بازارچه دائمی صنایع دستی دغدغه اصلی هنرمندان قائمشهری است

به گزارش وبلاگ ساعت، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، بازارچه دائمی صنایع دستی دغدغه اصلی هنرمندان قائمشهری است.

بازارچه دائمی صنایع دستی دغدغه اصلی هنرمندان قائمشهری است

مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی و گردشگری با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران در فرمانداری قائمشهر برگزار گردید.

یکی از هنرمندان صنایع دستی قائمشهر در این جلسه با بیان اینکه مهمترین مشکل او و دیگر هنرمندان این حرفه بازاریابی فروش است، گفت: اگر بازاریابی فروش ما در این صنعت حل گردد دیگر ما احتیاج به گرفتن تسهیلات نداریم.

روح الله ارجمند شکوری با اعلام اینکه مهمترین اقدام برای هنرمندان صنایع دستی ایجاد بازارچه دائمی است تا دغدغه فروش حل گردد، اضافه نمود: باتوجه به اینکه توریسم و مسافران زیادی از شهرستان قائمشهر گذر می نمایند بنابراین با ایجاد این بازارچه علاوه بر آنکه مشکل فروش ما حل خواهد شد حتی می توانیم آداب و رسوم و فرهنگمان را هم به آنان معرفی کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان قائمشهر هم در این جلسه مهمترین دغدغه و مشکل هنرمندان این عرصه را بازار فروش خاطرنشان کرد.

رضا دانش زاده با اعلام اینکه اگر دغدغه بازار فروش هنرمندان صنایع دستی حل نگردد بیش از 70 درصد آنان نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: برای حمایت از هنرمندان این عرصه، خواستار راه اندازی بازار دائمی هستیم.

به گفته وی، در این شهرستان بیش از 700 هنرمند فعال صنایع دستی و 112 کارگاه فعال وجود دارد.

نبود برنامه مدون در حوزه صنایع دستی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه هشت هزار صنعتگر با بیش از 70 رشته در این عرصه در حال فعالیت هستند، گفت: متاسفانه اتفاقاتی که باید برای هنرمندان در این عرصه رخ میداد، نداد اما ما در اداره کل در حال کوشش هستیم تا جایگاه صنایع دستی استان را بهتر معرفی کنیم.

مهدی ایزدی با ابراز تاسف از اینکه از گذشته کمبودها و مسائل وجود داشته، اضافه نمود: با برنامه های مدونی که پیگیری آن از سوی هنرمندان صورت بگیرد می توانیم به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.

وی با اظهار اینکه به نظرم برنامه مدونی در حوزه صنایع وجود ندارد، گفت: اگر هر شهرستانی به صورت جداگانه برنامه مدونی داشته باشند در این صورت می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به سفر استانی هیات دولت با مازندران اشاره نمود و اضافه نمود: در این سفر اعتباراتی برای ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در اختیار این اداره کل نهاده شد بنابراین هر شهرستانی که بتواند فضا، مکان و برنامه ارائه دهد ما هم در این اداره کل بیشترین اعتبار را به آنان تخصیص خواهیم داد.

ایزدی با اعلام اینکه در حوزه بازارچه کمبودهایی وجود دارد، گفت: تا به امروز شهرستانهای نوشهر، رامسر و بابلسر برای ایجاد بازارچه اعلام آمادگی کردند و اگر شهرستان قائمشهر هم اعلام آمادگی کند ما نسبت به ساخت بازارچه اقدام خواهیم کرد.

وی به راه اندازی موزه در شهرستان قائمشهر اشاره ای کرد و اضافه نمود: با راه اندازی موزه می توانیم بخشی از اقدامات هنرمندان که ثبت ملی یا به ثبت یونسکو رسیده را به نمایش بگذاریم.

پیگیر بازارچه هستیم

فرماندار شهرستان قائمشهر هم در این جلسه با بیان اینکه پیگیر ایجاد بازارچه برای هنرمندان این شهرستان هستیم، گفت: بنا است تا زمینی از سوی اداره آب و فاضلاب به شهرداری قائمشهر جابجا گردد که اگر این اتفاق بیافتد، برای برطرف دغدغه هنرمندان پیگیر هستیم تا بازارچه دائمی در این شهرستان ایجاد گردد.

جواد مولایی قرا بیان نمود: بطور یقین صنعت صنایع دستی می تواند منجر به اشتغال بالا، ارزش اضافه نموده بالا و سود بالایی گردد.

وی در سرانجام با اشاره به اینکه در تعطیلات گذشته بیش از 30 هزار نفر از پارک چنگلی تلار قائمشهر استفاده نموده اند، گفت: حتی با ایجاد زیرساخت در این پارک جنگلی می توانیم از ظرفیت هنرمندان برای به فروش رسیدن محصولات استفاده کنیم.

منبع: همگردی

به "بازارچه دائمی صنایع دستی دغدغه اصلی هنرمندان قائمشهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه دائمی صنایع دستی دغدغه اصلی هنرمندان قائمشهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید