وحشت مجلس نمایندگان امریکا از کرونا با تصویب بودجه 8میلیارددلاری برای مقابله

به گزارش وبلاگ ساعت، بی بی سی اطلاع داد:هم زمان با افزایش تعداد افرادی که در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند، مجلس نمایندگان این کشور در اقدامی فراجناحی یک بسته یاری اضطراری 8 میلیارد دلاری برای مبارزه با شیوع این ویروس را تصویب نموده است.

وحشت مجلس نمایندگان امریکا از کرونا با تصویب بودجه 8میلیارددلاری برای مقابله

انتظار می رود این طرح تا انتها هفته در سنا هم به تصویب برسد و سپس برای امضای رئیس جمهوری، به کاخ سفید ارسال گردد.

دونالد ترامپ پیشتر خواستار دریافت حداقل دو میلیارد دلار شده بود اما رهبران کنگره بر سر رقم 8 میلیارد و 300 میلیون دلار به توافق مقدماتی رسیده اند.

بنا بر گزارش ها، بیش از سه میلیارد این مبلغ به طرح های تحقیقاتی مرتبط با کرونا از جمله فراوری واکسن و کیت های آزمایشی اختصاص خواهد یافت. همچنین گفته می گردد که بیش از یک میلیارد دلار برای یاری های بین المللی برای مبارزه با کرونا اختصاص داده خواهد شد.

مرکز کنترل بیماری های این کشور پیشتر از کنگره خواسته بود که برای آمادگی در برابر یک همه گیری احتمالی طرح چند میلیارد دلاری این مرکز را با فوریت تصویب کند.

از سوی دیگر گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، در این ایالت شرایط اضطراری اعلام نموده است که بعد از تایید بیش از 50 مورد ابتلا به این بیماری -کووید-19 - و مرگ یک بیمار در آنجاست.

پیشتر مقامات لس آنجلس در این شهر شرایط اضطراری اعلام نموده بودند. بنا بر تازه ترین آمار رسمی، تعداد مبتلایان روز چهارشنبه در لس آنجلس با 6 مورد جدید به 8 نفر رسید.

تعداد مبتلایان در سراسر آمریکا حدود 130 نفر است که 11 نفر نیز جان باخته اند که ده نفر آنها ساکن حومه شهر سیاتل ایالت واشنگتن بودند.

بیمار یازدهم ساکن منطقه ای در نزدیکی ساکرامنتو، مرکز کالیفرنیا، بود. او یک یک فرد مسن با مسائل جسمی توصیف شده است.

در ایالت واشنگتن مقامات روز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد مبتلایان از 27 مورد به 39 مورد افزایش یافته است.

این ایالت واقع در شمال غرب آمریکا و هم مرز با استان بریتیش کلمبیا کاناداست. سیاتل بزرگترین شهر این ایالت است که در فاصله 2 ساعتی ونکوور، بزرگترین شهر غرب کانادا است.

ایالت واشنگتن یکی از قطب های اقتصاد آمریکا محسوب می گردد.

1717

منبع: خبرآنلاین

به "وحشت مجلس نمایندگان امریکا از کرونا با تصویب بودجه 8میلیارددلاری برای مقابله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت مجلس نمایندگان امریکا از کرونا با تصویب بودجه 8میلیارددلاری برای مقابله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید