استقلال ، الهلال؛ ساعت 21:30، بازی عظیم با رقیب قدیمی، ترکیب احتمالی استقلال برای بازی حساس امشب

به گزارش وبلاگ ساعت، استقلال شرایط متفاوتی را نسبت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تجربه می نماید و بسیاری از چهره های شاخص خود را از کف داده است.

استقلال ، الهلال؛ ساعت 21:30، بازی عظیم با رقیب قدیمی، ترکیب احتمالی استقلال برای بازی حساس امشب

گروه ورزشی وبلاگ ساعت، چنانچه آن تیم پرزرق و برق مرحله گروهی که پیروز شد به اسم تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند، حفظ می شد با اطمینان بیشتری درباره پیروزی امشب استقلال مقابل الهلال سخن به میان می آوردیم اما دایره تغییرات به حدی وسیع بوده که بی تعارف احتمال ناکامی استقلال در بازی امشب بسیار بیشتر از کسب پیروزیت است. در واقع باید از استقلال به مقدار وسع و توانایی اش انتظار داشت و خیالات واهی و باطل را از گوشه فکر دور کرد.

حتی اگر فرهاد مجیدی باتجربه ترین بازیکنان خود را وارد ترکیب اصلی کند، باز هم حضور سه بازیکن تازه وارد به ترکیب قطعی خواهد بود ضمن اینکه دست سرمربی استقلال روی نیمکت هم چندان باز نخواهد بود تا در مواقع لزوم اقداماتی در جهت تغییر رویه بازی را انجام دهد.

بنابراین با تیمی مواجهیم که تفاوت های بسیاری با بازی های مرحله گروهی دارد هرچند که حضور گابریل پین می تواند جای خالی فراز کمالوند که در بازی های مرحله گروهی دست راست مجیدی بود را پر کند اما به واقع خرید های نو استقلال آنچنانی نامی و پرآوازه نیستند که بتوان آنها را هم وزن بازیکنانی دانست که آن سوی میدان حضور خواهند داشت.

البته همانطور که مجیدی هم در روزهای اخیر به آن اشاره نموده، خط دفاع الهلال عربستان می تواند نقطه امیدبخشی برای استقلال باشد تا از آن گذشته و تیر خلاص را بر پیکر این تیم متمول سعودی وارد آورند، اما تردیدی نیست که نماینده فوتبال عربستان تمام نیروی خود را صرف استفاده حداکثری از بازیکنانی همانند گومیس، پریرا و مارگا خواهد نمود تا با بهره برداری از این مثلث هجومی استقلال را از مقابل کنار زده و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک گردد.

اتفاقاً الهلال در میان تیم های غرب آسیا با این هیبت و بازیکنان شانس و اقبال بیشتری در قیاس با همه تیم های حاضر برای رسیدن به قهرمانی دارد و اگر تصور کنیم حتی پرسپولیس هم که یکی از تیم های تاکتیک مند غرب آسیا محسوب می گردد از الهلال خوش اقبال تر است، تحلیل درستی از واقعیت ماجرا نداشته ایم.

در واقع استقلال با قوی ترین تیم غرب آسیا مصاف خواهد داشت اما در عین حال اگر مدیران این باشگاه می توانستند ستاره ها را حفظ نمایند یا دست کم فروش قایدی را به زمان دیگری موکول نمایند، استقلال با امید های بیشتری گام به این بازی می گذاشت. به هر حال اما فوتبالیست های ایران حتی در اسفبارترین شرایط هم امید و انگیزه خود را برای پیروزی مقابل رقبا از کف نخواهند داد و استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست و فرهاد مجیدی هم کوشش نموده در روزهای اخیر از نظر انگیزشی تیمش را در شرایط ایده آلی قرار دهد تا شانس پیروزی مقابل الهلال برتری بگیرد.

آنچه بازیکنان استقلال را به این هدف مهم و عظیم نزدیک می نماید خودباوری است. آنها نباید ترسی از حریف به دل راه دهند و در این میان بازیکنان باتجربه ای همانند وریا غفوری و سیدحسین حسینی که میدان های آسیایی بسیاری را دیده اند می توانند یاری حال جوان تر ها باشند تا شاید استقلال به برنده عظیم این بازی عظیم تبدیل گردد.

ترکیب احتمالی

دروازه بان: سیدحسین حسینی

مدافعان: محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی

هافبک ها: وریا غفوری، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند (بابک مرادی)، جعفر سلمانی

مهاجمان: ارسلان مطهری، امین قاسمی نژاد

نکته: اگر استقلال قصد بازی با روش چهار دفاع را داشته باشد وریا غفوری به دفاع راست منتقل خواهد شد. جعفر سلمانی هم ممکن است در پست دفاع چپ بازی کند هرچند شانس کریم زاده در این شرایط بیشتر خواهد بود. یکی از میان سه مدافع هم بیرون از ترکیب بازی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استقلال ، الهلال؛ ساعت 21:30، بازی عظیم با رقیب قدیمی، ترکیب احتمالی استقلال برای بازی حساس امشب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال ، الهلال؛ ساعت 21:30، بازی عظیم با رقیب قدیمی، ترکیب احتمالی استقلال برای بازی حساس امشب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید