10 قهرمان بداخلاق انیمیشن های برتر؛ از شرک تا کورالین

به گزارش وبلاگ ساعت، بیشتر قهرمانان مظهر پرهیزگاری هستند، مخصوصاً قهرمان فیلم های انیمیشن. مخاطبان انیمیشن معمولاً تصویر خوب و بی نقصی از قهرمانان به خصوص در فیلم های دیزنی دارند. البته دیزنی هم در سال های اخیر از این تصویر بی نقص فاصله گرفته و به خلق قهرمانانی واقعی تر گرایش پیدا کرده است. قهرمانانی که مظهر فداکاری و مهربانی نیستند. بلکه حتی شخصیت های بدخلق، بدبین و بی ملاحظه نسبت به اطرافیانشان هستند. این ها لزوماً منفور نیستند اما تعریف کلیشه ای قهرمان را به چالش می کشند. ده قهرمان بداخلاق انیمیشن های برتر این فهرست چند نمونه از این شخصیت های چالش برانگیزند.

10 قهرمان بداخلاق انیمیشن های برتر؛ از شرک تا کورالین

به دلایلی که ما از آن بی خبریم، این قهرمانان انمیشنی از نگاه بیشتر افراد ناسازگار و دائماً به دیگران احساس ناخوشایندی می دهند. این می تواند به خاطر ایگوهای قلنبه شان باشد یا بدبینی ذاتی. البته بعضی از این قهرمانان ناسازگار در انتهای قصه شان تغییر رویه می دهند اما بسکمک همچنان بداخلاق و منفی باف باقی می مانند.

10. گرو در من نفرت انگیز (Despicable Me)

گرو انیمیشن کمپانی ایلومینیشن تمام عمرش می خواست یک ابرشرّ باشد. او حتی وقتی در مدرسه ابتدایی درس می خواند ارتشی از مینیون ها را در کنارش داشت. همین رؤیا به علاوه نادیده گرفته شدن دائمی از سوی مادر و هم سالانش، گرو را به یک شخصیت شرور نفرت انگیز تبدیل کرد.

گرو فقط به خودش اهمیت می دهد، به خصوص وقتی پای تقویت تصویر شریرانه اش به میان می آید. با این حال، وقتی برای یک عملیات سرقت سه دختربچه را به سرپرستی می گیرد، تا از آن ها به عنوان طعمه استفاده کند، به ناگاه متوجه می گردد که احساسات پدرانه نسبت به آن ها دارد. و این برای خودش هم بسیار عجیب است. در سرانجام من نفرت انگیز این چهار نفر تبدیل به خانواده شده اند و گرو متوجه می گردد که زندگی چیزی بیشتر از شرارت برای بخشیدن به آدمی دارد.

بازی من نفرت انگیز مخصوص پلی استیشن 2

15,900

تومان

ماگ طرح انیمیشن من نفرت انگیز 3 مدل NI2509

89,000

تومان

محصولات من نفرت انگیز در وبلاگ ساعت

مشاهده همه

9. امپراتور کوزکو در زندگی تازه امپراتور (The Emperors New Groove)

در ابتدای زندگی تازه امپراتور محصول دیزنی ما شاهد آن هستیم که امپراتور کوزکو عادت دارد به هر آنچه می خواهد آناً و درجا برسد. او بدون توجه به احساسات دیگران تصمیمات خودخواهانه می گیرد و هیچ احتیاجی هم نمی بیند که متحدانش را خرسند نگه دارد. طولی نمی کشد که جواب این رفتار خودمحورانه را می گیرد و مشاور ناراضی اش بعد از اینکه امپراتور اخراجش می کند، او را تبدیل به شتر می کند.

وقتی امپراتور به شتر تبدیل می گردد، دیگر از آن موجود خودخواهی که بوده فاصله می گیرد و آسیب پذیری اش او را تبدیل به موجودی متواضع می کند. او یاد می گیرد که باید قدر آدم های زندگی اش را بداند. او همچنین اولین دوست واقعی اش پاچا را پیدا می کند. با اینکه کوزکو به تدریج متوجه خطاها و رویکرد اشتباهش در برابر دیگران می گردد، اما نمی توان بی رحمی او را در زمان امپراتوری اش نادیده گرفت.

8. شاهدخت آتا در زندگی یک حشره (A Bugs Life)

شاهدخت آتا در زندگی یک حشره پیکسار دارد آموزش می بیند که ملکه تازه کلونی مورچگان گردد. فشار چنین کار مهمی او را دچار اضطراب می کند و باعث می گردد حتی در برابر جزئی ترین دردسرها بسیار حساس گردد. از بخت بد، فیلک، مورچه کارگر، عامل بسکمک از این دردسرهاست که باعث می گردد آتا به دفعات به او بتوپد.

این چنین است که می بینیم آتا چندین و چند بار فلیک را تحقیر می کند و به هیچ یک از ایده های او برای بهبود و کمک به اوضاع وقعی نمی نهد. حتی سعی می کند فلیک را به هاپر بفروشد و فریبش بدهد که کلونی را ترک کند. البته آتا در نهایت از فلیک معذرت خواهی می کند، اما در طول فیلم بی جهت با او بدرفتاری می کند، حتی اگر واقعاً خطاهای زیادی مرتکب شده باشد، باز هم بدرفتاری آتا قابل قبول نیست.

ماگ هومرو طرح زندگی یک حشره مدل MG3139

89,000

تومان

ماگ هومرو طرح زندگی یک حشره مدل MG3135

89,000

تومان

محصولات زندگی یک حشره در وبلاگ ساعت

مشاهده همه

7. آقای شگفت انگیز در شگفت انگیزان (The Incredibles)

آقای شگفت انگیز زمانی بزرگ ترین قهرمان شگفت انگیزان پیکسار بود. او به شجاعت و به دام انداختن بی شمار شخصیت شرور معروف بود. متأسفانه، کار قهرمانی او اغلب در زندگی شخصی اش مشکلاتی به وجود می آورد، مثلاً اینکه به مرنام عروسی خودش دیر رسید. سال ها بعد، وقتی آقای شگفت انگیز دیگر صاحب خانواده می گردد، نه تنها بابت کارش در بیمه سرخورده و ناامید است، بلکه نسبت به خانواده خودش رفتار خشن و ناخوشایندی دارد.

باب آشکارا به هلن درباره شغلش دروغ می گوید، به بچه هایش بی توجهی می کند و تنها زمانی خودش را نشان می دهد که هلن ازش می خواهد. باب در قسمت دوم هم دست کمی از قسمت اول ندارد. او همچنان نسبت به کارهای قهرمانی هلن حسادت می کند و در عین حال، در خانه هم در مدیریت و کنترل بچه ها ضعیف عمل می کند.

بازی Lego The Incredibles مخصوص PS4

950,000

تومان

بازی The Incredibles مخصوص PS2

16,500

تومان

محصولات شگفت انگیزان در وبلاگ ساعت

مشاهده همه

6. آرجی راکون در آن سوی پرچین (Over The Hedge)

آرجی راکون وقتی از یک خرس غذا می دزدد به دردسر می افتد. او که باید به سرعت اوضاع را سر و سامان دهد، متوجه گروهی اراذل می گردد که می خواهند پنهانی و به قصد دزدی وارد خانه های انسان ها شوند و غذایشان را بدزدند. آرجی به آن ها می گوید که می توانند غنائم را تقسیم کنند، اما او که خودش غذای خرس را دزدیده واقعاً به اعضای گروه احتیاج دارد که غذای به سرفت برده از خرس را سر جایش برگرداند.

در نهایت همه آن ها به طور جمعی دست به سرقتی بزرگ می زنند، اما وقتی باقی حیوانات گیر می افتند، آرجی غذا را برمی دارد و فرار می کند، و بقیه را به حال خودشان در دام سم پاشی شرور رها می کند. البته در نهایت برمی گردد عقبشان، اما بعد از آنکه آن ها را به حال خودشان رها می کند تا برود و غذای به سرفت برده از خرس را سر جایش برگرداند. آرجی در تقریباً در تمام طول انیمیشن محصول دریم ورکس آن سوی پرچین همه حیوانات را فریب می دهد و علیهشان دسیسه می کند.

5. کورالین جونز در کورالین (Coraline)

کورالین جونز در همان ابتدای انیمیشن محصول کمپانی لایکا به خاطر نقل مکان خانواده اش از میشیگان به اورگن عصبانی است. و این عصبانیت به همین جا ختم نمی گردد. هرچه قصه جلوتر می رود، خلق و خوی او به خاطر بی توجهی پدر و مادرش نسبت به او تلخ تر و تلخ تر می گردد. البته که همه بچه ها از اینکه از محل زندگی و دوستانش دور گردد و دیگر نتواند با آن ها بازی کند، ناراحت می گردد اما کورالیت وقتی با نوه همسایه شان، وایبورن، ملاقات می کند دیگر خیلی زیاده روی می کند.

وقتی نام عجیب و غریب پسرک را می شنود، معنی نامش را که از دو کلمه Why به معنای چرا و Born به معنای به دنیا آمده تشکیل شده است، تقطیع می کند و او را این چنین صدا می زند: چرا به دنیا آمدی. این کار کورالین به مقدار کافی زشت و ناراحت کننده هست، اما او به همین یک مورد بسنده نمی کند و در تمام طول فیلم با وایبی بدرفتاری می کند، حتی با اینکه او تلاش می کند در طول مسیر به کورالین هشدار دهد و کمک کند که مراقب خودش باشد.

پیکسل پرمانه طرح coraline کد pm.23134

13,000

تومان

پیکسل خندالو مدل کورالاین Coraline کد 1233A مجموعه 6 عددی

59,000

تومان

محصولات کورالین در وبلاگ ساعت

مشاهده همه

4. وودی در داستان اسباب بازی (Toy Story)

در داستان اسباب بازی وودی عادت دارد که میان دیگر اسباب بازی های اتاق اندی رئیس بازی درآورد. بنابراین وقتی موقعیتش به خاطر ورود باز لایت یر، یک اسبا ب بازی تازه که یک اکشن فیگور رنجر فضایی است، در معرض خطر قرار می گیرد، به خودش می آید. او برای آنکه چهره باز را پیش بقیه خراب کند، هر آنچه را در توانش هست به کار می گیرد. اما هرچه بیشتر تلاش می کند، باز خونسردتر نشان می دهد.

اما اوضاع وقتی وودی به طور تصادفی باز را از پنجره به بیرون پرتاب می کند، بحرانی می گردد. طی یک سری اتفاقات تصادفی دیگر، این دو اسباب بازی به دام همسایه خرابکار اندی، سید، می افتند و باز تقریباً نزدیک است که منفجر گردد. البته در انتهای فیلم همه چیز به خوبی و خوشی تمام می گردد و اسباب بازی های با هم آشتی می کنند، اما از آنجا داستان اسباب بازی همین جا تمام نمی گردد و چندین دنباله بعد آن ساخته می گردد، وودی در قسمت های بعدی همچنان خودخواه و حسود باقی می ماند.

بازی Toy Story 3 مخصوص xbox 360

49,060

تومان

بازی toy story mania مخصوص xbox 360

49,060

تومان

محصولات داستان اسباب بازی در وبلاگ ساعت

مشاهده همه

3. شرک در شرک (Shrek)

در شرک محصول دریم ورکس، شرک غولی است که روزگار خوب و بدش را در باتلاقی دورافتاده به سر می کند تا اینکه یک روز به یکباره در محل زندگی اش در محاصره موجودات قصه های افسانه ای قرار می گیرد. شرک قسم می خورد که سرزمین آن ها را برایشان پس بگیرد و با این قول برای آن ها تبدیل به یک قهرمان می گردد، این در حالی است که او فقط می خواهد به خانه ساکت و آرامش بازگردد. شرک برای اینکه به این هدف برسد، به همراه الاغی سخنگو سفری را آغاز می کن تا از لرد فارکواد بخواهد سرزمین این موجودات را به شان برگرداند.

در طول این سفر، شرک با دانکی بدرفتاری می کند و همین طور پرنسس فیونایی که به تازگی از قصری که در بند آن بوده نجات پیدا می کند. اما حتی زمانی که شرک کم کم نسبت به فیونا احساس پیدا می کند باز هم دائم در حال قضاوت کردن اوست و همیشه بدترین نگاه را به او دارد. البته که همه چیز در انتهای قصه به خوبی و خوشی تمام می گردد اما شرک همچنان همان موجود بداخلاق ناخوشایند باقی می ماند.

بازی Shrek Treasure Hunt مخصوص PS1

11,500

تومان

استیکر لپ تاپ مدل Shrek Yourself Before You Wreck Yourself

20,000

تومان

محصولات شرک در وبلاگ ساعت

مشاهده همه

2. کنی در خرس برادر (Brother Bear)

در خرس برادر محصول دیزنی کنی فقط و فقط می خواهد که یک مرد باشد. اما حس مسئولیت پذیری لازم را برای آنکه مهیاکننده و محافط قبیله اش باشد ندارد. بنابراین وقتی اشتباهاتش منجر به مرگ بزرگ ترین برادرش می گردد، ارواح تصمیم می گیرند با تبدیل کردن او به یک خرس درسی به او بدهند.

اما به رغم مرگ برادرش و تمام آشوبی که کنی پشت سر می گذارد، همچنان نسبت به اطرافیانش بی مسئولیت و بدخلق است. او با خرس هایی که سعی می کنند به او ماهیگیری یاد بدهند، گستاخانه رفتار می کند، و بدتر از همه با کودا توله خرسی که همراه سفرش است، نامهربانی می کند. در سرانجام فیلم به مخاطب می گوید که کنی از خطاهایش درس گرفته است اما این مخاطب را راضی نمی کند.

پیکسل خندالو مدل انیمیشن خرس برادر کد 13717 به همراه مگنت

15 %

35,000

29,900 تومان

مشاهده و خرید

1. لایتنینگ مک کوئین در ماشین ها (Cars)

نمونه شاخص قهرمان بداخلاق انیمیشن های برتر، لایتنینگ مک کوئین در انیمیشن محصول دیزنی و پیکسار ماشین ها سریع ترین ماشین مسابقه تازه کار است. با این حال، موفقیت هایی که در مسابقه به دست می آورد به سرعت او را به خودش غره می کند، ایگویش را متورم می کند و از او شخصیتی منفور می سازد. بنابراین وقتی سر از شهری فرسوده درمی آورد، از تمام قدرتش استفاده می کند تا ساکنان شهر را به باد اهانت بگیرد.

البته در نهایت لایتنینگ یاد می گیرد که قدر شهر رادیاتور اسپرینگز را بداند و حتی به د کینگ مصدوم کمک می کند در مسابقه به خط سرانجام برسد،اما همچنان روحیه از خودراضی و مغرور و خود مهم پندارش را حفظ می کند. همچنان با دوستش میتر بدرفتاری می کند و حتی به سالی دوست دخترش هم زیاد احترام نمی گذارد. با این تفاصیل، لایتنینگ مک کوئین قهرمانی نیست که بتواند برای کسی الگوی خوبی باشد.

پازل 35 تکه طرح انیمیشن ماشینها مدل NI119

57,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: cbr

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 قهرمان بداخلاق انیمیشن های برتر؛ از شرک تا کورالین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قهرمان بداخلاق انیمیشن های برتر؛ از شرک تا کورالین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید