تبریک توئیتری ظریف به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین

به گزارش وبلاگ ساعت، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پیامی توئیتری یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین را تبریک گفت و نسبت به توسعه مناسبات ایران و چین در آینده ابراز امیدواری کرد.

تبریک توئیتری ظریف به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین

به گزارش وبلاگ ساعت به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در توئیتی به زبان چینی یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین را تبریک گفت.

وی در این توئیت نوشت: مایلم به مناسبت یکصدمین سالگرد حزب کمونیست چین، تبریکات صمیمانه خود را به خاطر دستاورد های قابل توجهی که این حزب به دست آورده است، عرض کنم.

ظریف این یکصد سال را همراه با موفقیت پر افتخار برای این حزب برشمرد و ابراز امیدواری کرد که تحت رهبری حزب کمونیست چین، این کشور بیش از پیش قدرتمندتر شده و روابط ایران و چین با انرژی و نشاط بیشتری توسعه یابد.

لازم به ذکر است، مراسم جشن صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین صبح امروز (پنجشنبه) دهم تیرماه در میدان تیان آن من در مرکز پکن مرکز این کشور برگزار گردید.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین در مراسم سالگرد حزب حاکم چین گفت: دوره جدیدی شروع شده که در آن قدرت های جهانی دیگر نمی توانند معاهده های نابرابر را بر جمهوری خلق چین تحمیل نمایند. ملت چین بر روی پای خود ایستاده و به کسی اجازه نخواهد داد سرنوشتش را کنترل کند.

لازم به ذکر است، حزب کمونیست چین در سال 1921 با یاری دفتر شرق دور حزب کمونیست روسیه (بلشویک ها) و دبیرخانه خاور دور انترناسیونال کمونیست تأسیس شد. این حزب به سرعت رشد کرد و در سال 1949 پس از جنگ داخلی چین، دولت ملی گرای کومینتانگ (KMT) را از سرزمین اصلی چین به تایوان سوق داد و جمهوری خلق چین را در 1 اکتبر 1949 تشکیل داد.

منبع: جام جم آنلاین

به "تبریک توئیتری ظریف به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریک توئیتری ظریف به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید