آیلتس یا تافل؟ آنالیز تفاوت ها، شباهت ها

به گزارش وبلاگ ساعت، آیلتس و تافل، مهم ترین و پرطرفدارترین آزمون های مشخص سطح زبان هستند که سالانه ایرانیان بسیاری خود را برای شرکت در آن ها آماده می نمایند. هدف های مختلفی برای کسب مدرک آیلتس یا تافل وجود دارد. مهاجرت، تحصیلات و کار، از مهم ترین دلایل شرکت در آزمون های آیلتس و تافل هستند. اما، یکی از پرسش های همیشگی زبان آموزان، انتخاب درست میان آیلتس یا تافل است. زبان آموز می خواهد بداند این دو آزمون چه تفاوت هایی باهم دارند و کدامیک انتخاب درست تری برای اهداف او است. در این مطلب، ساختار هر دو آزمون را به خوبی آنالیز می کنیم تا با تفاوت ها و شباهت های IELTS و TOFEL بیشتر آشنا شوید.

آیلتس یا تافل؟ آنالیز تفاوت ها، شباهت ها

آیلتس یا تافل؟ دو آزمون معتبر در سرتاسر دنیا!

اولین نکته درباره آزمون های تافل و آیلتس این است که هر دو از اعتبار بسیار خوبی میان، دانشگاه ها، سازمان های مهاجرت، شرکت ها و موسسات سرتاسر دنیا برخوردار هستند. به طور خلاصه می توان این آزمون را به این شکل معرفی کرد:

آیلتس (IELTS) چست؟

آیلتس یا International English Language Testing Service یک آزمون بین المللی برای سنجش مقدار تسلط داوطلب به زبان انگلیسی است که دو شاخه جنرال و آکادمیک دارد. هرچند، آیلتس بر پایه لهجه بریتیش برگزار می گردد، اما آزمون دهندگان می توانند از دیکته و تلفظ آمریکایی نیز استفاده نمایند. آیلتس در 110 کشور دنیا برگزار می گردد و سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر در این آزمون شرکت می نمایند.

تافل (TOFEL) چیست؟

آزمون تافل یا Test of English as a Foreign Language یکی دیگر از آزمون های بین المللی با هدف سنجش مقدار آمادگی و دانش زبان آموزان است. این آزمون به وسیله موسسه آمریکایی ETS برگزار می گردد و تلفظ اصلی آن امریکن است. هرچند استفاده از دیکته و لهجه بریتیش در آن مسئله ای ندارد. آزمون آیلتس در بیش از 90 کشور دنیا معتبر است اما معمولا برای پذیرش در مراکز و موسسات آمریکایی از این مدرک استفاده می گردد.

همان طور که مشاهده می کنید، از نظر اعتبار، هر دو آزمون آیلتس و تافل، در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. شما باید بر اساس اهداف و احتیاج خود یکی از این دو آزمون را انتخاب نمایید. مهم ترین مسئله، یادگیری اصولی و آموزش باکیفیت است. شرکت در جلسات تدریس زبان انگلیسی آنلاین، https://www.ostadbank.com/tutor-list/english بهترین راه چاره برای آمادگی در آزمون آیلتس یا تافل است. خوشبختانه برگزاری کلاس خصوصی زبان آنلاین، در دسترس همه زبان آموزان سراسر کشور قرار گرفته است.

ساختار آزمون آیلتس و تافل؛ یک شباهت و چند تفاوت!

نقطه اشتراک یا شباهت اصلی میان آیلتس و تافل، در ساختار این دو آزمون است. فرقی نمی نماید شما متقاضی شرکت در آیلتس یا تافل هستید، در هر صورت باید برای چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی آمادگی داشته باشید. ساختار آزمون های آیلتس و تافل به شکل زیر است:

  • مهارت مکالمه یا صحبت کردن - Speaking
  • مهارت نوشتن - Writing
  • مهارت خواندن - Reading
  • مهارت شنیدن (شنیداری) - Listening

با اینکه، هر دو آزمون از مراحل و ساختاری مشابه تشکیل شده اند، اما نحوه و فرم برگزاری آزمون در هر یک از این چهار مهارت، برای IELTS و TOFEL فرق دارد. البته زمان برگزاری این دو آزمون نیز باهم تفاوت دارد. تافل در یک روز و مدت زمان 4 ساعت برگزار می گردد. این در حالی است که بخش لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ آیلتس در یک روز و بخش اسپیکینگ آن در روزی دیگر و به صورت مجزا برگزار می گردد.

البته تا زمانی که زبان آموز با یاری معلم باتجربه و کاربلد آموزش می بیند، نباید نگران ساختار آزمون و زمان بندی آن باشد. مهم این است که از موسسات و سامانه های تدریس خصوصی معتبر، معلم زبان استخدام کنید. اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، می توانید با استفاده از بهترین اساتید کلاس خصوصی آیلتس استادبانک، خود را به بالاترین سطح آمادگی برسانید.

تفاوت IELTS و TOFEL در بخش مکالمه

مهمترین تفاوت تافل و آیلتس در بخش Speaking است. آزمون دهندگان در آیلتس با یک ممتحن (آزمون گیرنده) روبه رو هستند و جلسه آزمون مانند یک تبادل نظر پیش می رود. اما در تافل، شیوه برگزاری آزمون کاملا فرق دارد و داوطلب به وسیله کامپیوتر به سوالات پاسخ می دهد تا مهارت مکالمه او ارزیابی گردد.

در آزمون تافل، شش سوال در مدت زمان 20 دقیقه پرسیده می گردد که موضوعات مختلفی از خانواده تا محل زندگی را پوشش می دهد. در بخش آخر این مرحله نیز از شما خواسته می گردد تا به متنی گوش دهید و خلاصه آن را بازگو کنید. اما Speaking آیلتس از سه بخش تشکیل می گردد که در مجموع 15 دقیقه طول می کشد. بخش اول، شامل سوالاتی درباره تحصیلات و شغل شما است. در ادامه یک موضوع به شما می دهند که حدود 2 دقیقه زمان دارید تا درباره آن صحبت کنید و در آخر بر اساس همین مکالمه، سوالاتی از شما پرسیده می گردد.

Writing یکی دیگر از تفاوت های آیلتس و تافل است

تاثیرگذارترین تفاوت در بخش رایتینگ، شیوه ارائه پاسخ سوالات است. آزمون دهنده تافل پاسخ خود را پشت سیستم کامپیوتر و به وسیله کیبرد تایپ می نماید. ولی داوطلب آزمون آیلتس، باید جواب سوالات را بنویسید. بنابراین داشتن خطی خوانا در این جا یک مزیت محسوب می گردد.

تعداد سوالات رایتینگ، برای آزمون آیلتس یا تافل فرقی نمی نماید و شما باید به دو نوع سوال پاسخ دهید. در بخش اول این مهارت، شما ابتدا یک متن را مطالعه می کنید، سپس به یک فایل صوتی درباره موضوع همان متن گوش می دهید. بعد از این دو مرحله، باید به چند سوال به صورت کتبی پاسخ دهید. بخش دوم writing، شامل نوشتن مقاله ای درباه موضوعی خاص است. برای آزمون دهندگان آیلتس جنرال و آکادیک، موضوع این مقاله متفاوت مشخص می گردد.

آیلتس یا تافل؛ تفاوت در بخش Listening

تعداد سوالات، طول متن ها و نوع گویش، مهم ترین تفاوت های آزمون آیلتس و تافل در بخش لیسینیگ هستند. طول فایل های صوتی در تافل، حدود 60 دقیقه و در آیلتس 30 دقیقه است. اما سوالات TOFEL به صورت چهارگزینه ای است، در حالی که برای آیلتس چند نوع سوال مانند پرکردنی، جورکردنی، صحیح وغلط و پاسخ کوتاه طرح می گردد. نکته مهم بعدی این است که در تافل گویش گوینده فقط آمریکایی استاندارد است، ولی در آیلتس گویش های مختلفی مانند ایرلند، ولز، اسکاتلند، کانادا، هند، و استرالیا را می شنوید.

تفاوت در مهارت Reading آزمون آیلتس و تافل

نوع فرمت و طراحی سوالات، تفاوت میان آیلتس و تافل را در بخش ریدینگ شکل می دهد. تافل فقط شامل سوالات چهارگزینه ای است، ولی آیلتس تنوع گسترده ای از سوالات را دارد. البته طول متن های ریدینگ آزمون تافل معمولا از آیلتس بیشتر است که باعث خستگی داوطلب می گردد. به یاد داشته باشید که در آیلتس دو نوع سوال جنرال و آکادمیک طراحی می گردد که با میل خودتان به یکی از آن ها پاسخ می دهید.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی استادبانک؛ بهترین راه آمادگی برای آیلتس یا تافل

شناخت مهم ترین تفاوت ها و شباهت ها میان آیلتس و تافل، یاری می نماید تا انتخاب مناسبی بر اساس توانایی های خود داشته باشید. کسب مدرک آیلتس یا تافل، احتیاجمند برنامه ریزی و کوشش است. باید از بهترین شیوه بهره ببرید تا در زمان و بودجه شما صرفه جوبی گردد. سامانه تدریس خصوصی استادبانک، آماده برگزاری جلسات آنلاین و حضوری کلاس خصوصی زبان انگلیسی است.

اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید، شرکت در جلسات تدریس خصوصی تافل استادبانک، بهترین پیشنهاد برای شما است. داوطلبین آیلتس نیز، بهترین اساتید این آزمون را در سایت استادبانک در دسترس دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت استادبانک به آدرس www.ostadbank.com، مراجعه کنید. اگر برای انتخاب معلم آیلتس یا تافل، یا نحوه برگزاری کلاس به مشاوره احتیاج دارید، با شماره 91005343-021 تماس بگیرید تا کارشناسان بخش پشتیبانی استادبانک، به خوبی شما را هدایت نمایند.

منبع: فرارو

به "آیلتس یا تافل؟ آنالیز تفاوت ها، شباهت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیلتس یا تافل؟ آنالیز تفاوت ها، شباهت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید