چه خوب شد که بدنیا آمدید در شبکه 4

به گزارش وبلاگ ساعت، مستند چه خوب شد که بدنیا آمدید از مجموعه حکایت دل 17 آذرماه ساعت 21 از شبکه چهارسیما بازپخش می گردد.

چه خوب شد که بدنیا آمدید در شبکه 4

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ ساعت، این فیلم مستند، به زندگی و آثار علمی و فرهنگی استاد سید فتح الله مجتبایی، حکیم، دین پژوه و استاد یگانه تاریخ ادیان شرقی پرداخته است.

فتح الله مجتبایی در سال 1306 در تهران متولد شد. مقدمات ادبیات و علوم رسمی را در فراهان اراک فرا گرفت. در سال 1332 از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و دانشسرای عالی درجه لیسانس گرفت، و از آن سال تا 1338 در دبیرستان های اراک و تهران و دانشسرای عالی به تدریس ادبیات و زبان های خارجی اشتغال داشت. در سال 1339 از طرف وزارت فرهنگ برای آشنایی با روش های جدید تألیف کتاب های درسی به خارج از کشور اعزام شد و پس از یک دوره مطالعه و تحقیق در این زمینه در ایالات متحده آمریکا (دانشگاه کلمبیا، نیویورک) به کشور بازگشت و مأمور تهیه و تدوین کتاب های درسی در ادبیات برای دبیرستان ها شد.

دکتر مجتبایی در دوران تحصیل خود از محضر استادان عظیمی در داخل و خارج از کشور استفاده نمود و برای آشنایی با عرفان هندی مسافرت های متعددی به هند و پاکستان داشت. وی درجه دکتری تاریخ ادیان و فلسفه شرق را از دانشگاه هاروارد آمریکا در سال 1350 دریافت و در مرکز مطالعات ادیان دنیا آمریکا، تاریخ تطبیقی ادیان را تحصیل کرد. دکتر مجتبایی هم اکنون عضو هیأت علمی بنیاد دائرةالمعارف عظیم اسلامی و همچنین عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. از دکتر فتح الله مجتبایی تا به امروز بیش از 200 عنوان کتاب، مقاله و شعر و نقد کتاب به صورت تألیف، ترجمه و تصحیح به زبان های فارسی و انگلیسی در ایران و خارج از ایران منتشر شده است.

حکایت دل به تهیه کنندگی علیرضا حسینی وکارگردانی بیژن شکرریز، مستندی از زندگینامه ها، پرتره علمی و حرفه ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور است که دوشنبه ها ساعت 21 و سه شنبه ساعت 14 از شبکه چهار سیما بازپخش می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چه خوب شد که بدنیا آمدید در شبکه 4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خوب شد که بدنیا آمدید در شبکه 4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید