اپل به طور رسمی از تراشه M2 رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ ساعت، دقایقی پیش اپل در در رویداد جهانی توسعه دهندگان خود موسوم به WWDC 2022 از تراشه جدیدش به نام M2 با عملکرد بهتر نسبت به نسل قبلی اش یعنی تراشه M1 رونمایی کرد.

اپل به طور رسمی از تراشه M2 رونمایی کرد

به ادعای اپل عملکرد این پردازنده 18 درصد سریع تر از نسل قبلی است. محصولاتی که از این پردازنده به عنوان قلب تپنده بهره می برند، می توانند از 50 درصد حافظه پهنای باند بیشتر نسبت به M1 بهره مند شوند. بعلاوه حداکثر حافظه رم 24 گیگابایتی درون این تراشه تعبیه شده که بسیار فوق العاده است. پردازنده گرافیکی تراشه M2 اپل 10 هسته ای است و نسبت به نسل قبلی خود در حدود 35 درصد عملکرد گرافیکی بهتری دارد.

طبق شایعات منتشر شده، تراشه M2 با همان فرآیند ساخت 5 نانومتری تراشه M1 ساخته شده است. به گفته اپل، این تراشه که مجهز به 20 میلیارد ترانزیستور است قادر است در هر لحظه 15.8 تریلیون عملیات را انجام دهد. بعلاوه غول فناوری آمریکا ادعا نموده که تراشه M2 می تواند با تراشه های رایانه های شخصی رقابت کند و 90 درصد عملکرد یک پردازنده 12 هسته ای اینتل را با یک چهارم مصرف انرژی به کاربران ارائه دهد. هسته های Media Engine داخل تراشه M2 نیز به طور قابل توجهی ارتقاء یافته اند.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل به طور رسمی از تراشه M2 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به طور رسمی از تراشه M2 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید