چهار هزار فرزند یتیم فاقد حامی هستند

به گزارش وبلاگ ساعت، تهران (پانا) - معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از 141 هزار فرزند یتیم نیازمند در سراسر کشور گفت 10 هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین، نیازمند حمایت مادی و معنوی مردم نیکوکار هستند.

چهار هزار فرزند یتیم فاقد حامی هستند

به گزارش کمیته امداد، علیرضا عسگریان با تشریح اهداف اجرای طرح ایران مهربان اضافه نمود: با اجرای این طرح، تعداد حامیان ایتام تا سال آینده به 1.5 میلیون نفر خواهد رسید که در صورت تحقق این امر، سال آینده هیچ فرزند یتیمی بدون حامی نخواهد ماند.

وی با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی برای مشارکت در طرح ایران مهربان، ادامه داد: در استانداری های سراسر کشور دبیرخانه ای شکل گرفته تا تمام سازمان های دولتی بتوانند به این طرح بپیوندند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 141 هزار فرزند یتیم در کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند، اضافه نمود: چهار هزار فرزند یتیم فاقد حامی هستند که در طرح ایران مهربان همه این فرزندان دارای حامی مادی و معنوی می شوند.

وی تعداد فرزندان محسنین تحت حمایت امداد را بیش از 180 هزار نفر مطرح نمود و گفت: از این تعداد نیز حدود 6 هزار نفر بدون حامی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متوسط پرداخت هر حامی در کشور نزدیک به 40 تومان در هر ماه است، بیان نمود: با اجرای طرح ایران مهربان، میزان سرانه پرداختی به ایتام ماهانه به 700 هزار تومان خواهد رسید.

عسگریان با اشاره به اینکه سال گذشته مردم و خیران رقمی بیش از 800 میلیارد تومان به ایتام و فرزندان محسنین یاری کردند، گفت: این رقم سال جاری از مرز 1100 میلیارد تومان عبور خواهد نمود.

عسگریان با اشاره به اینکه هموطنان می توانند با ورود به سایت emdad.ekram.ir در این طرح مشارکت داشته باشند، اعلام نمود: مردم نیک اندیش در این سایت، در بخش فرزندان من وارد شده و هر مبلغی را که می توانند برای مشارکت و یاری به فرزندان یتیم واریز نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چهار هزار فرزند یتیم فاقد حامی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار هزار فرزند یتیم فاقد حامی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید