داریوش خنجی نامزد انجمن فیلمبرداران آمریکا شد

به گزارش وبلاگ ساعت، انجمن فیلمبرداران آمریکا لیست نامزدهای سال 2023 بیان کرد و داریوش خنجی نیز برای فیلم باردو یکی از نامزدهای دریافت جایزه اصلی است.

داریوش خنجی نامزد انجمن فیلمبرداران آمریکا شد

به گزارش وبلاگ ساعت، سی و هفتمین دوره جوایز سالانه انجمن فیلمبرداران سینمای آمریکا لیست نامزدهای خود را خاطرنشان کرد و در بخش برترین فیلمبرداری فیلم بلند، داریوش خنجی برای فیلم باردو؛ راجز دیکینز برای فیلم امپراتوری نور؛ گِرِگ فریزر برای فیلم بتمن، کلودیو میراندا برای تاپ گان: ماوریک و ماندی واکر هم برای فیلمبرداری فیلم الویس نامزد دریافت جایزه شده اند.

  • شایعات در باره مل گیبسون| او چه ارتباطی با خاندان روچیلد دارد؟
  • فیلم های مهم 2023| از بابیلون تا شرک

داریوش خنجی فیلمبردار 67 ساله ایرانی- فرانسوی که هم اکنون در حال همکاری با بونگ جون-هو کارگردان فیلم اَنگل در فیلم تازه او به نام Mickey 7 است، پیش از این نیز سه بار برای فیلم های هفت (1995) ساخته دیوید فینچر و اویتا (1996) از آلمن پارکر و مهاجر (2015) به کارگردانی جیمز گری نامزد جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا شده است.

او با کارگردانان بزرگی چون ژان پیر ژونه (اغذیه فروشی، شهر بچه های گمشده، بیگانه: رستاخیز)، برناردو برتولوچی (زیبایی ربوده شده)، دنی بویل (ساحل)، سیدنی پولاک (مترجم)، وودی آلن (نیمه شب در پاریس)، میشائیل هانکه (بازی های خنده دار، عشق)، و برادران سفدی (جواهرات تراش خورده) همکاری داشته است و فیلم باردو: وقایع نگاری دروغین مشتی حقیقت نخستین تجربه همکاری او با الخاندرو گونزالز ایناریتو کارگردان مطرح مکزیکی است.

داریوش خنجی

خنجی تا به امروز برای فیلم باردو جوایز قورباغه نقره ای و فیپرشی جشنواره بین الملی هنر فیلمبرداری کمراایمج لهستان را دریافت نموده است و طبق اعلام پیشین، جایزه ویژه بین الملل جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا را نیز دریافت خواهد نمود.

در میان دیگر نامزدهای سال جاری شاخه انجمن فیلمبرداران آمریکا در شاخه فیلم بلند، راجر دیکینز فیلمبردار نامدار بریتانیایی سال جاری برای هفدهمین بار با فیلم امپراتور نور ساخته سم مندس نامزد دریافت جایزه شده است و ماندی واکر برای فیلم الویس نیز تنها فیلمبردار زن حاضر در این بخش است.

در طول تاریخ برگزاری جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا فقط سه زن پیروز به کسب نامزدی در شاخه اصلی شده اند.

مراسم سی و هفتمین دوره جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا روز 5 مارس (14 اسفند) در بورلی هیلتون برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "داریوش خنجی نامزد انجمن فیلمبرداران آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داریوش خنجی نامزد انجمن فیلمبرداران آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید