اعلام قیمت انوع برنج و شکر تنظیم بازاری

به گزارش وبلاگ ساعت، تهران (پانا)- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه ای از توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری برای اسفند 1400 و فروردین 1401 اطلاع داد.

اعلام قیمت انوع برنج و شکر تنظیم بازاری

به گزارش خبرآنلاین، در متن نامه یزدان سیف به استانداران سراسر کشور آمده است:احتراما در اجرای مصوبات جلسه تاریخ دوم اسفند 1400 قرارگاه امنیت غذایی و ابلاغیه های شماره 1400.500.79287 و شماره 1400.50.79286 تاریخ سوم اسفند 1400 معاون محترم توسعه بازرگانی وزارت متبوع، در ادامه طرح های جاری توزیع کالاهای اساسی (برنج و شکر) با هدف ثبات قیمت ها و حفظ آزامش بازار در ایام انتهای سال و نوروز 1401، مجددا اندازه هفتاد هزار تن شکر سفید (سی هزار تن برای مصارف خانوار و 40 هزار تن برای صنف و صنعت) و بعلاوه اندازه 60 هزار تن برنج وارداتی در انواع هندی و تایلندی متناسب با موجودی انبارها برای عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان ها قرار داده شده است که فرآیند اجرای آن به توضیح ذیل برای استحضار و اقدام مقتضی اعلام می شود.

1- نوع و قیمت کالا:

براساس نوع بسته بندی در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان

2- مشخص شیوه، شبکه و مباشرین توزیع کالاهای تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار می باشد تا به وسیله شبکه های منتخب اعم از فرودشگاه های زنجیره ای - تعاونی های مصرف - اصناف منتخب - مراکز عرضه مستقیم کالا - میادین میوه و تره بار و ... در سطح کشور توزیع شود.

3- ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان ها، وظیفه تامین و تدارک برنج و شکر تخصیصی را به عهده خواهند داشت.

تبصره 1: تخصیص برنج مربوط به استان های فراوری کننده برنج شامل (گیلان و مازندران) با درخواست رئیس کارگروه تنظیم بازار استان انجام خواهد شد.

4- سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان - بازرسان سازمان های جهاد کشاورزی استان - سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران، مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر فرایند توزیع و رعایت قیمت فروش کالاهای موضوع طرح اقدام و در صورت بروز تخلف اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع ذیربط به عمل آورند.

5- مهلت جذب و توزیع کالاهای تخصیصی تا انتها فروردین ماه سال 1401 است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اعلام قیمت انوع برنج و شکر تنظیم بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام قیمت انوع برنج و شکر تنظیم بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید