مولکولی که از خود ایمنی در بدن جلوگیری می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت، محققان مولکولی مهندسی شده ساخته اند که در برابر آسیب های سیستم ایمنی از بدن محافظت می نماید.

مولکولی که از خود ایمنی در بدن جلوگیری می نماید

سیستم ایمنی ، بدن ما را همواره با هوشیاری نگه می دارد و پاتوژن های خارجی یا سلول های مشکل زا را علامت گذاری نموده و از بین می برد تا از بیماری جلوگیری کند.

با این حال ، گاهی اوقات سیستم ایمنی ممکن است کمی بیش از حد فعال گردد و به سلول های بدن حمله کند که می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از بیماری های خود ایمنی مانند دیابت نوع 1، لوپوس و آرتریت روماتوئید گردد.

در این مطالعه، محققان تیم مولکولی ایجاد کردند که سیتوکینی به نام اینترلوکین 2 را با آنتی بادی ضد سیتوکین به نام f5111 ترکیب می نماید.

محققان این مولکول را روی موش هایی که مهندسی شده بودند به منظور ابتلا به کولیت و دیابت آزمایش کردند و دریافتند ، این پروتئین به حیوانات محافظت قابل توجهی در برابر ابتلا به بیماری های خودایمنی مربوطه می دهد.

جیمی اسپنگلر، نویسنده مسئول این تحقیق ، گفت : ترگ ها برای حفظ تعادل سیستم ایمنی ما حیاتی هستند و وقتی از شرایط خارج می شوند ، افراد می توانند به بیماری های خودایمنی مبتلا شوند.

البته، نتایج مطالعات روی موش همواره به انسان منتقل نمی گردد ، بنابراین استفاده بالینی هنوز سال ها باقی خواهد ماند.در حالی که به پیشگیری از بیماری توجه شده است ،

تیم امیدوار است آنالیز کند که آیا این روش یا تکنیک مشابهی می تواند برای معکوس کردن یک شرایط خودایمنی که در حال حاضر فعال است توسعه یابد یا خیر.

این تحقیق در مجله Cell Reports منتشر شد.

منبع : سایت نیواطلس منتشره از دانشگاه جانز هاپکینز

وبلاگ ساعت علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مولکولی که از خود ایمنی در بدن جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مولکولی که از خود ایمنی در بدن جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید