سئول: مون حامل پیغام ترامپ برای کیم است

به گزارش وبلاگ ساعت، یک مقام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی گفت مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی که اوائل ماه جاری میلادی به واشنگتن سفر کرد حامل پیامی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.

سئول: مون حامل پیغام ترامپ برای کیم است

به گزارش ایرنا یونهاپ روز دوشنبه گزارش کرد به احتمال زیاد این پیغام در خصوص ادامه مذاکرات هسته ای دو کشور و امکان برگزاری سومین نشست سران میان کیم و ترامپ خواهد بود.

مون جائه این و دونالد ترامپ روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی اوایل ماه آوریل (فروردین) در خصوص نحوه از سرگیری مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی در واشنگتن با یکدیگر ملاقات و گفت و گو کردند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنرانی مهمی در اوایل ماه جاری گفت او مایل است در صورتی که ایالات متحده پیشنهاد جدیدی ارائه کند و برای پیونگ یانگ قابل قبول باشد سومین نشست را با ترامپ برگزار کند.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا 8 و 9 اسفند 97 در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گشت، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، باخت و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری بعد از این نشست گفته بود کره شمالی خواستار حذف همه تحریم ها در ازای انحلال بخشی از تاسیسات هسته ای شده بود به همین دلیل توافق را امضا نکردیم.

اما ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در خصوص شکست این مذاکرات گفته بود ما در نشست سران فقط خواستار لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد نموده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم اما ترامپ آن را نپذیرفت.

رهبران دو کشور پیش از این در خرداد 97 در سنگاپور با یکدیگر ملاقات نموده بودند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

در همین حال چند روز پیش نیز یک مقام ارشد وزارت امور خارجه کره شمالی خواستار حذف مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از مذاکرات هسته ای دو کشور و جایگزینی یک مذاکره کننده فهمیده و بالغ با وی شد.

این کشور در دومین انتقاد از مقامات آمریکا در کمتر از یک هفته، درخواست مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر جدیت پیونگ یانگ در خاتمه دادن به فراوری سلاح هسته ای را بی معنی خواند و گفت جان بولتون نابینا و فاقد درک است.

منبع: انتخاب

به "سئول: مون حامل پیغام ترامپ برای کیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: مون حامل پیغام ترامپ برای کیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید