آشنایی با بازی اتاق فرار

به گزارش وبلاگ ساعت، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره بازی اتاق فرار که به تازگی در سراسر ایران همه گیر شده است توضیح خواهیم داد پس اگر به دنبال مکانی برای تفریح و خوش گذرانی میگردید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

آشنایی با بازی اتاق فرار

بلیط هواپیما در طاهاگشت

تفریح؛ واژه ای که همواره همراه انسان بوده و تعاریف متفاوت در دوران های مختلف دارد شاید کم اهمیت تلقی شده و شاید بیش از هر چیزی به آن پرداخته شده باشد. اما همواره بوده، هست و خواهد بود.اگر بخواهیم به اصل این موضوع بپردازیم از همان ابتدا بخش اعظم از تفریحات بر پایه یادگیری و افزایش مهارت شکل گرفتند تا در زندگی واقعی و رویاروی با مسائل بتوانیم بر شرایط مسلط شده و با موفقیت از آن گذر کنیم. البته که گذران وقت، ایجاد لذت و فارغ شدن از سختی های روزمره چیزی نیست که بتوان از ان چشم پوشی کرد.

امروزه تفریحات شکل و شمایل ویژه ای به خود گرفته اند بگونه ای که توانایی شبیه سازی وایجاد تجربیات مشابه و بسیارنزدیک به واقعیت را دارند، بشر همواره دنبال کشف و کسب تجربیات جدید بصورت شخصی و بدون واسطه است.

پیدا کردن مکان هاى تفریحى که تمام خانواده از آن لذت ببرند می تواند یک تصمیم سخت باشد. هرکس تمایل دارد به سمت علاقه خود برود به همین دلیل انرژى بسکمک صرف می شود تا در مورد یک فعالیت توافق کنند. با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما هستیم یافتن مکان هایى که در هنگام سرد بودن هوا میتوان در آنجا خوش گذراند هم چالش برانگیز است. گذراندن یک شب به یادماندنى در کنار خانواده و دوستان براى همه لذت بخش خواهد بود فقط کافیست کمی راجب تفریحات جدید اطلاع کسب کنیم تا بتوانیم بهترین را انتخاب کنیم و چه گزینه اى بهتر از بازی اتاق فرار که یک بازى ماجراجویی براى همه افراد وکسانیست که به دنبال کسب تجارب جدید و جذاب هستند، تجربه غوطه ور شدن در جهانی کاملا شبیه واقعیت و یا حضور در فیلمی که خود فیلمنامه آن را می نویسید.

اکنون نزدیک به پنج هزار اتاق فرار در سرتاسر جهان وجود دارد!!!! پیدایش اتاق فرار در سال 2007 و از کشور ژاپن بود. در ابتدا ، بازی ها در کافه ها و کلوپ های مختلف ژاپن برگزار می شد. طی پنج سال، مکانهای دائمی در سراسر آسیا و اروپا ساخته شد. این مکان ها در بسکمک از مناطق از جمله بوداپست ، برن و استرالیا گسترش یافت. اتاق فرار بین سالهای 2012 تا 2014 به ایالات متحده رسید و چند شرکت در سان فرانسیسکو ، سیاتل ، سنت لوئیس و نیویورک فعالیت خود را آغاز کردند، حدود سه سال پیش اولین اتاق فرار در پایتخت کشورمان ایجاد شد و بعد از گذشت مدتی کوتاه این اتاق ها افزایش یافتند و امروزه تعداد زیادی از آنها در شهرهای مختلف ایران شامل تهران، شیراز، اصفهان، یزد، مشهد، کرج، چالوس، کاشان و … بوجود آمدند.

در اتاق فرار شما تیم خود را که متشکل از 3 تا 6 نفر از اعضاى خانواده یا بهترین دوستانتان است را در یک اتاق بسته مى بینید و یک ساعت فرصت دارید تا ماموریت خود را انجام داده و از اتاق فرار کنید. هنگامی که می خواهید پازل های تعاملی و سرنخ های مخفی را برای تکمیل این ماموریت کشف کنید، حرارت بازى باعث خواهد شد شما و گروهتان جهانی سرد خارج از اتاق را کاملاً فراموش کنید .

اتاق فرارها با روایت داستان هاى مختلف و با دکورسازى هاى متنوع از جمله زندان، موزه، سکان کشتى، کابین هواپیما و حتى واگن قطار؛ جمع دوستان و یا خانواده شما را بدون اینکه مسافرتى به دوردست داشته باشند به سفر ى در جهانی دیگر می برد.

هر اتاق فرار رسالت منحصر به فرد خود را دارد. شما می توانید با انتخاب مأموریتی که می خواهید خود را به چالش بکشید و ماجراجویی خود را تجربه کنید. به طور مثال شما سعی می کنید یک اثر هنرى را از یک موزه به سرقت برده ، یا برنامه ریزی برای فرار از زندان داشته باشید ، یا حتى مانند داستانهاى شرلوک هولمز و پوآرو سعی در اکتشاف راز یک قتل در یک جاى هیجان انگیز داشته باشید. ممکن است در یک واگن در خطر نیرو های اهریمنی باشید که تنها راه شما فرار از واگن باشد اما چالش ها و معما های سختی پیش روی شماست و باید هرچه سریعتر قبل از آنکه دیر شود خود را نجات دهید.

تیم شما به محض ورود به اتاق فرار ، فوراً به جهانی دیگری منتقل خواهد شد ، زیرا محیط اطراف شما با موضوع مأموریتى که بر دوش شماست مطابقت دارد. شاید خودتان را در یک گالری هنری فانتزی داخل هواپیما یا پشت میله های سلول زندان ، یا در یک واگن قطار با ماژول هاى هوشمند و معماهاى کامل با صفحه نمایش و کنترل های پیشرفته ببینید. این جهانهای غوطه ور به شما کمک می کنند احساس کنید واقعاً در دل یک داستان حقیقى افتاده اید و مانند قهرمان هاى داستان ها رسالت مخصوص خود را براى انجام ماموریت هاى مختلف دارید.

اتاق فرار به کار تیمی ، سرعت و خلاقیت نیاز دارد. اتاق های فرار برای تعطیلات خانوادگی ، تیم سازی شرکت ها و فعالیت هاى جمعى یا صرفا تفریح با دوستان مناسب است و تجربیات شگفت انگیزی برای به اشتراک گذاشتن با افراد فراهم و انگیزه کار گروهى را تقویت می کند زیرا تنها با همکارى هم می توانید سرنخ هایی را برای خارج شدن از اتاق فرار کشف کنید و با حل معماها و رسیدن به هدف نهایی که پیدا کردن راه خروج و فرار شماست دست پیدا کنید، حتی اگر واقعاً از اتاق خارج نشوید خاطراتی را برای همواره به یاد خواهید داشت از تجربه سفری که مشابه آن را هیچ کجا و در هیچ بازی دیگری تجربه نخواهید کرد.

در حالی که گسترش اتاق های فرار باعث می شود پیدا کردن یکی از آنها در نزدیکی شما بسیار آسان باشد ، اما اتاق های فرار در کیفیت کلی، تکنیک، ساخت و ارائه متفاوت هستند.

اتاق های فرار انواع بازى ها ، سرنخ ها و معماهای مختلف از دیجیتال و لمسی گرفته تا هندسی و مبتنی بر الگو ارائه می دهند. همه بازی های فرار برای بچه ها و بزرگسالان به طور یکسان چالش برانگیز ، سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

پس اگر به دنبال یک رویداد خانوادگی سرگرم کننده هستید، مکان هایى برای میزبانی شما در همه شهرها تدارک دیده شده و اگر خوب جستجو کنید حتی در نزدیکی خود مکان هایی با ویژگی هاى همه جانبه مى بینید که برای لذت و تفریح خانوادگی و محبت آمیز بهترین است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "آشنایی با بازی اتاق فرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بازی اتاق فرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید