واکنش مجلس افغانستان؛ تابعیت رولا غنی سلب گردد

به گزارش وبلاگ ساعت، مجلس افغانستان در واکنش به اظهارات جنجالی بانوی اول افغانستان خواهان سلب تابعیت همسر لبنانی الاصل رئیس جمهور این کشور شد.

واکنش مجلس افغانستان؛ تابعیت رولا غنی سلب گردد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ساعت، در پی اظهارات جنجالی رولا غنی بانوی اول افغانستان مبنی بر اینکه مجلس این کشور به مرکز خرید و فروش رأی اعتماد به اعضای کابینه تبدیل شده است، شماری از نمایندگان مجلس خواهان سلب تابعیت وی شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ ساعت بخوانید. (کلیک کنید)

میررحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان در نشست عمومی این مجلس اظهارات همسر رئیس جمهور افغانستان را بی حرمتی و توهین نابخگرددنی خواند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ ساعت بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود که هنوز هویت و موقعیت رولا غنی در هیچ سندی روشن نشده و ادامه داد که مجلس اجازه نمی دهد تا اشخاص غیرمسئول و با مسئولیت مجهول به اراده مجلس توهین کند.

غلام حسین ناصری عضو مجلس نیز با تاکید بر لغو تابعیت افغان همسر لبنانی الاصل رئیس جمهور افغانستان گفت: باید به مراجع ذیربط دستور دهیم که تابعیت افغانستان از او گرفته گردد، زیرا او به همه مردم افغانستان توهین نموده است. پس از آن نیز با همان پاسپورت خارجی اش بیاید و وزارت کشور نیز هر 3 ماه حکم موقت زندگی کردن در افغانستان را به او بدهد.

عارف رحمانی عضو دیگر مجلس نیز اظهارات رولا غنی مبنی بر اینکه وزیران رد صلاحیت شده همچنان به کار خود ادامه می دهند، آن را مخالفت با قانون، غیراخلاقی و سبک سرانه دانست.

وی توضیح داد که رولا غنی اظهارات خرید و فروش آرا در مجلس را با زور رییس جمهور مطرح نموده است.

به گزارش اطلاعات روز، حمیدالله حنیف از دیگر اعضای مجلس نیز گفت که هزینه های دفتر بانوی اول و پروژه هایی که توسط دفتر او اجرا می گردد، خارج از بودجه تصویب شده توسط مجلس است .

وی اظهارداشت: ارگ هنوز خبر ندارد که نظام جمهوری است. فکر می نماید نظام شاهی است و خانواده شاه حق دارد که به ساحت هر کس تاخت وتاز کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش مجلس افغانستان؛ تابعیت رولا غنی سلب گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مجلس افغانستان؛ تابعیت رولا غنی سلب گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید