معرفی طب ایرانی و حوزه گردشگری سلامت در مجموعه سعدآباد

به گزارش وبلاگ ساعت، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، معرفی طب ایرانی و حوزه گردشگری سلامت در مجموعه سعدآباد صورت می گیرد.

معرفی طب ایرانی و حوزه گردشگری سلامت در مجموعه سعدآباد

تفاهم نامه ای با موضوع جهانگردی سلامت میان رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد امضا شد که بر مبنای آن قرار است یک هاب پزشکی با اتکا بر شرایط بی نظیر مجموعه برای معرفی طب ایرانی و حوزه جهانگردی سلامت و عرصه های فناورانه کشور ایجاد گردد.

وحید رحمتی، مدیر نگین جهانگردی تهران با اشاره به بازدید روزانه 2 تا 5 هزار نفر از این مجموعه تاریخی بطور متغیر به غیر از تعطیلات مناسبتی مانند نوروز گفت: نوروز سال جاری بیش از 500 هزار بازدید ثبت شد که مربوط به جهانگردان داخلی و خارجی بود. با این استقبال در پی این بودیم که در چارچوب جهانگردی سلامت، اتفاق مهمی صورت گیرد و قطعا دانشگاه شهید بهشتی برترین انتخاب ما برای همکاری در انجام این مهم است .

وی اضافه کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آمادگی کامل دارد همه ظرفیت های جهانگردی و فرهنگی و فضاهای موجود را در اختیار دانشگاه بگذارد و برای هفته سلامت و دیگر مناسبت های تقویمی مرتبط با جهانگردی و سلامت، برنامه ریزی و اتفاقات مهمی را رقم بزند.

رحمتی بعلاوه با اشاره به مقوله ضرورت جهاد تببین و اهمیت آن در حوزه میراث فرهنگی و جهانگردی گفت: جهانگردی باید به محور توسعه پایدار بدل گردد. این را ممکن است در گفت و گوهای دوره ای قبل هم به کرات عنوان نموده باشند اما هنوز محقق نشده است.

وی تأکید کرد: میراث فرهنگی و حوزه جهانگردی باید با ابزارهای مختلف رسانه ای و تبلیغاتی، معضلاتش را تبیین کند و همه به یاری آن بیایند تا این مسائل رفع گردد.

رحمتی گفت: بطور حتم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می تواند به نوبه خود در اعتلای سطح تعاملات حوزه جهانگردی و سلامت، در بالاترین سطح شاخص های تخصصی یاری کند.

به گفته وی، قرار است فضایی برای نمایش دستاوردهای پزشکی کشور ایجاد تا هر جهانگرد و بازدیدنماینده در جهت بازدید خود بتواند با موفقیت ها و پیشرفت های پزشکی کشور آشنا و حتی تا مقدار مشخصی از این حوزه بهره مند گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی هم گفت: به علت شتاب صنعتی شدن شهر تهران یک غفلت عمومی و اجتماعی درباره فضاهای فرهنگی و موزه های شهر شکل گرفته و از آنجاییکه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد یک مجموعه مهم در جهانگردی مرکز بشمار می رود و ضمن اینکه بیشترین مقدار جذب جهانگرد داخلی و خارجی را در تهران داراست، امروز یک کانون فرهنگی محسوب می گردد و باید یک نگاه توسعه گرایانه برای بسط فضای جهانگردی در کشور داشته باشد.

علیرضا زالی اضافه کرد: می خواهیم یک هاب پزشکی با اتکا بر شرایط بی نظیر مجموعه سعدآباد، برای معرفی طب ایرانی و عرصه های فناورانه کشور داشته باشیم. بعلاوه چنین حوزه جهانگردی سلامت را معرفی کنیم. مثلاً در هندسرجری در سطح منطقه بی نظیر هستیم و بیمارستان 15 خرداد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همتا ندارد.

وی گفت: فضای در نظر گرفته شده باید 3 بخش داشته باشد؛ در بخش نخست طب ایرانی را معرفی کنیم. در بخش دوم شرکت های دانش بنیان بتوانند محصولات و توانایی های خود را عرضه نمایند و در بخش سوم نیز رؤسای بیمارستان ها و مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی تحت پوشش و نظارت یک فایل مجذوب کننده برای معرفی مزایای هر بیمارستان و مرکز تهیه نمایند تا به بازدیدنمایندگان و جهانگردان داخلی و خارجی ارائه گردد.

منبع: همگردی

به "معرفی طب ایرانی و حوزه گردشگری سلامت در مجموعه سعدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی طب ایرانی و حوزه گردشگری سلامت در مجموعه سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید