عمران خان: پاکستان هیچ اهرم فشاری بر طالبان ندارد

به گزارش وبلاگ ساعت، نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام آباد هیچ اهرم فشاری بر طالبان ندارد جز اینکه فقط می تواند از آنها بخواهد برای جلوگیری از جنگ داخلی در کشورشان مذاکره نمایند.

عمران خان: پاکستان هیچ اهرم فشاری بر طالبان ندارد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان وبلاگ ساعت، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مجلس این کشور گفت که اسلام آباد از هیچ طرف درگیر جنگ در افغانستان حمایت نمی نماید.

روزنامه داون چاپ اسلام آباد گزارش داد که عمران خان با توجه به شرایط افغانستان هشدار داده که زمان بسیار دشواری برای پاکستان در پیش است.

نخست وزیر این کشور به مجلس گفته است، از آن جایی که آمریکا تشخیص داده که هیچ راهکار نظامی برای قضایای افغانستان وجود ندارد، باید سپاس گزار باشند.

او اما تأکید نموده است که آمریکا باید زودتر این موضوع را تشخیص می داد و فرایند خروج نیروهایش را شروع می کرد.

عمران خان تصریح نموده است که افغانستان هرگز دخالت خارجی ها را در امور کشورشان نمی پذیرند.

نخست وزیر پاکستان افزوده است که آمریکا پس آز آن که تصمیم خروج نیروهایش از افغانستان را گرفته، از این کشور خواسته که طالبان را به میز مذاکره حاضر کند.

عمران خان گفت: پاکستان هیچ اهرم فشاری بر طالبان ندارد جز اینکه فقط می تواند از آنها بخواهد برای جلوگیری از جنگ داخلی در کشورشان مذاکره نمایند.

وی گفته است که پاکستان نمی خواهد از هیچ طرف درگیر جنگ در افغانستان حمایت کند. عمران خان تاکید نموده که پاکستان تنها از دولتی پشتیبانی و حمایت می نماید که مردم افغانستان آن را انتخاب نموده باشند.

از سوی دیگر نخست وزیر پاکستان از سیاست های گذشته این کشور که منجر به پیوستن این کشور به جنگ آمریکا علیه تروریسم شد، به شدت انتقاد نموده است.

وی افزوده است، با آن همه فداکاری های که پاکستان در جنگ با تروریسم نموده است، سرزنش شده و از سوی آمریکا منافق خوانده شده است.

وی تصریح نموده است که آمریکا در 20 سال حضورش در افغانستان نتوانسته که در جنگ پیروز گردد و اکنون چگونه می تواند از داخل خاک پاکستان این جنگ را ببرد.

نخست وزیر پاکستان با تأکید بر این نکته که اسلام آباد فقط در صلح، و نه در جنگ، با ایالات متحده شریک خواهد بود، تاکید نمود که پاکستان به خاطر هیچ کشور دیگری بر سر حاکمیت خود مصالحه نخواهد کرد.

عمران خان در حالی به بی علاقگی پاکستان به مسایل افغانستان اشاره نموده که این کشور همیشه به دخالت در امور افغانستان متهم بوده است. بارها مقامات عالی رتبه افغانستان تأکید نموده اند که پاکستان از گروه های ترورستی به ویژه طالبان حمایت می نماید.

ر

منبع: خبرگزاری فارس

به "عمران خان: پاکستان هیچ اهرم فشاری بر طالبان ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: پاکستان هیچ اهرم فشاری بر طالبان ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید