ورود سامانه بارشی تازه از 25 آبان

به گزارش وبلاگ ساعت، خبرنگاران : مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت یکشنبه 25 آبان سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می گردد و روزهای دوشنبه و سه شنبه هفت آینده، غرب، جنوب غرب و بخش هایی از مرکز کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.

ورود سامانه بارشی تازه از 25 آبان

به گزارش وبلاگ ساعت به نقل از فارس ،صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین شرایط جوی کشور بیان نمود: امروز در اغلب مناطق کشور غیر از هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارندگی ادامه دارد، شدت بارش ها در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و غرب مازندران همچنین شمال و شرق خوزستان، جنوب و غرب اصفهان، جنوب و شرق لرستان، شمال فارس، شمال کرمان، جنوب یزد و سواحل گیلان، همچنین شمال خلیج فارس است.

وی ادامه داد: روز آینده 23 آبان غیر از شمال غرب و غرب کشور، همچنین جنوب سیستان و بلوچستان در دیگر مناطق کشور بارش ها ادامه دارد و شدت بارش ها در جنوب، شرق و مرکز کشور خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و مناطق سردسیر شمال شرق کشور بارش ها به صورت برف است.

ضیائیان اضافه نمود: روز شنبه 24 آبان سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور، موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و به تدریج تا اواخر وقت شنبه از کشور خارج می گردد و روز یکشنبه 25 آبان جوی آرام در اغلب نقاط کشور حاکم است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان نمود: از اواخر وقت یکشنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می گردد و روزهای دوشنبه و سه شنبه هفت آینده، غرب و جنوب غرب و بخش هایی از مرکز کشور را تحت تأثیر قرار می دهد که شدت بارش ها در دامنه های زاگرس مرکزی خواهد بود.

وی اظهار کرد: در مناطقی که ذکر شد، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده ها، احتمال بارش برف در ارتفاعات، احتمال آب گرفتگی معابر و در مناطق جنوبی احتمال تگرگ وجود دارد که توصیه می گردد اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و اطمینان از وسایل ایمنی و گرمایشی خودروها به ویژه در عبور از جاده های کوهستانی و کنترل و بازگشایی آبراه ها در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: از اواخر وقت روز دوشنبه 26 آبان با شمالی شدن جریانات روی خزر کاهش دما و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می گردد.

وی با بیان این که فردا دریای خزر مواج است، افزود: روزهای آدینه و شنبه پیش رو خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز آینده تا دوشنبه 26 آبان ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور پیش بینی می گردد و کاهش نسبی دما بین 6 تا 10 درجه در نوار شرقی کشور خواهیم داشت.

ضیائیان بیان نمود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد، زنجان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر و همدان و اردبیل با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری، همراه با بارش باران و در بعضی ساعات مه رقیق پیش بینی می گردد، بعد از ظهر فردا با وزش باد به تدریج کاهش ابر را در تهران خواهیم داشت. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 10 و 6 درجه خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز

به "ورود سامانه بارشی تازه از 25 آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی تازه از 25 آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید