آن مردم فقیر در مکان های عمومی می بایست لباس مناسب بپوشند. در آن موقع مردم پولدار بر روی تپه های گوا در خانه های ییلاقی سکونت داشتند. ولی از طرف دیگر، مردم فقیر در پایه های کوه و شرق تپه ها زندگی می کردند.

خانه های قدیمی زیادی در فانتین هاس وجود دارد، اما همه این خانه ها در شرایط خوبی قرار دارند. تمام این خانه ها به رنگ های مختلفی رنگی شده اند. ساخت تمامی این خانه ها به قرن هجدهم و نوزدهم میلادی باز می شود. سقف آنها از کاشی هایی که در آن ها از رنگ های مختلفی چون قرمز، آبی و زرد استفاده شده است، تشکیل شده است که جلوه زیبایی به محله داده است. محله فانتین هاس در گوا زیباترین مکان آن است. در اینجا بسیاری از گالری های هنری را پیدا خواهید کرد که به خاطر هنر مدرن و معاصر آن مشهور است.

بسیاری از قوانین این شهر توسط پرتغالی ها پایه گذاری شد. هنوز این قوانین توسط مردم محلی آن رعایت می شود. در غروب ، زنان مجرد در پله های گالری پشت بام می نشینند، لباس های رنگارنگ خود را می پوشند، روزنامه می خوانند و با همسایگان به صحبت می پردازند. برای ساخت ساختمان های مدرن بسیاری از بناهای تاریخی این شهر را ویران کردند. که این خود دلیلی بر تخریب فرهنگ شهر نیز شده است.

پرتغالی ها بسیاری از مناطق متصرف خود را در طول سال ها از دست دادند. از جمله جزیره هرمز در ایران که در زمان صفویان، شاه عباس توانست این جزیره را از تصرف پرتغالی ها برهاند. بندر گوا تا سال 1961 در تصرف پرتغالی ها بود. اما انتها، نخست وزیر وقت هندوستان، جواهر لعل رهرو از رهبران جنبش استقلال هند توانست گوا را از تصرف پرتغالی ها دربیاورد. این گونه شد که تسلط اروپایی ها در هند خاتمه یافت.

مکان جغرافیایی محله فانتین هاس در گوا

محله فانتین هاس در گوا به عنوان قدیمی ترین محله لاتین پانجیم (Panjim) شناخته می شود و از نظر ظاهری شبیه به شهرهای مدیترانه ای است. اگر قصد بازدید از این مکان زیبا را دارید، ابتدا می توانید مکان جغرافیایی آن را آنالیز کنید. اگر در رسیدن به فانتین هاس با مشکل روبرو هستید، از راهنمای خود یاری بگیرید. فانتین هاس در جاده ژانویه (January Road) واقع شده است. این جاده از اورم (Ourem) و آلتینیو (Altinho) عبور می نماید. وب سایت رسمی و دولتی توریسم گوا اطلاعات جامع تری درباره این محله زیبا و دلنشین در اختیار خوانندگان قرار داده است.

آدرس محله فانتین هاس:

Fontainhas (quarter), Altinho, Panaji, Goa 403001, India

مدت زمان بازدید از محله لاتین شهر ساحلی گوا

مدت زمان مورد احتیاج جهت بازدید از محله فانتین هاس زیاد نیست. شما فقط با داشتن 1 الی 2 ساعت می توانید از کل محله دیدن کنید. این در شرایط است که نمی خواهید این محله را عمیقا کتوش کنید و از هر کوچه پس کوچه آن سر در بیاوردید. اگر مایل بودید می توانید روز بعد یا در همان روز دوباره به این مکان مراجعه کنید. زمان بازدید توریستی و محلی توسط دولت گوا معین می شود. زمان بازدید آن را پیشاپیش آنالیز کنید. زمان بازدی آن عموما از ساعت 6 صبح تا 11 شب است. بیشتر گردشگران دوست دارند شب هنگام از این مکان زیبا دیدن نمایند زیرا نورپردازی این مکان در ساعات خاتمهی روز بسیار زیبا می شود.

هزینه ورودی و کارهایی که می توان انجام داد

بابت هزینه ها نگران نباشید. بازدید از محله فانتین هاس (Fontainhas) کاملا رایگان است. رستوران های اطرف در این محله به خاطر خدمات ارائه شده از شما هزینه دریافت می نمایند. هزینه رستوران ها جهت صرف یک وعده غذایی متفاوت است. ولی خبر خوب این است که هزینه ای که قرار است خرج کنید بسیار مناسب است. بعضی از موزه ها و جاذبه های گردشگری موجود در محله با دریافت هزینه بسیار کمی همراه است. اما مکان هایی را هم می توانید پیدا کنید که بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان می باشند.

اگر به دنبال مکان های دیدنی اطراف محله فانتین هاس هستید می توانید از کلیسای سن سباستین (San Sebastian Chapel) دیدن کنید. این کلیسا در بین مردم محلی بسیار معروف است. بیشتر مردم برای دعا خوانی و انجام آیین های مذهبی روزانه خود به این کلیسا سر می زنند. نمای داخلی این کلیسا بسیار زیبا است. اثر هنری که در کلیسا خواهید دید کار کارگرانی است که این کلیسا را در قرن 18 میلادی ساختند.

همچنین سر راه خود می توانید از Mahalaxmi Mandir دیدن کنید. این مکان به یادبود Maa Laxmi، ایزدبانو ثروت ساخته شده است. حتم داریم اگر به فرهنگ و مذهب هندوستان علاقه مند باشید از این مکان به شدت لذت خواهید برد. کشیشان حاضر داستان های بسیار زیادی برای گردشگران دارند.

همچنین کتابخانه مرکزی ایالت پناجی (The Panaji State Central Library) نیز در آنجا واقع شده است که می توانید در خصوص فرهنگ و تاریخ کلیساها و البته در خصوص گوا مطالعه کنید.

گوا از جمله مقاصد گردشگری است که نباید آن را از دست داد. مخصوصا اگر در بهترین فصل سفر به آن باشید. تاریخ با قدمت چند صد ساله آن، جاذبه های گردشگری و تفریحات ساحلی آن بی شمار گردشگر را به گرد خود آورده است. اگر مایل هستید اطلاعات جامعی در خصوص بهترین زمان سفر به گوا به دست بیاورید با مطلب مربوط به آن در مجله وبلاگ ساعت مراجعه کنید. همچنین ما را با اشتراک گذاری تجربه سفر خود به گوا در بخش نظرات همراه کنید.

منبع: الی گشت

به "محله فانتین هاس در گوا، دری به میراث امپراتوری پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله فانتین هاس در گوا، دری به میراث امپراتوری پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید