یوزپلنگ طلایی لوکارنو به کره جنوبی رسید

به گزارش وبلاگ ساعت به نقل از ددلاین، فیلم های آسیایی پیروز شدند تا مهمترین جوایز شصت و هشتمین جشنواره فیلم لوکارنو را از آن خود کنند.

یوزپلنگ طلایی لوکارنو به کره جنوبی رسید

حالا درسته، بعدا غلط ساخته هونگ سانگ-سو از کره جنوبی یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم را از لوکارنو دریافت کرد و جیونگ جی-یئونگ بازیگر این فیلم نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

این فیلم همچنین در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو که از 10 تا 20 سپتامبر برگزار می شود، و نیز جشنواره فیلم نیویورک که از 25 سپتامبر تا 11 اکتبر برگزار می شود، به نمایش در می آید.

این فیلم یک کمدی رمانتیک تلخ و شیرین است که انتظار می رود بلافاصله در سینماهای سوییس هم به نمایش درآید.

ساعت شاد ساخته ریوسوکی هاماگوچی نیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای مجموع بازیگران زن این فیلم شامل تاناکا ساچی، کیکوچی هازوکی، میهارا میکو و کاوامورا ریرا دریافت کرد. این فیلم ژاپنی همچنین تقدیر ویژه را برای فیلمنامه اش که توسط هاماگوچی، تاداشی نوهارا و تومویوکی تاکاهاشی نوشته شده، دریافت کرد.

خارج از بخش رقابتی، فیلم چینی دو جایزه برد: بهترین کارگردان نوظهور برای بی گان و تقدیر ویژه برای بهترین فیلم آینده.

گروه داوران بخش رقابتی لوکارنو امسال متشکل بود از ناداو لاپید، ادودو کایر، دانیلا میشل، جری شاتزبرگ و مون سو-ری.

جشنواره فیلم لوکارنو پس از جشنواره های کن، ونیز و برلین چهارمین جشنواره معتبر فیلم اروپا به شمار می رود. ویژگی خاص این جشنواره، نمایش فیلم ها در میدان معروف پیاتزا، در فضای باز و بر پرده بزرگ، است. در این میدان در حدود 8٬000 تماشاگر به دیدن فیلم ها می نشینند و فیلم مورد علاقه خود را نیز برمی گزینند.

جایزه اصلی این جشنواره یوزپلنگ طلایی نام دارد و به بهترین فیلم در بخش اصلی بین المللی داده می شود. جشنواره لوکارنو، نسبت به سه جشنواره مهم دیگر اروپایی بیشتر بر روی آثار کمتر شناخته شده از فیلمسازان جوان تر متمرکز است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یوزپلنگ طلایی لوکارنو به کره جنوبی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوزپلنگ طلایی لوکارنو به کره جنوبی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید