قالیباف: اگر کارآمد نیستیم به مجلس نرویم بهتر است

به گزارش وبلاگ ساعت، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهم ترین اشکال ما کارآمدی است، پس اگر پیروز شدیم و به مجلس راه یافتیم مجلس باید کارآمد باشد و اگر چنین نشود به مجلس نرویم بهتر است.

قالیباف: اگر کارآمد نیستیم به مجلس نرویم بهتر است

به گزارش وبلاگ ساعت، محمدباقر قالیباف طی سخنانی در دومین نشست اساتید دانشگاه های تهران با بیان اینکه مهم ترین چالش کشور مدیریتی است، اظهار کرد: سالیان متوالی است که به شکل های مختلف از این چالش رنج می بریم؛ چه زمانی که پول داشتیم و چه زمانی که پول نداشتیم تاثیری در زندگی مردم نداشته است و چه بسا زمانی که پول بیشتری داشتیم مسائل بیشتری نیز برای مردم فراهم شده است.

وی اضافه نمود: در کشور ما فرقی بین درآمد 110 میلیارد دلاری و 20 میلیارد دلاری در یک فاصله کمتر از 5 ساله نبوده و هیچ تأثیری در اداره کشور در عرصه مالی و غیرمالی نداشته ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دوم اسفند، باید یک اتفاق بزرگ سیاسی برای تغییر در حوزه قوه مقننه کشور رخ دهد، تاکید نمود: ما باید ببینیم با توجه برای مشکل مدیریتی کشور، چه گره ای را می خواهیم در مجلس حل کنیم؟ چه نقشی می توانیم در مجلس داشته باشیم؟

قالیباف اضافه نمود: اگر ما دغدغه انقلاب نظام و مردم را داریم باید ببینیم مجلس کجای این موضوع است و چه نقشی می تواند در حل مسائل داشته باشد؟رهبری در خاتمه چهلمین سال انقلاب برای ما یک نقشه راه معین در بیان مسائل و چاره اندیشی ها به طور مفصل بیان کردند که باید طبق آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه قانونگذاری هرجا خلاء قانونی، تراکم در قانون و قانون بد داشته باشیم مشکل مجلس است و ما اینجا کنار هم جمع شدیم تا به عنوان یک رسالت مسائل قوه مقننه را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارت مجلس، متمرکز و کلیدی ترین مجموعه برای حل چالش مدیریتی و ضعف هایی است که در حوزه مربوط به ساختار داریم، ما در نظام اداری و اجرایی کشور ارتباط بسیار غلطی بین دموکراسی و بوروکراسی در کشور رخ داده است که یکی از آن ها اشکالات موجود در قانون انتخابات است به گونه ای است که تصمیم گیری ها، نحوه اجرا و قانون گذاری ها نتیجه اش این شده که بسیاری از تصمیمات بر اساس حامی پروری شکل می گیرد.

قالیباف با بیان اینکه در خاتمه دوره دوم همه دولت ها دچار بحران و لجام گسیختگی مالی می شویم، توضیح داد: این حاکی از همین اشکال در قانون انتخابات و نوع مدیریت هاست، اگر می خواهیم مسائل نظام بروکراسی و اجرایی را حل کنیم، باید قانون گذاری ها را اصلاح کنیم، امروز در کشور بیش از سیصدهزار میلیارد تومان فقط هزینه جاری سیستم اداری و اجرایی است این تورم در نیروی انسانی و هزینه از کجا پیدا می گردد؟ مشکل در قانونگذاری هایی است که اتفاق می افتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه نمود: باید به سمت مجلسی نو برویم که بتواند کارآمد باشد، زیرا مهم ترین اشکال ما کارآمدی است، حال اگر پیروز شدیم و به مجلس راه یافتیم مجلس ما باید کارآمد باشد و اگر چنین نگردد به مجلس نرویم بهتر است. اما اگر رفتیم و مجلسی کارآمدی را به وجود آوردیم اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم مسائل مالی است.

وی ادامه داد: مجلس باید جوابگو و مردمی باشد و نمایندگان در مجلس وکیل ملت باشند نه وکیل الدوله، در مجلس باید به طور جدی تمام شتاب دهنده های مالی را فعال کنیم.

قالیباف با بیان اینکه درآوردن چوب از لای چرخ اقتصاد و دولت کار مجلس است، گفت: زمانی که ریل اجرایی از راستا اصلی قانون خارج گردد مجلس است که آن را وادار به حرکت در راستا درست می نماید. در شرایطی که عرصه مدیریت کشور در عاشورای انقلاب قرار گرفته است اگر ما تاخیر کنیم و در دوم اسفند این مشکل در امورات کشور را حل نکنیم و پس از آن هم فرصت حل کردن آن را پیدا کنیم فایده ندارد و مانند شمشیر زدن توابین و مختارهای بعد از عاشوراست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم وحدت در انتخابات مجلس، اضافه نمود: در انتخابات پیش رو نیازمند وحدت کامل هستیم، هر کسی در این اردوگاه که دغدغه انقلاب را دارد باید وحدت کامل را مطالبه کند. شعار بی خود ندهیم بگوییم ما انقلابی هستیم اما در عمل کاری برای کارآمد کردن دین در عرصه جامعه نکنیم و عملا غیر انقلابی عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قالیباف: اگر کارآمد نیستیم به مجلس نرویم بهتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: اگر کارآمد نیستیم به مجلس نرویم بهتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید