موضع ناتو برای تسریع فرایند صلح افغانستان فرصت ایجاد نموده است

به گزارش وبلاگ ساعت، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در یک مصاحبه اختصاصی به بی بی سی گفته است که تصمیم اخیر ناتو مبنی بر اینکه درباره خروج نیروهای خود از افغانستان هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده، فرصتی برای تسریع فرایند صلح با گروه طالبان ایجاد نموده است.

موضع ناتو برای تسریع فرایند صلح افغانستان فرصت ایجاد نموده است

غنی در این مصاحبه گفت: موضع ناتو فرصت تازه ای برای همه طرف های درگیر فراهم می نماید تا دوباره محاسبه نموده و به نتیجه برسند که مدت هاست به آن رسیده ایم، که استفاده از زور راهکار نیست. ما باید به یک توافق سیاسی برسیم.

سازمان پیمان سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حدود 10 هزار نیرو در افغانستان دارد. طبق توافق ایالات متحده و طالبان، قرار بود که این نیروها تا ماه مه امسال از افغانستان خارج شوند.

اشرف غنی با خودداری از اظهار نظر درباره تعداد نیروهای خارجی مورد احتیاج یا اینکه چه مدت باید در افغانستان بمانند گفت که این موضوع به میزان شدت جنگ بستگی دارد.

رییس جمهور افغانستان در این مصاحبه در مورد اینکه با درخواستهای فزاینده ای برای ایجاد یک دولت موقت برای سهیم کردن طالبان در قدرت و جلوگیری از هرج و مرج و جنگ داخلی احتمالی روبرو بوده است، گفت: اهمیت دوره ریاست جمهوری من کمتر از صلح است. آینده، توسط مردم افغانستان معین خواهد شد، نه توسط کسی که پشت میز نشسته و رویاپردازی می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "موضع ناتو برای تسریع فرایند صلح افغانستان فرصت ایجاد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع ناتو برای تسریع فرایند صلح افغانستان فرصت ایجاد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید