فرار زیردریایی هسته ای آمریکا از روسیه

به گزارش وبلاگ ساعت، روسیه اظهار داشت: یکی از کشتی های جنگی اش به شیوه مناسب زیردریایی آمریکایی را وادار نموده آب های منطقه ای این کشور در اقیانوس آرام را ترک کند.

فرار زیردریایی هسته ای آمریکا از روسیه

به گزارش وبلاگ ساعت اسپوتنیک اطلاع داد: وزارت دفاع روسیه اعلام نمود: زیردریایی آمریکایی از نوع ویرجینیا، صبح امروز، شنبه در نزدیکی جزیره ای واقع در جزایر کوریل مشاهده شد؛ منطقه ای در حال حاضر ناوگان اقیانوس آرام روسیه در آنجا در حال برگزاری تمرین نظامی است.

وزارت دفاع روسیه اضافه نمود که یک ناوشکن ناوگان اقیانوس آرام این کشور زیردریایی هسته ای کلاس ویرجینیا آمریکا را در اقیانوس آرام تعقیب و آن را مجبور به ترک آب های سرزمینی خود در جزایر کوریل نموده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه این حادثه روز شنبه در ساعت 7:40 به وقت گرینویچ اتفاق افتاده است و شناور آمریکایی با سرعت تمام آب های روسیه را ترک نموده است.

این وزارتخانه اشاره نمود: نظامیان روس به کادر زیردریایی پیغامی را به دو زبان انگلیسی و روسی مخابره نموده و به آنها اطلاع دادند که زیردریایی وارد آب های منطقه ای روسیه شده است. این نظامیان از کادر زیردریایی خواستند فورا روی سطح آب بیاید.

دریاداران آمریکایی این هشدار را نادیده گرفتند، ناو روسی شاپوشنیکوف ناگزیر شد از ابزارهای ویژه برای بیرون راندن زیردریایی استفاده کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: زیردریایی آمریکایی از سیستمی برای گمراه کردن سیستم های رصد و کنترل روسیه استفاده نموده بود و به سرعت منطقه را ترک کرد.

در این بیانیه اشاره نشده منظور از ابزارهای ویژه برای واداشتن زیردریایی جهت ترک این آب ها چه بوده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، وابسته نظامی آمریکا در این خصوص احضار شد.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین

به "فرار زیردریایی هسته ای آمریکا از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار زیردریایی هسته ای آمریکا از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید