درخواست اردوغان از کشورهای اسلامی

به گزارش وبلاگ ساعت، ایسنا نوشت: رئیس جمهور ترکیه از کشورهای مسلمان خواست تا برای یاری به میلیونها مسلمان در دنیا که با دشواری های مالی روبرو هستند، بیشتر و سخت تر کوشش نمایند.

درخواست اردوغان از کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خطاب به کنفرانس سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی سطح بالای سازمان همکاری اسلامی در شهر استانبول خاطر نشان کرد: 21 درصد از جمعیت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که معادل 350 میلیون تن از برادران و خواهران مسلمان ما می گردد، به سختی و در فقر زندگی خود را می گذرانند.

اردوغان در ادامه این سخنرانی خود توضیح داد: ثروتمندترین کشور مسلمان 200 برابر ثروتمندتر از فقیرترین کشور مسلمان است اما چنانچه مسلمانان زکات را پرداخت نمایند هیچ کشور مسلمانی دیگر از فقر رنج نخواهد برد.

اردوغان از جمله مسائل مورد بحث در این کنفرانس وابسته به سازمان همکاری اسلامی را اتخاذ گامهایی برای تقویت سرمایه گذاری میان کشورهای اسلامی و تهدیدها و فرصتهای پیش روی این کشورها دانسته و از احتمال اتخاذ تصمیمهایی غیرمنتظره در جریان این کنفرانس سخن گفت.

اردوغان بر اهمیت اجرای تصمیمهای اتخاذ شده از سوی این گروه کشورهای دنیا اسلام به هدف دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده تاکید نمود. او گفت: این بسیار مهم است که مسائلی که ما مورد بحث قرار داده، درباره آنها صحبت نموده و در نهایت تصمیماتی در قبال آنها گرفتیم، اجرایی شوند.

اردوغان مطرح کرد، ترکیه سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و پنجمین اقتصاد بزرگ حوزه اروپا محسوب می گردد.

به گفته این رئیس جمهور ترکیه، اقتصاد این کشور در زمینه آماده بودن برای تحمل تاثیر نوسانات بازارهای اقتصادی و تبعات جنگهای تجاری در دنیا، بی همتا است.

او گفت، سال گذشته میلادی ترکیه به لحاظ گردشگری در رده ششم پذیرش بیشترین میزان گردشگر نهاده شد و در سال 2019 نیز هدفش رساندن تعداد گردشگران سفر نموده به این کشور به رقم 50 میلیون نفر بوده است.

اردوغان مطرح کرد، نهادی موسوم به مرکز حکمیت استانبول امسال میلادی فعالیتش را در راستای یاری به حل مناقشات حوزه بازرگانی و سرمایه گذاری میان اعضای سازمان همکاری اسلامی شروع می نماید.

اردوغان از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا به آلبانی برای بازسازی خود پس از تجربه زلزله ماه گذشته میلادی، یاری نمایند. او وعده داد که 500 خانه در این کشور بسازد.

اردوغان ادامه داد: این وظیفه ما است که نگران مسائل خواهران و برادران خودمان در هر جایی از دنیا که هستند، باشیم.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "درخواست اردوغان از کشورهای اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اردوغان از کشورهای اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید