ظهور گونه های جهش یافته کرونا در منطقه ها فقیر دنیا

به گزارش وبلاگ ساعت، دانشمندان اروپایی از کشف گونه جهش یافته ویروس کرونا در قاره سبز خبر می دهند.

ظهور گونه های جهش یافته کرونا در منطقه ها فقیر دنیا

به گزارش وبلاگ ساعت به نقل از دِزِرت نیوز، یکی از وحشتناکترین ابعاد همه گیری کرونا در دنیا این است که کووید 19 توانایی جهش های متعددی دارد و این موضوع می تواند فرایند مبارزه با آن را سخت تر کند.

برای مثال، کشور های اروپایی به تازگی از کشف سویه تازهی از کرونا خبر می دهند که دارای جهش هایی است که پیش تر دانشمندان کمتر شاهد آن بوده اند. برای نخستین بار فرانسه در ماه اکتبر خاطرنشان کرد 24 شهفرایند این کشور در مدارس به این سویه مبتلا شده اند.

از آن موقع شماری از افراد در انگلیس، سوئیس، ایتالیا و اسکاتلند به این ویروس مبتلا شدند. با این حال، خوشبختانه این سویه به طور گسترده منتقل نشده است، زیرا سویه دلتای کرونا هم اینک در دنیا غالب است اما چرا ظهور این سویه تازه در اروپا می تواند، خطرناک باشد؟

متخصصان می گویند علت این موضوع ساده است. ما شاهد بروز جهش هایی در این سویه هستیم که پیشتر مشاهده نشده بود. شاخک های پروتئینی سطح ویروس به آن اجازه می دهد تا به سلول های بدن انسان چسبیده و آن را آلوده کند.

او می افزاید: واکسن های کرونایی که انسان ها کشف نموده اند با شناسایی این شاخک ها، آن ها را غیرفعال می نمایند. ما در سویه تازه شاهد جهش در بخش شاخک های پروتئینی ویروس هستیم که این موضوع می تواند واکسن ها به عنوان یگانه سلاح در مبارزه با کووید 19 را بی اثر کند.

دانشمندان می گویند احتمالا این سویه تازه از قاره آفریقا وارد اروپا شده است. اگر کشور های ثروتمند به مقدار کافی واکسن در اختیار کشور های فقیر آفریقایی قرار می دادند احتمالا شاهد بروز این جهش ها در کرونا نبودیم.

یکی از متخصصان اروپایی تاکید دارد: سویه های تازه ویروس کرونا این موضوع را اثبات می نماید که اگر شما بخشی از جمعیت دنیا را در فرآیند واکسیناسیون نادیده بگیرید، ویروس کرونا شاهد جهش خواهد بود و فرآیند کنترل و خاتمه بخشیدن به همه گیری به علت ظهور سویه ها تازه به خطر خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ظهور گونه های جهش یافته کرونا در منطقه ها فقیر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظهور گونه های جهش یافته کرونا در منطقه ها فقیر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید