فایزر در پی مجوز برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ ساعت، شرکت های داروسازی فایزر و بایون تک برای تزریق دوز سوم و تقویتی واکسن کرونای خود درخواست مجوز کردند.

فایزر در پی مجوز برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، این دو شرکت تاکید نموده اند که تا 6 ماه پس از تزریق دوز دوم واکسن کووید-19 آنها، ایمنی به طور کامل وجود دارد، اما می خواهند با تزریق دوز سوم و تقویتی ایمنی واکسن کرونای خود را افزایش دهند.

بر اساس نتایج اولین تحقیق اجرا شده در مورد تزریق دوز سوم و تقویتی واکسن کرونا تعیین شد مقدار آنتی بادی در بدن با تزریق دوز سوم به مقدار زیادی بیشتر می گردد. داده های این مطالعه نشان داد که تزریق دوز سوم واکسن کرونا مقدار آنتی بادی را در بدن پنج تا 10 برابر افزایش می دهد.

این دو شرکت داروسازی در یک بیانیه مشترک اظهار داشتند که تا 6 ماه پس از تزریق دومین دوز واکسن کرونا آنها، ایمنی در برابر بیماری کووید- 19 با فرایند سخت و طولانی همچنان پابرجاست، اما بعد از این مدت باید منتظر کم شدن تاثیر واکسن و هم پیدایش سویه های دیگر این ویروس بود. به همین علت باید سومین تزریق واکسن کرونا بین 6 ماه تا یک سال پس از واکسیناسیون کامل انجام گیرد.

شرکت آمریکایی فایزر اصرار دارد که تزریق واکسن کرونا باید سالانه مانند واکسن آنفلوانزا انجام گردد. در همین حال شرکت آلمانی بایونتک هم سرگرم فعالیت بر روی ساخت یک ماده دارویی تازه مخصوص نوع دلتای ویروس کروناست. اولین نمونه این دارو در مرکزی در شهر ماینز در آلمان فراوری می گردد.

با این حال بلافاصله پس از انتشار درخواست شرکت های فایزر و بایون تک برای دریافت مجوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا، رسانه های آمریکایی با انتشار اطلاعیه ای از بنگاه دارویی و وزارت بهداشت آمریکا اظهار داشتند: افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند، فعلا نیازی به تزریق دوز سوم ندارند.

در این اطلاعیه آمده است در صورتی که از نظر علمی اثبات گردد تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضروری است، آمادگی برای انجام آن وجود دارد. مقامات بهداشتی و دارویی آمریکا در حال آنالیز این موضوع هستند و اعلام نموده اند که در جریان تحقیقات خود تنها به اطلاعات شرکت های دارویی بسنده نخواهند کرد.

ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت 21 اسفند 98 همه گیری جهانی این ویروس را اظهار داشت.

کشور های زیادی همانند آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه فراوری واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب نموده اند.

اکنون واکسیناسیون علیه ویروس کووید 19 در بسیاری از کشور ها در حال اجرا است.

منبع: فرارو

به "فایزر در پی مجوز برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایزر در پی مجوز برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید