تپه باستانی پارک جنگلی گچساران تعیین حریم شد

به گزارش وبلاگ ساعت به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری شهاب رستمی سرپرست گروه برآورد و مشخص عرصه و حریم این تپه باستانی گفت: این تپه دارای آثار معماری به صورت سنگ های خشک چین و سفالهای پراکنده بود که بر اساس داده های سفالی، این تپه مربوط به دوران قرون میانه اسلامی است.

تپه باستانی پارک جنگلی گچساران تعیین حریم شد

این باستان شناس اضافه نمود: سمت غرب تپه توسط ماشین آلات راهسازی دچار برشی عظیم شده که به راحتی می توان نوع سنگ های تشکیل دهنده تپه را مشاهده کرد.

به گفته او و بر اساس بررسی های اجرا شده بر روی این برش هیچگونه لایه فرهنگی در آن مشاهده نشد.

رستمی با اشاره به انجام چند حفاری غیرمجاز بر روی تپه و درمیان سنگ چین ها گفت: این حفاری ها و شخم زدن زمین توسط ماشین آلات کشاورزی شکل هندسی و چینش سنگ چین ها را تا حد زیادی دچار آشوب و نامنظم کرده است. تپه در بین زمین های کشاورزی واقع شده که امکان تعرض به عرصه آن روز به روز بیشتر می شود و هدف ما از انجام تعیین عرصه و حریم جلوگیری از تخریب بیشتر و حفظ این تپه فرهنگی بود.

تپه پارک جنگلی گچساران پوشیده از درختان اکالیپتوس در سمت شمال شرقی جهت اتوبان گچساران به یاسوج و در فاصله تقریبی 2 کیلومتری شمال شرقی باند فرودگاه این شهرستان، در فاصله تقریبی 850 متری شرق تپه فرودگاه واقع شده است. تپه از دو سمت شمال و جنوب به زمین های کشاورزی که بصورت دیم کشت میشوند از سمت شرق به هسته اصلی پارک جنگلی و ازغرب به جاده خاکی متصل به زمین های بالادست می رسد. تعیین عرصه و پیشنهاد حریم برای تپه پارک جنگلی گچساران با مجوز رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تپه باستانی پارک جنگلی گچساران تعیین حریم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه باستانی پارک جنگلی گچساران تعیین حریم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید