چطور یک روز خود را در آنکارا سپری کنید؟

به گزارش وبلاگ ساعت، آنکارا به عنوان مرکز ترکیه، به میزان استانبول پرزرق وبرق نیست؛ اما با جذابیت های خاص خود از مقاصد تور ترکیه به شمار می آید و می تواند شما را برای یک روز کامل سرگرم کند. سازه های تاریخی مهم، گالری های هنری، موزه ها، مغازه ها و رستوران های متعددی در این شهر اداری وجود دارد. در ادامه قصد داریم به شما بگوییم چطور یک روز را در آنکارا بگذرانید.

چطور یک روز خود را در آنکارا سپری کنید؟

1. از آنیت کبیر تماشا کنید

مقبره مصطفی کمال آتاتورک، مؤسس و اولین رئیس جمهوری ترکیه، مطمئنا مهم ترین جاذبه شهر آنکارا به شمار می رود. این سازه باشکوه را امین اونات (Amin Onat) و احمد اورهان آردا (Ahmet Orhan Arda) از بتن، تراورتن و مرمر ساختند.

2. آثار هنری سِر مدرن را تحسین کنید

گالری سِر مدرن (CerModern) یکی از بزرگ ترین قطب های هنر معاصر ترکیه محسوب می شود که در یک ایستگاه راه آهن قدیمی واقع شده است و آثار هنرمندان متعددی از سراسر اروپا را در نمایشگاه های فوق العاده اش به نمایش می گذارد. این گالری بعلاوه میزبانی ورکشاپ های زیادی نظیر ادبیات، درک هنر و... را بر عهده دارد. کافه این محل نیز ارزش تماشا دارد تا علاوه بر معماری خیره نماینده اش، از منوی غذاهای خانگی و خوشمزه هم لذت ببرید.

3. سوغاتی خود را از بازار چیکریچیلر یوکوشو تهیه کنید

سر زدن به بازار روباز چیکریچیلر یوکوشو (Çıkrıçılar Yokuşu) یکی از برترین روش های تهیه سوغاتی و خرید است. از کالاهای مسی و زیورآلات دست ساز گرفته تا عتیقه، تزیینات و حتی پوشاک را می توانید با قیمتی مناسب در این بازار پیدا کنید. گذرگاه های سنگ فرش این محل به سمت تپه رفته و مناظری ایدئال از شهر را از بین خیابان ها و این بازار سنتی ترکی پیشکش شما می نماید.

4. ناهار خود را در رستوران چِنگِلهان میل کنید

در طول روز که احساس گرسنگی کردید، به رستوران چِنگِلهان (Çengelhan) سر بزنید که بخشی از هتل معرکه دیوان چوکورهان (Divan Çukurhan) است. این محل در گذشته به صورت یک کاروانسرای آناتولی بوده که قدمت آن به سال 1522 برمی شود؛ به همین علت حس و حال تاریخی دارد و معماری سنگی بازسازی شده با سقف شیشه ای، تحسین هر بیننده ای را به همراه خواهد داشت. منوی این رستوران با غذاهای سنتی ترکی و عثمانی، بازتابی از معماری داخلی آن است.

5. در موزه تمدن های آناتولی با تاریخ ترکیه آشنا شوید

موزه تمدن های آناتولی (Museum of Anatolian Civilizations) یکی دیگر از جاذبه های تماشای در محله قدیمی آنکارا به شمار می رود که در ساختمان بازسازی شده بازار سابق عثمانی محمود پاشا واقع شده است. نمایشگاه های فوق العاده ای در موزه وجود دارد که به موضوع باستان شناسی آناتولی از دوران پالئولیتیک تا نئولینیک، آشوری، هیتی، بعلاوه یونانی، رومی، بیزانسی، سلجوقی و امپراتوری عثمانی می پردازد. آثار این نمایشگاه ها از وسایل برنزی، طلایی، مرمری، نقره ای و شیشه ای است که به نیمه دوم اولین هزاره قبل از میلاد تعلق دارند و بر اساس ترتیب زمانی چیده شده اند.

6. برای خرید به تونالی هیلمی بروید

خیابان تونالی هیلمی (Tunalı Hilmi) یکی از پرجنب و جوش ترین مراکز خرید آنکارا است که امکان معاشرت با مردم محلی را نیز به گردشگران می دهد، آن ها در کافه ها یا رستوران ها هستند یا برای خرید از یک مغازه به مغازه دیگر می فرایند. برندهای معروفی در این خیابان فعالیت می نمایند، اما حتما از شعبه های بزرگ بیمن (Beymen) و واکو (Vakko) تماشا کنید که جزو برندهای مد لوکس در ترکیه محسوب می شوند.

7. پارک کولو را از دست ندهید

پارک کولو (Kuğulu Park) برای مردم آنکارا به عنوان یک نوستالژی است و بیشتر آن ها به قوهای حوض کوچک پارک، غذا داده اند. روی یکی از جایگاه ها بنشینید تا هم خستگی در کنید و هم زندگی روزمره مردم بومی را مشاهده کنید.

8. برای شام به تریلیه بروید

رستوران فوق مدرن دریایی تریلیه (Trilye)، از رستوران های معرکه این شهر است که علاوه بر دکوراسیون زیبا، منوی عالی نیز دارد. از غذاهای اژه ای و پیش غذاهای مدیترانه ای انتخاب کنید و در ادامه از تازه ترین صیدهای روز میل کنید که به شکلی فوق العاده کبابی شده اند. نوشیدنی های خوشمزه آن را نیز از دست ندهید.

منبع: کجارو

به "چطور یک روز خود را در آنکارا سپری کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک روز خود را در آنکارا سپری کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید