بیش از 2 هزار کودک ایجرودی به صورت رایگان غربالگری بینایی می شوند

به گزارش وبلاگ ساعت، رئیس اداره بهزیستی ایجرود گفت:سال جاری بیش از 2 هزار و 300کودک 3تا6ساله درشهرستان ایجرود به صورت رایگان مورد غربال قرار می گیرند.

بیش از 2 هزار کودک ایجرودی به صورت رایگان غربالگری بینایی می شوند

نوروزی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی بچه ها 3تا 6ساله در ایجرود از تیرماه سال جاری در دو شهر و بیش از 70روستای این شهرستان شروع شده است، گفت: سال جاری دو هزار و 336 کودک ایجرودی که از این تعداد دو هزار و 111کودک روستایی و 225کودک نیز شهری هستند معاینه چشمی می شوند.

او اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح هیچ مبلغی از خانواده ها دریافت نمی گردد و اگر کودکی نیازمند عینک و یا جراحی باشد که والدین او توان اقتصادی برای انجام این کار را ندارند مورد حمایت بهزیستی قرار می گیرد.

رئیس اداره بهزیستی ایجرود با اعلام اینکه این طرح با همکاری مرکز مثبت زندگی کد 7413تحت نظارت بهزیستی ایجرود اجرا می گردد، ادامه داد: پارسال دو هزار و 101 کودک به همین دلیل مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد 66کودک مشکوک و به اپتومتریست ارجاع داده شد و 9کودک نیز عینک دریافت کردند.

نوروزی هدف از اجرای طرح غربالگری بینایی را شناسایی بچه ها دارای مشکل بینایی مطرح نمود و اضافه کرد: اگر بچه ها در این سن طلایی مورد تشخیص و درمان قرار گیرند از خطر معلولیت بینایی در بزرگسالی نجات می یابند و خانواده ها بایستی به این امر توجه نمایند.

وبلاگ ساعت زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 2 هزار کودک ایجرودی به صورت رایگان غربالگری بینایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 2 هزار کودک ایجرودی به صورت رایگان غربالگری بینایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید