راه اندازی واحد کودک و نوجوان در مجموعه نیاوران

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرگزاری خبرنگاران-واحد کودک و نوجوان مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هم زمان با نخستین جلسه هم اندیشی جشنواره کتآب، راه اندازی شد.

راه اندازی واحد کودک و نوجوان در مجموعه نیاوران

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت، نشست هم اندیشی داوران نخستین جشنواره کتآب با موضوع آب میراث ملموس و ناملموس، شنبه ششم فروردین ماه 1401 در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

این هم اندیشی به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون اجرای هر چه بهتر فرایند داوری جشنواره برگزار شده و آثار راه یافته به این جشنواره در سه رشته نقاشی، عکاسی و داستان نویسی از طرف دبیرخانه این جشنواره اعلام شد.

مریم جلالی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به عنوان میزبان با حضور آرش گودرزی دبیر جشنواره و داوران لیلا کفاش زاده رئیس دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وحید نیکخواه آزاد نویسنده و کارگردان، محمدرضا شمس و محمدرضا یوسفی نویسندگان ادبیات کتاب کودک و نوجوان و حامد محقق شاعر حوزه کودک و نوجوان در نشست حضور داشته و به بیان نظرات، دیدگاه ها، شناسایی آسیب ها و… پرداختند.

جلالی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران ضمن خیرمقدم به داوران این جشنواره گفت: در توسعه میراث فرهنگی به منظور ارتقای دانش فرهنگی باید از همان کودکی امر آموزش، آگاهی رسانی و فرهنگ سازی را شروع کرد. به همین علت سعی کردیم از عناصر اصلی و فرهنگی در پیکره این جشنواره بهره ببریم. کتاب، کودک و میراث فرهنگی مقوله های بسیار مهمی هستند. همین سه گانه باعث شده ما جشنواره کتآب با موضوع آب برگزار کنیم و همزمان با این جشنواره واحد کودک و نوجوان مجموعه هم شروع به فعالیت کند.

در ادامه نشست، آرش گودرزی دبیر جشنواره کتآب درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه گفت: بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره کتآب ارسال شده است. از میان آثار رسیده، پس از بازبینی و بررسی حدود 970 اثر برای داوری انتخاب شد. تعداد آثار به تفکیک در بخش داستان نویسی 180 اثر و در بخش عکس و نقاشی790 اثر است.

او در خاتمه اضافه نمود: پس از اعلام آثار پذیرفته شده، جلسات انتخاب آثار با حضور داوران به تناوب برگزار می شود و پس از این مرحله، آثار نهایی اعلام خواهد شد.

جشنواره خلق کتآب با موضوع آب برای دانش آموزان مقطع سنی 6 تا 14 سال با هدف انتشار دیدگاه و افکار بچه ها نسبت به مسئله آب با حمایت کاخ موزه نیاوران و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جریان برگزاری است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "راه اندازی واحد کودک و نوجوان در مجموعه نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی واحد کودک و نوجوان در مجموعه نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید