فرانسوی ها رکورددار بدبینی به واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ ساعت، مهم ترین دلیل امتناع از دریافت واکسن عدم اعتماد به نهادهای سیاسی و دانشمندان است. تحقیقات نشان داده که برای خاتمه بیماری همه گیر کرونا حدود 80 درصد مردم دنیا باید واکسینه شوند.

فرانسوی ها رکورددار بدبینی به واکسن کرونا

تحقیقات اخیر موسسه تحقیقاتی آی پوز (Ipos) نشان می دهد که حدود 54 درصد از مردم فرانسه خواستار استفاده از واکسن های موجود برای درمان ویروس کووید-19 یا کرونا خواهند بود.

به گزارش وبلاگ ساعت به نقل از فرانس24، نتایج امیدوارکننده آزمایش موفقیت آمیز چند واکسن کرونا در روزهای گذشته باعث امیدواری برای درمان این بیماری همه گیر شده است.

اما آیا این واکسن ها در صورت خودداری بسیاری از مردم در استفاده از آن موثر خواهد بود؟

پاسخ به این سوال نگرانی های زیادی را در میان مقامات فرانسوی ایجاد نموده که نرخ تردید در استفاده از واکسن در آن در بالاترین سطح دنیای واقع شده است.

براساس تحقیقات موسسه آی پوز فرانسوی ها کمتر از هر کشور دیگری در دنیا خواستار استفاده از واکسن های درمانگر کرونا هستند.

مقامات فرانسوی نگران بدبینی مردم این کشور به واکسن درمانی کرونا و امتناع بسیاری از مصرف آن هستند

آنتواین بریستول استاد علوم اجتماعی که در خصوص نگرش های موجود به واکسن در فرانسه تحقیق نموده به خبرگزاری فرانسه گفت: به طور کلی پذیرش فرآیند واکسیناسیون در فرانسه نسبت به کشورهای خارج از آن کم است و شک در خصوص واکسن کرونا بیشتر هم به نظر می رسد.

وی اضافه نمود: ما متوجه شدیم که یکی از این دلایل عامل سنی است. افراد مسن تمایل بیشتری به واکسیناسیون دارند. عوامل جنسیتی نیز در این میان موثر هستند. زنان کمتر از مردان به دریافت واکسن تمایل دارند.

اما مهم ترین دلیل امتناع از دریافت واکسن عدم اعتماد به نهادهای سیاسی و دانشمندان است.

تحقیقات نشان داده که برای انتها بیماری همه گیر کرونا حدود 80 درصد مردم دنیا باید واکسینه شوند و به همین دلیل بعضی از سیاستمداران فرانسوی پیشنهاد اجباری بودن تزریق واکسن را مطرح نموده اند.

واکسن فایزر در فاز آزمایش گسترده نتایج خوبی را در بهبود ویروس کووید-19 را نشان داده است

جرارد لارشر رئیس بخش سنای مجلس فرانسه به تلویزیون ملی این کشور خاطرنشان کرد: من در صورت لزوم خواستار واکسیناسیون اجباری هستم. وی گفت: استفاده از واکسن فقط برای خود فرد نیست و همبستگی و حمایت از کل جامعه محسوب می گردد.

در عین حال مردم در خیابان های پاریس در خصوص واکسن اختلاف نظر دارند.

یک زن که حاضر به اعلام نام خود نبود در این باره گفت: شاید مانند واکسن انفلوآنزای طبیعی عوارض جانبی زیادی پس از تزریق واکسن وجود داشته باشد. ما همچنان با سرعت به دنبال واکسن هستیم اما استفاده از واکسن به معنای اثرگذاری کامل آنها نیست. ما چیز زیادی در خصوص واکسن ها نمی دانیم. بنابراین من تمایلی به ریسک ندارم.

ماری به عنوان یک بازنشسته فرانسوی گفت: هر کس این کار را انجام نمی دهد، خوب لابد نمی خواند. اما من این کار را انجام می دهم زیرا 66 سال دارم و سلامتی من شکننده و آسیب پذیر است.

منبع: عصر ایران

به "فرانسوی ها رکورددار بدبینی به واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسوی ها رکورددار بدبینی به واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید