آلاداغ لار ، کوه هایی رنگارنگی به شگفتی طبیعت ایران

به گزارش وبلاگ ساعت، هر گوشه ایران جاذبه ای است که شما را غافلگیر می نماید. این پراکندگی زیبایی ها را می توانید در سراسر این سرزمین جستجو و لمس کنید تا از ذره ذره اش شگفت زده شوید. یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ایران در راستا میانه - زنجان قرار گرفته است. کوه های آلاداغ لار با رنگ های چشم نواز و حیرت انگیز خود چشمان شما را در طول این راستا به سوی خود می کشند و شما از کشف این حجم از رنگ و هنرمندی طبیعت جادو می شوید. با مجله خبرنگاران همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره این جاذبه به دست بیاوریم.

آلاداغ لار ، کوه هایی رنگارنگی به شگفتی طبیعت ایران

آلاداغ لار کجاست؟

آلاداغ لار

برای تماشا زیبایی این کوه ها به سمت جاده های شمال غربی ایران سفر می کنیم و راه زنجان را در پیش می گیریم. زمانی که وارد جاده میانه - زنجان می شوید خودتان را برای تماشا سحرانگیزترین جلوه سنگ ها آماده کنید.

کمی که این جهت را پیش بگیرید ردیفی از رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و سفید پیش چشم هایتان قد می کشند که نظم و گستردگی آن ها قاب چشم شما را پر می نماید و زیبایی طبیعت شما را غافلگیر می نماید. این رنگین کمان سنگی از زنجان آغاز شده و تا اهر ادامه دارد. آلاداغ لار حدود 70 کیلومتر مربع وسعت دارد.

رنگ ها و قصه آن ها

دلیل اصلی به وجود آمدن کوه های رنگی رسوباتی است که در لایه های مختلف زمین قرار دارند و به مرور و بر اثر تغییرات زمینی همراه فرآیند های کوه زایی در سطوح مختلف این کوه ها خود را به نمایش گذاشته اند.

در مورد رنگ های مختلفی که در این سنگ ها قرار گرفته است می توان گفت که اصلی ترین ماده رسوبی در آن ها آهن است که در اثر اکسید شدن رنگ سرخ را به چهره کوه بخشیده. در لایه های دیگری از این نقاشی طبیعی رنگ های سبز و زد نشان از وجود مس و کربن است.

آلاداغ لار و تماشای هایش

کوه های رنگی آلاداغ لار

بهتر است برای بازدید دقیق تر از این رنگ های چشمگیر از ماشین پیاده شوید و دقایقی را به لمس و کشف جادوی طبیعت اختصاص دهید. این جاذبه یکی از برترین مکان برای عکاسی است. درست جایی که رنگ ها با مهربانی به شما لبخند می زنند.

در این گشت و گذار مراقب زیبایی آن باشید و پس از بازدید مطمئن شوید که زباله ای را در طبیعت رها ننموده باشید تا این میراث برای همگی حفظ گردد.

چه زمانی سفر کنیم؟

این پدیده با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف نماهایی متفاوت دارد و در برابر سرما و گرما رنگ ها و شفافیت آن ها کمی تغییر می نماید. برای مثال در فصول سردتر و هنگام بارش سرخی کوه ها بیشتر می گردد.

آدرس

استان آذربایجان شرقی، 25 کیلومتری شمال شرقی تبریز

اگر شما هم از این پدیده زمین شناسی زیبا تماشا نموده اید برای ما بنویسید.

آیا ویژگی دیگری در مورد این کوه ها می دانید؟

شما هم اگر به میزان ما از این رنگ ها لذت برده اید این مکان را به دیگران معرفی کنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "آلاداغ لار ، کوه هایی رنگارنگی به شگفتی طبیعت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلاداغ لار ، کوه هایی رنگارنگی به شگفتی طبیعت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید