ماکت میراژ F1 و فانتوم وزارت دفاع، عکس

به گزارش وبلاگ ساعت، در نمایشگاه دستاوردهای بالگردی وزارت دفاع(پنها)، ماکتی از یک فروند جنگنده چندمنظوره میراژ F1 EQ و جنگنده چندمنظوره F-4E فانتوم نیروی هوایی ارتش به نمایش گذاشته شد.

ماکت میراژ F1 و فانتوم وزارت دفاع، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت و براساس گزارش کانال خبری پارتیزان، در تصویر فوق، برروی ماکت جنگنده میراژ F1 EQ، دو تیر موشک هوا به هوای کوتاه برد چینی PL-7 و دو تیر موشک کروز ضدکشتی قادر هواپایه قابل مشاهده است. نکته جالب و قابل تأمل این ماکت، سوخت گیری یاربه یار فانتوم به میراژ است.

سوخت گیری یاربه یار فانتوم به سایر جنگنده ها(F-14 تامکت/F-4E/RF-4E فانتوم/فتوفانتوم و F-5E/F تایگر مجهز به پراپ سوخت گیری) و در دهه 60 از طریق جهادخودکفایی نیروی هوایی ارتش طی پروژه صانع با نصب غلاف سوخت رسان Beech-1080 برروی فانتوم بود که در این روش، جنگنده ای که قصد سوخت گیری دارد باید سوخت رسانی با استفاده از پراپ به روش بسکت صورت بگیرد.

اگرچه این روش ها تاکتیکی و خوب هستند؛ اما باید در نظر داشت که هم جنگنده F-4E فانتوم و هم جنگنده میراژ F1 منسوخ و قدیمی بوده و کاری در برابر انبوه جنگنده های نسل 4 و 4++ منطقه از پیش نخواهند برد و باید فکری برای جایگزینی آن ها کرد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ماکت میراژ F1 و فانتوم وزارت دفاع، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکت میراژ F1 و فانتوم وزارت دفاع، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید