واشنگتن: گریفیتس هیچ پیامی از آمریکا به ایران منتقل نکرده است

به گزارش وبلاگ ساعت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حدس بعضی رسانه ها در این باره که نماینده سازمان ملل در امور یمن حامل پیامی از آمریکا به ایران بوده را تکذیب کرد.

واشنگتن: گریفیتس هیچ پیامی از آمریکا به ایران منتقل نکرده است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ساعت، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حدس ها در این باره که مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن حامل پیغامی از واشنگتن برای تهران درباره یمن بوده را تکذیب کرد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می کرد، اضافه نمود: پیشنهاد توقف حمایت واشنگتن از ریاض در مقابل توقف حمایت تهران از حوثی ها عاری از صحت است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: به فشار بر سران حوثی ها بدون آنکه آنها را سازمانی تروریستی اعلام کنیم، ادامه خواهیم داد.

وی بار دیگر به تکرار شرط بازگشت آمریکا به برجام پرداخت و گفت: اگر ایران مایل به بازگشت به پایبندی کامل به برجام باشد ما نیز وارد توافق خواهیم شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز در گفت وگو با یک رسانه داخلی تاکید نمود که سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، هیچ ارتباطی به مواضع اخیر آمریکا ندارد و ایشان حامل هیچ پیغامی از واشنگتن به تهران نبوده است.

این مقام ایرانی اضافه نمود: این اولین سفر گریفیتس به تهران نیست و ایشان به طور مرتب و در صورت احتیاج به ایران سفر نموده و با مقامات کشورمان ملاقات می نماید.

پیشتر منابع خبری مدعی شده بودند که محتوای پیغام ادعایی گریفیتس این بوده است که در مقابل توقف حمایت ایران از یمنی ها، حمایت های واشنگتن از عربستان نیز متوقف خواهد شد.

گریفیتس که در رأس هیأتی دیروز وارد تهران شد طی این دو روز با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ملاقات و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در ملاقات نماینده ویژه گوترش در امور یمن آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت از نقش آفرینی موثر سازمان ملل به منظور حل بحران یمن گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واشنگتن: گریفیتس هیچ پیامی از آمریکا به ایران منتقل نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: گریفیتس هیچ پیامی از آمریکا به ایران منتقل نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید