هرس بیش از 9 هزار درخت در منطقه 5 در پاییز امسال

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرگزاری خبرنگاران- معاون خدمات شهری منطقه 5 از هرس بیش از 9 هزار درخت در این منطقه اطلاع داد و اضافه نمود:روزانه حدود 450 درخت در منطقه هرس می گردد.

هرس بیش از 9 هزار درخت در منطقه 5 در پاییز امسال

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعت از تهران، مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 گفت: هرس در سطح فضای سبز منطقه 5 از بچه های ستادی،کارشناسان،کارگران و هرس کاران هماهنگ با دستورالعمل های سازمان بوستان ها و فضای سبز از 20 مهر آغاز شد و با هرس ترون و پرچین ها با دستورالعمل های مربوطه تا 15 آبان ادامه پیدا کرد و با شرایط خوبی به خاتمه رسید.

وی اضافه نمود: در همین موعد در رابطه با درختچه های سطع معابر و بوستان ها عملیات ما آغاز شد و از 20 مهر همچنان ادامه دارد. چون در زمینه درختچه ها مشکل محدودیت زمانی نداریم عملیات را با اولویت کمتری پیش می بریم.

مرادی ادامه داد: در رابطه با سوزنی برگ ها از اول آبان ماه و طبق دستورالعمل هرس درختان سرو نقره ای غالبا و بعضی جاها کاج تهران برای ایجاد امنیت بیشتر ، جلوگیری از حریق های احتمالی ، برای افزایش دید قسمت پایین درختان و هرس فرم برای جلوگیری از نافرمی درختان در زمان بارش برف، از اول آبان آغاز شد و تا 26 آبان با برودت هوا متوقف شده است.

معاون خدمات شهری منطقه 5 با بیان اینکه هرس درختان پهن برگ شامل درختانی مثل توت،اقاقیا و ... در سطح معابر منطقه 5 از 2 آذر آغاز شد و طبق برنامه ریزی ها تا آخر دی به اتمام خواهد رسید تاکید نمود: در برنامه ما رزکاری بعد از کاهش برودت هوای زمستانی و نزدیک شدن به ایام بهار در نیمه دوم اسفندماه قرار گرفته است.این کار در حال حاضر در سطح نواحی ما با تقریبا 100 نفر هرس کار ماهر و تحت نظارت ناظرین و کارشناسان پایه پزشکی انجام می گردد و با همکاری خوب همکارانمان در اداره خدمات شهری، ضایعات هرس به سایت های ویژه این امر منتقل می گردد.اخیرا همکاران ما در حوزه پسماند توانستند سایت کم حجم سازی یا خرد کردن این هرس ها را راه اندازی نمایند.

وی در خاتمه گفت: تا به امروز چیزی بالغ بر 9 هزار درخت هرس شده است و چیزی حدود 450 درخت در روز هرس می گردد که کار سخت و طاقت فرسایی هست چون عموما در رفیوژهای میانی و حواشی معابر پرتردد هست.در این عملیات مسلما همکاران ما در سطح معابر در شرایط پر خطر قرار دارند که سعی کردیم با انجام پروتکل های مربوطه و با علامتگذاری و نظارت کارشناسان، ایمنی را تا حداکثر بالا ببریم و خدا را شکر حادثه ای در منطقه 5 گزارش نشده است و امیدوارم تا انتهای فصل به همین صورت در صحت و سلامت باشند.

انتهای پیغام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا

به "هرس بیش از 9 هزار درخت در منطقه 5 در پاییز امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرس بیش از 9 هزار درخت در منطقه 5 در پاییز امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید