معرفی 12 تیم نهایی در والیبال المپیک

به گزارش وبلاگ ساعت، 12 تیم نهایی برای حضور در مسابقات والیبال المپیک در بخش مردان مشخص شدند.

معرفی 12 تیم نهایی در والیبال المپیک

به گزارش وبلاگ ساعت، سی و دومین دوره بازی های المپیک، سال آینده به میزبانی شهر توکیو در ژاپن برگزار می گردد و ورزش والیبال، پانزدهیمن حضور خود را در این رویداد مهم ورزشی، تجربه خواهد نمود. والیبال از مسابقات المپیک 1964 توکیو به این بازی ها افزوده شد و در سال 2020، پانزدهمین حضور خود را در این رویداد، تجربه می نماید. این رشته ورزشی، در دو گروه مردان و زنان المپیکی و با حضور 12 تیم در هر گروه پیگیری می گردد.

اما مسابقات والیبال درون قاره ای انتخابی المپیک 2020 توکیو در گروه مردان از 15 دی ماه آغاز شد و 29 کشور در پنج منطقه برای کسب پنج سهمیه به میدان رفتند.

پیش از این مسابقات، حضور هفت تیم مردان ژاپن (میزبان)، برزیل، آمریکا، ایتالیا، لهستان، روسیه و آرژانتین در المپیک 2020 توکیو قطعی شده بود و در مسابقات انتخابی درون قاره ای هم کشورهای ایران، تونس، فرانسه، کانادا و ونزوئلا پیروز به کسب سهمیه شدند تا 12 تیم مسابقات والیبال مردان بازی های المپیک 2020 توکیو مشخص شوند.

تیم ملی والیبال ایران با کسب پنج پیروزی متوالی برابر تیم های قزاقستان، چین تایپه و چین در مرحله گروهی، کره جنوبی در نیمه نهایی و چین در فینال، برای دومین بار سهمیه بازی های المپیک را به دست آورد.

در گروه زنان نیز پیش از آغاز مسابقات انتخابی درون قاره ای حضور هفت تیم ژاپن (میزبان)، صربستان، چین، آمریکا، برزیل، روسیه و ایتالیا در المپیک توکیو قطعی شده بود و در مسابقات درون قاره ای نیز تیم های کنیا، آرژانتین، کره جنوبی، ترکیه و جمهوری دومینیکن پیروز به کسب مقام قهرمانی و سهمیه المپیک در گروه زنان شدند تا چهره 12 تیم شرکت کننده در المپیک توکیو نهایی گردد.

تیم ملی والیبال بانوان ایران نیز یکی از تیم های شرکت کننده در رقابت های قاره آسیا بود که این تیم با هدف کسب تجربه در این مسابقات شرکت کرد. ملی پوشان کشورمان در سه ملاقات مرحله گروهی مغلوب تیم های قزاقستان، کره جنوبی و اندونزی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معرفی 12 تیم نهایی در والیبال المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 12 تیم نهایی در والیبال المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید