8 راز یک مدیر پیروز!

به گزارش وبلاگ ساعت، چطور یک مدیر پیروز شویم؟!

به همان نسبت که مدیر ناپیروز بودن کار سختی نیست یک مدیر پیروز بودن بودن هم کار چندان سختی نیست. شما می توانید یک مدیر پیروز باشید و به رازهای یک مدیر پیروز به راحتی پی ببرید به شرطی که یک سری تکنیک های ساده را بدانید و بدون هیچ اما و اگر بپذیرید و به آن عمل کنید. مدیریت یک هنر است و مدیر یک مجموعه یک هنرمند است که با مهارت و چیره دستی هرچه بیشتر می بایست به اداره امور بپردازد.

8 راز یک مدیر پیروز!

با وبلاگ ساعت همراه باشید تا رازهایی از یک مدیر پیروز را با شما در میان بگذاریم تا شما هم اگر مدیر یک سازمان، یک اداره، یک مجموعه و یا حتی یک بخش کوچک هستید، یا اینکه روزی روزگاری خواستید در این جایگاه قرار بگیرید بدانید چگونه به برترین شکل ممکن از پس مسئولیت های خود برآمده و به عنوان یک مدیر نمونه و پیروز به خود افتخار کنید و رازهای یک مدیر پیروز را به دیگران آموزش دهید. مدیر بودن سخت نیست اما مدیر خوب و پیروز بودن نیز آسان نیست برای اینکه بتوانید برترین مدیر باشید باید بهتر کارهای ممکن را انجام دهید.

اولین راز یک مدیر پیروز

اولین و مهم ترین راز از رازهای یک مدیر پیروز این است که به نیروهای فعال، متعهد، کاربلد و خلاق به چشم یک سرمایه نگاه کند. کارمندی که شرافت کاری بالا دارد، به کا و هدف خود متعهد و پایبند است و برای آن ارزش قائل است و به پیشرفت خود و مجموعه اش می اندیشد و هر روز یک نکته تازه می آموزد در حقیقت یک سرمایه گرانبهاست که یک مدیر باید به آن توجه کامل و کافی داشته باشد و در حفظ نیروهایی که این امتیازات را دارند تلاش کند چرا که حفظ این نیروها یعنی یاری به حفظ بقا و پیشرفت مجموعه و سرعت بخشیدن به رشد و توسعه آن سازمان.

راز دوم

نکته دوم از رازهای یک مدیر پیروز اینکه یادتان باشد شما هم در واقع یک کارمند هستید مانند سایر کارمندان، اگر شما خوب هستید دیگران هم مانند شما هستند، اگر شما باهوش هستید، و یا هر چیز دیگری که فکر می کنید برای شما یک امتیاز به شمار میرود تا از آن طریق نسبت به کارمندان اعمال قدرت کنید همه را باید دور بریزید و در کنار کارمندان تان به خوبی کار کنید. شما فقط مسئولیت سنگین تری دارید که هنرمندانه باید از پس آن برآید بدون هیچ کم و کاستی و عذر و بهانه ای. یادتان باشد تنها امتیاز شما نسبت به کارمندان تان هنر مدیریتی شماست و دیگر هیچ! هنری که در قسمت های دیگر شکل های گوناگون آن را شرح خواهیم داد.

راز سوم

مورد سوم از رازهای یک مدیر پیروز این است که همواره در زندگی برترین را انتخاب کنید! چه در زندگی شخصی و چه در حیطه کارو پیشه. برترین ها همواره به شما انگیزه می دهند و به تبع به کارمندان تان. برترین همکاران را برای خود و تیم تان انتخاب کنید، کارمند خوب باعث رشد و پیشرفت شما می شود. بعلاوه برترین محیط را انتخاب کنید و برترین حرفه و شغل را، اگر پست مدیریتی که به شما محول می شود با دانش، تخصص و روحیات شما هرچه بیشتر سنخیت داشته باشد پیروزیت شما را در این تضمین می نماید.

راز چهارم

راز چهارم از رازهای یک مدیر پیروز این است که یک ابتدا در خود و سپس در کارمندان اخلاق حرفه ای و شرافت کاری را نهادینه کنیم. اینکه بدون حضور یک رئیس و مسئول بخش به صورت خود انگیخته و از سر رغبت و وفاداری به حرفه کار و وظایف را به درستی انجام دهند و نیازی به حضور ناظر و نگهبان نباشد تا از سر ترس یا تکلیف و صرفا جهت دریافت تشویق و مزایا و موارد این چنینی وظایف شان را به برترین شکل انجام دهند. لذت بردن از انجام کار را در افراد نهادینه کنید همچنان که محیطی فراهم آورید که از بودن در آن لذت ببرند و به خود و شما افتخار نمایند. این هم از آن رازهای مهم و در واقع شاه کلید پیروزیت می تواند باشد.

راز پنجم

پنجمین راز از رازهای یک مدیر پیروز این است که انرژی بدهید و انرژی دریافت کنید. انگیزه بدهید و انگیزه بگیرید. این کار سختی نیست. افراد را باتوجه به تلاش و تلاش و بعلاوه در نظر گرفتن توان شان تشویق کنیم. اگر احیانا کاستی و کوتاهی یا کم کاری سهوی از کارمندان به چشم خورد سیاست تشویقی خود را به کار ببرید و به کارمندان گوشزد کنید که تلاش آن ها در جهت پیشرفت خود و سازمان موثر تا چه میزان موثر است.

راز ششم

نکته ششم از رازهای یک مدیر پیروز که در حقیقت یک مهارت ذاتی است اینکه از قدرت ارتباطی بالایی برخوردار باشید. بتوانید مفاهیم را به درستی انتقال دهید و در بیان نظرات و دیدگاه هایتان هیچگونه ابهام یا سردرگم کردن کارمندان وجود نداشته باشد. علاوه بر آن از این مهارت خود به شکل دیگری هم بهره ببرید به این معنی که تنها محدود به مسائل مربوط به کار و وظایف نباشد بلکه با بکار بردن این مهارت ارتباط قویتری با کارمندان ایجاد کنید تا آنها در حالیکه جایگاه و شان شما را می دانند و حرمت لازم را به جا می آورند صمیمانه شما را از خود و در کنار خود بدانند و با تمام وجود وفادار به شما باقی بمانند. برای تقویت این مهارت کافیست خود را در موقعیت کارمند یا طرف مقابل تان قرار دهید.

راز هفتم

راز هفتم از رازهای یک مدیر پیروز این است که گاهی به خود و کارمندانتان مرخصی بدهید و در کنار هم به یک تور تفریحی کوتاه مدت بروید و حس یک خانواده بودن را در وجودشان برانگیزید، این هم برای شما خوب است هم کارمندان و یاری می نماید تا بیشتر با روحیات و سلایق و علایق یکدیگر آشنا شوید و تعامل بهتری داشته باشید.

راز هشتم

و پایان راز هشتم از رازهای یک مدیر پیروز اینکه، انتقاد پذیر باشید، با کارمند خود صادق باشید، کارمندان تان از شما الگو می گیرند و مانند شما عمل می نمایند. مطالعه کنید، هر کارمندی یک مدیر اهل مطالعه و یادگیری را بیشتر می پسندد تا کسی که بر اساس حدس و گمان و بی پایه و اساس رفتار مدیریتی از خود بروز می دهد. شوخ طبع و خوش اخلاق باشید اما جدی و محترم و برای کارمندان احترام و ارزش ویژه ای قائل شوید چرا که رفتار شما مانند آیینه ای است که هر آنچه کنید به خودتان باز می شود.

رازهای پیروزیت تنها این هشت مورد اشاره شده در بالا نیست اینها بعضی از رموز پیروزیت در کار و حرفه و یک مدیریت خوب است، در فرصت های بعدی نکات و رازهای بیشتری را با شما در میان می گذاریم. با وبلاگ ساعت برترین راه را در رسیدن به هدف انتخاب کنید

منبع: الی گشت

به "8 راز یک مدیر پیروز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 راز یک مدیر پیروز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید