بی وای دی برای بازار اروپا خط و نشان کشید ، معرفی محصولات اروپایی BYD

به گزارش وبلاگ ساعت، بی وای دی برای ما ایرانی ها نشان نام آشنایی است. نام آشنا از این جهت که هنوز تکلیف بیش از 2000 نفر از حواله داران خودروهای این برند در کشورمان تعیین نیست. نام و نشان BYD در ایران برابر است با بدعهدی های خودروسازی کارمانیا. اما در خارج از مرزهای ایران، این نشان چینی برای فتح بازار خودرو اروپا آماده است.

بی وای دی برای بازار اروپا خط و نشان کشید ، معرفی محصولات اروپایی BYD

وبلاگ ساعت - محمد فتح اللهی - بی وای دی چین با دست پر در نمایشگاه خودرو پاریس سال جاری حاضر شد. نمایشگاه خودرو پاریس محلی است که بسیاری از برندهای نام آشنای اروپایی از آخرین دستاوردهای خود رونمایی می نمایند.

حال تصور کنید محصولاتی از چین در چنین نمایشگاهی بتوانند نظرات مثبت بقیه را به خود جلب نمایند. حضور بی وای دی در نمایشگاه خودرو پاریس به منزله زنگ خطر جدی برای خودروسازان این قاره بود. خودروسازانی که محصولات خود را مثل قند در بازار می فروختند حالا باید نگران حضور یکی از معتبرترین برندهای چینی در حوزه استحفاظی خود باشند.

بی وای دی HAN، سدان 517 اسب بخاری برقی

بی وای دی هان

HAN یکی از استراتژیک ترین محصولات برقی بی وای دی است. همانطور که می دانیم این خودروساز چینی یکی از برترین فراورینمایندگان خودروهای برقی در دنیا است و HAN همیشه خودرویی فلگشیپ در فراوریات BYD به شمار می رود.

این خودرو برقی در چندین نسخه مختلف در بازار خودرو چین از سوی چینی ها قابل خرید است. اما حالا اروپایی ها هم می توانند از این سدان پرمیوم چینی بهره ببرند.

بی وای دی HAN در بازار خودرو چین خودرو مقرون به صرفه قیمتی نیست. این سدان برقی در دو نسخه یک و دو موتوره در چین وجود دارد. مقرون به صرفه ترین نمونه تک موتوره HAN در چین 269.800 قیمت دارد که معادل 1/219/496/000 تومان است.

گرانترین تیپ بی وای دی هان در کشور قراردادهای بیست ساله نیز 329.800 یوان به فروش می رسد. این نرخ برابر است با 1/490/696/000 تومان.

مشخصات فنی بی وای دی HAN

بی وای دی هان

بهتر است ببینیم بی وای دی در ازای دریافت این مبالغ چه مشخصات فنی ای در اختیار مالک قرار می دهد. در مقرون به صرفه ترین نسخه هان شاهد یک پک باتری 58.4 کیلووات ساعتی هستیم.

این باتری در ازای طی مسافت یکصد کیلومتری 13.5 کیلووات انرژی استفاده می نماید و 245 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار می دهد. گشتاور خروجی موتور الکتریکی HAN نیز به 350 نیوتن متر می رسد.

BYD HAN در این نسخه تمامی نیروی موتور الکتریکی را به محور جلو راهنمایی می نماید و می تواند 715 کیلومتر به حرکت خود ادامه دهد. این خودرو با بهره گیری از یک فست شارژ 120 کیلوواتی می تواند در مدت زمان 30 دقیقه ظرفیت باتری را از 30 تا 80 درصد پر کند. براساس اطلاعاتی که BYD منتشر کرد، نسخه تک موتوره HAN در مدت زمان 7.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد.

در نسخه دو موتوره بی وای دی هان قدرت موتور افزایش پیدا کرد اما پیمایش آن قدری کمتر از نسخه یک موتوره است. در گران ترین نسخه HAN شاهد حضور دو موتور برقی هستیم که نیروی موتورهای الکتریکی را به محورهای جلو و عقب این سدان راهنمایی می نمایند.

HAN در این نسخه 517 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد که ارقامی فوق العاده است. این نسخه هم همچون مدل مقرون به صرفه قیمت از پک باتری های 58.4 کیلووات ساعتی استفاده می نماید. اما پیمایش آن 610 کیلومتر با یک بار شارژ کامل است که از نسخه تک موتوره پایین تر است.

نسخه دو موتوره HAN در ازای هر یکصد کیلومتر 14.9 کیلووات انرژی مصرف می نماید و قادر است تجربه شتاب صفر تا صد کیلومتر 3.9 ثانیه ای را برای سرنشینان خود رقم بزند.

تمامی مدل های برقی HAN دارای گارانتی 6 ساله یا 150/000 کیلومتری هستند تا خریدار با خیالی آسوده نسبت به خرید آن اقدام کند.

ابعاد و امکانات بی وای دی HAN

طول، عرض و ارتفاع این سدان برقی برابر است با 4995، 1910 و 1495 میلی متر که فاصله بین دو محور آن نیز به 2920 میلی متر می رسد.

هان سدانی پنج نفره است که وزن خالص آن 2100 کیلوگرم در نسخه تک موتوره و 2250 کیلوگرم در مدل دو موتوره اعلام شد. این در حالی است که در حالت Full Load هان تک موتوره 2475 کیلوگرم و نمونه دو موتوره 2625 کیلوگرم وزن دارد.

تمامی مدل های مقرون به صرفه و گران بی وای دی هان در بازار خودرو چین با تایرهای 19 اینچی به فروش می رسند. تنها در مدل های گران قیمت این سدان برقی می توان از امکان تنظیم سفتی یا نرمی سیستم تعلیق آن بهره برد و این امکان در نسخه های مقرون به صرفه وجود ندارد.

ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی BA، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین، جانبی، پرده ای و زانو (برای راننده) در تمامی نسخه های مقرون به صرفه و گران این خودرو امکاناتی استاندارد هستند.

سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسورهای کناری (در مدل های فول)، دوربین 360 درجه با زاویه دید 180 درجه، کروز کنترل آداپتیو، تنظیم حالات رانندگی، سامانه پارک اتوماتیک (در مدل های فول)، امکان پارک با ریموت خودرو، ترمز پارک اتوماتیک، سامانه کنترل حرکت خودرو در سربالایی، هشدار نقاط کور (در مدل های فول)، کنترل بین خطوط، رادار خطی، هشدار علائم رانندگی، هشدار تصادف، هشدار تصادف از عقب (در مدل های فول)، ترمزهای فعال، 5 رادار حرکتی در داخل و خارج خودرو، سانروف پانورامیک، کیت اسپرت (در گرانترین مدل)، استارت و ورود بدون کلید، جلوپنجره اکتیو باز و بسته شونده، درب صندوق عقب برقی، دسته دنده الکترونیکی، نمایشگر 12.3 اینچی کلاستر، نمایشگر لمسی 15.6 اینچی داشبورد، نمایشگر HUD، دوربین ثبت وقایع، چراغ های جلو و عقب LED، دوازده اسپیکر برای سیستم صوتی، نورپردازی داخل خودرو، ایرکاندیشن دو نقطه ای، فیلترهای PM2.5 و یونیزه سیستم تهویه و… از جمله امکانات رفاهی بی وای دی هان به شمار می روند.

بی وای دی Tang شاسی بلندی با شتاب 4.4 ثانیه

بی وای دی تانگ

نمونه هایی از نسل اول و دوم بی وای دی Tang در کشورمان هم حضور دارد. در حقیقت قرار بود این شاسی بلند در نسخه بنزینی به وسیله خودروسازی کارمانیا در کشورمان به فروش برسد.

خودروسازی کارمانیا حدود دو سال قبل قول داد تا این SUV پرمیوم را به بازار ایران بیاورد. امری که تا به امروز محقق نشد تا یکی دیگر از محصولات بی وای دی در کشورمان ناکام گردد.

بی وای دی تانگ

اما Tang اکنون در قلب اروپا حضور دارد و قرار است با مدل های بسیار متنوع خود برای سایر رقبا خط و نشان بکشد. این شاسی بلند بی وای دی در نمایشگاه خودرو پاریس یکی از کانون های اصلی توجه مراجعین بود.

گرچه مدل های بنزینی و هیبریدی این شاسی بلند بی وای دی در بسیاری از کشورها وجود دارد، اما این خودروساز چینی نسخه تمام برقی آن را به نمایشگاه خودرو پاریس برد.

بی وای دی تانگ برقی در مقرون به صرفهترین مدل 279.800 یوان قیمت دارد که معادل 1/264/696/000 تومان است. گرانترین تیپ این شاسی بلند لوکس نیز 339.800 یوان برای چینی ها آب می خورد که برابر است با 1/535/896/000 تومان. اما تفاوت نسخه های مقرون به صرفه و گران این SUV در چه مواردی است؟

مشخصات فنی بی وای دی تانگ برقی

بی وای دی تانگ

مدل مقرون به صرفه قیمت 279.800 یوانی تانگ با پک باتری 90.3 کیلوواتی به دست مشتری می رسد. این در حالی است که نسخه 339.800 یوان از پک باتری هایی با حجم 108.8 کیلووات بهره می برد.

نسخه مقرون به صرفه قیمت بی وای دی تانگ تک موتوره است و تمامی نیرو را به وسیله گیربکس یک دنده به چرخ های جلو منتقل می نماید. توان خروجی موتور این ورژن از تانگ 228 اسب بخار است و گشتاور آن نیز به 350 نیوتن متر می رسد.

بی وای دی پیمایش این مدل را 600 کیلومتر گفت و این مدل از تانگ در ازای هر صد کیلومتر 15.7 کیلووات انرژی مصرف می نماید.

تانگ مقرون به صرفه برقی از فست شارژ 110 کیلوواتی پشتیبانی می نماید و می تواند در 30 دقیقه ظرفیت باتری خود را از 30 تا 80 درصد شارژ کند.

تانگ در دو مدل 108.8 کیلوواتی به فروش می رسد. مدل مقرون به صرفه تر با این باتری که 309.800 یوان قیمت دارد می تواند پیمایش 730 کیلومتری را با یکبار شارژ کامل در اختیار مالک خود قرار دهد. این مدل از شاسی بلند تانگ تمامی نیروی باتری خود را به چرخ های جلو منتقل می نماید. این مدل از بی وای دی تانگ در ازای هر صد کیلومتر 15.6 کیلووات انرژی مصرف می نماید.

اما در نسخه دو موتوره تانگ با باتری 108.8 کیلوواتی پیمایش اعلامی برای آن 635 کیلومتر با یکبار شارژ کامل است. مصرف انرژی مدل دو موتوره تانگ 17.6 کیلووات در ساعت است.

قوی ترین Tang برقی

بی وای دی تانگ

تانگ با باتری های بزرگ تر همچون قوی ترین نسخه HAN می تواند 517 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. این خودروساز چینی شتاب صفر تا صد کیلومتر این نسخه از Tang را 4.4 ثانیه گفت که برای یک شاسی بلند 3085 کیلوگرمی فوق العاده است.

هر دو مدل 108.8 کیلوواتی تانگ از فست شارژهای 170 کیلوواتی پشتیبانی می نمایند و همچون نسخه مقرون به صرفه تر می تواند در 30 دقیقه ظرفیت باتری خود را از 30 تا 80 درصد شارژ کند.

تمامی مدل های برقی بی وای دی تانگ به خروجی برق 6 کیلوواتی مجهز هستند که برای راه اندازی بعضی ابزار و ادوات کافی به نظر می رسد.

ابعاد و امکانات بی وای دی Tang

طول، عرض و ارتفاع تانگ برقی برابر است با 4900، 1950 و 1725 میلیمتر که فاصله بین دو محور آن نیز به 2820 میلیمتر می رسد. سبکترین نسخه از Tang وزنی برابر با 2885 کیلوگرم دارد و نمونه دو موتوره آن در حالت Full Load دقیقاً 3085 کیلوگرم است.

گرانترین مدل تانگ EV با امکان تنظیم سفتی یا نرمی سیستم تعلیق به دست مشتری می رسد. از سایر امکانات رفاهی این شاسی بلند بی وای دی می توان به ترمزهای ABS، EBD، ترمز کمکی BA، رینگ های 21 اینچی (20 اینچی در نسخه مقرون به صرفه تر)، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو و سر برای سرنشینان عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور پارک جانبی، دوربین 360 درجه با زاویه دید 180 درجه، کروز کنترل Full Speed آداپتیو و تنظیم حالات رانندگی می توان اشاره نمود که در تمامی نسخه های این خودرو استاندارد است.

مدل گران قیمت Tang دارای سیستم پارک اتوماتیک است. ترمز پارک اتوماتیک، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری، هشدار نقاط کور، رادار خطی، هشدار حرکت بین خطوط، نمایش علائم رانندگی، هشدار تصادف از جلو و عقب، ترمزهای اکتیو در زمان احتمال حادثه، 5 سنسور و رادار تشخیص حرکت در داخل و خارج خودرو، سانروف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید، قابلیت باز و بسته شدن گریل جلو در زمان حرکت، درب صندوق عقب برقی با حافظه، گرمکن فرمان، نمایشگر 12.3 اینچی کلاستر، نمایشگر HUD، شارژر بدون سیم موبایل در ردیف جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین با سردکن و گرمکن، نمایشگر 15.6 اینچی داشبورد با قابلیت چرخش، چراغ های جلو LED مجهز به چراغ روشنایی روز، چراغ روشنایی داخل پیچ در زمان گردش فرمان، نورپردازی داخل خودرو با امکان انتخاب 31 رنگ، سیستم تهویه دو نقطه ای با فیلترهای PM2.5 و یونیزه از دیگر امکانات این شاسی بلند لوکس به شمار می روند.

بی وای دی SEAL سدانی برقی با شتاب 3.8 ثانیه ای

بی وای دی SEAL

برخلاف مدل HAN که دارای ورژن های هیبریدی و بنزینی نیز است، مدل SEAL کاملاً به عنوان یک سدان الکتریکی طراحی و فراوری شد.

SEAL در چهار نسخه مختلف در بازار خودرو چین قابل خرید است. سه نسخه از آن تک موتوره و یک نسخه از این سدان برقی به صورت دو موتوره در آن کشور به فروش می رسد. جالب این است که تمامی مدل های تک موتوره بی وای دی SEAL نیروی موتور برقی خود را به محور عقب انتقال می دهند.

بی وای دی SEAL

مقرون به صرفه ترین مدل SEAL در بازار خودرو چین، 209.800 یوان قیمت دارد که معادل 948/296/000 تومان است. گران ترین تیپ این سدان برقی هم به قیمت 286.800 یوان به فروش می رسد. این رقم برابر است با 1/296/336/000 تومان.

بی وای دی SEAL در مقایسه با HAN و TANG خودرو مقرون به صرفه قیمتی به شمار می رود. اما گران ترین نسخه از این خودرو مجهز به قوی ترین قوای محرکه الکتریکی بی وای دی است.

مشخصات فنی بی وای دی SEAL

SEAL در دو نسخه 204 اسب بخاری، یک ورژن 313 اسب بخاری و یک مدل 530 اسب بخاری به فروش می رسد. نسخه پایه این سدان برقی بی وای دی می تواند گشتاور 310 نیوتن متری را فراوری کند. این در حالی است که مالک گرانترین مدل از این خودرو می تواند از گشتاور 670 نیوتن متری آن لذت ببرد.

نسخه پایه این خودرو که از یک موتور برای به حرکت درآوردن چرخ های عقب استفاده می نماید دارای یک پک باتری به ظرفیت 61.4 کیلووات است. این مدل از بی وای دی SEAL قادر است 7.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت تا 180 کیلومتر در ساعت به سرعت گیری خود ادامه دهد. پیمایش این نسخه از SEAL از سوی بی وای دی، 550 کیلومتر با هر بار شارژ کامل اعلام شد.

بی وای دی SEAL

نسخه فول دو موتوره از SEAL یک سدان برقی تمام عیار است. این خودرو از یک پک باتری 82.5 کیلوواتی بهره می برد و 3.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد. برای مقایسه جالب است بدانید که این شتاب 3.8 ثانیه ای سریعتر از Porsche Taycan 4S است که در 4 ثانیه صفر تا صد کیلومتر را تجربه می نماید.

پیمایش این نسخه 650 کیلومتر اعلام شد و در ازای پیمایش هر صد کیلومتر، 14.6 کیلووات انرژی مصرف می نماید. فول ترین و گرانترین مدل بی وای دی SEAL می تواند از فست شارژ 150 کیلوواتی پشتیبانی کند و همچون سایر خودروهای این خودروساز چینی در مدت زمان 30 دقیقه ظرفیت باتری خود را از 30 تا 80 درصد شارژ کند.

ابعاد و امکانات بی وای دی SEAL

طول، عرض و ارتفاع این خودرو برابر است با 4800، 1875 و 1460 میلی متر که نشان می دهد در مقایسه با BYD HAN با خودرو کوچکتری رو به رو هستیم. بی وای دی فاصله بین دو محور این خودرو را نیز 2920 میلیمتر گفت که کاملاً با هان برابر است.

مدل های تک موتوره بی وای دی SEAL دارای وزنی برابر با 2260 کیلوگرم هستند. اما وزن Full Load مدل دو موتوره 2525 کیلوگرم است که از نمونه دو موتوره هان سبک تر است.

به غیر از مدل دو موتوره بی وای دی SEAL هیچ مدل دیگری مجهز به سیستم تنظیم نرمی یا سفتی تعلیق نیست. اما تمامی نسخه های این سدان برقی به امکاناتی چون رینگ های 19 اینچی (18 اینچی در مدل های تک موتوره)، TPMS، ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی BA، سامانه های کنترل کشش و پایداری، ایربگ های راننده، سرنشین، پرده ای، جانبی و زانو (برای راننده)، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور پارک جانبی عقب، دوربین 360 درجه با زاویه دید 180 درجه، کروز کنترل Full Speed آداپتیو، تنظیم حالات رانندگی، سیستم پارک خودرو با استفاده از ریموت، ترمز پارک اتوماتیک و کنترل حرکت خودرو در سربالایی مجهز هستند.

از دیگر امکانات استاندارد تمامی مدل های SEAL می توان به سامانه هشدار نقاط کور، رادار خطی، هشدار خروج از خط، نمایش علائم رانندگی، هشدار تصادف و برخورد از جلو و عقب، ترمزهای اکتیو، دوربین ثبت وقایع داخل و خارج خودرو، 3 رادار حرکتی در داخل و خارج خودرو، سانروف پانورامیک که قابل باز و بسته شدن نیست، استارت بدون کلید، ورود بدون کلید (برای درب های جلو)، دستگیره های درب پنهانی، گریل جلو با قابلیت باز و بسته شدن، درب صندوق عقب برقی، نمایشگر 10.25 اینچی کلاستر، مانیتور لمسی 15.6 اینچی داشبورد، صندلی های جلو گرمکن و سردکن دار، 12 اسپیکر برای سیستم صوتی، تهویه دو نقطه ای با فیلتر PM2.5 و… اشاره نمود که فهرست بلند و بالایی است.

بی وای دی ATTO 3 مقرون به صرفه ترین خودرو BYD در اروپا

بی وای دی ATTO 3

ATTO 3 در بازار خودرو چین با نام Yuan Plus یا Meta Plus به فروش می رسد. این کراس اوور الکتریکی که تمامی ورژن های آن تک موتوره هستند، از 137.800 یوان در بازار خودرو چین قابل خرید است. این مبلغ معادل 622/856/000 تومان است. گرانترین مدل ATTO 3 در بازار چین هم به نرخ 165.800 یوان به فروش می رسد که رقمی برابر با 749/416/000 تومان است.

مدل پایه این کراس اوور برقی مجهز به پک باتری 49.92 کیلووات ساعتی است. این باتری می تواند ATTO 3 با وزنی معادل 2000 کیلوگرم را در مدت زمانی برابر با 7.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این نسخه از ATTO 3 نیز 160 کیلومتر در ساعت است.

بی وای دی ATTO 3

جالب اینجاست که مدل گرانتر با باتری بزرگ تر که 65 کیلو از نسخه پایه سنگین تر است نیز همین شتاب و سرعت نهایی را در اختیار مالک خود قرار می دهد.

تمامی مدل های ATTO 3 با قدرت موتوری برابر با 204 اسب بخار به فروش می رسند. هم مدل پایه و هم مدل گرانتر که دارای باتری هایی با ظرفیت 60.48 کیلووات ساعت است، قدرت موتوری برابر دارند.

تنها تفاوت نسخه های مقرون به صرفه و گران در بخش فنی اندازه پیمایش و مصرف انرژی آنهاست. براساس اطلاعاتی که BYD منتشر کرد، مدل پایه دارای برد مسافت 430 کیلومتر و مدل گرانتر با باتری های بزرگتر پیمایشی برابر با 510 کیلومتر را در اختیار مالک خود قرار می دهند.

همه مدل های ATTO 3 مانند سایر محصولات بی وای دی در مدت زمان 30 دقیقه می توانند ظرفیت باتری خود را از 30 تا 80 درصد شارژ کند. این در حالی است که در حالت Slow Charge مدل مقرون به صرفه این کراس اوور برقی بعد از 7:13 ساعت شارژ می گردد و مدل گرانتر برای شارژ شدن کامل باتری های بزرگ تر خود به 8:38 زمان احتیاج دارد.

ابعاد و امکانات بی وای دی ATTO 3

طول، عرض و ارتفاع این خودرو برابر است با 4555، 1875 و 1615 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2720 میلیمتر اعلام شد. ATTO 3 خودرویی 5 نفره است و BYD آن را 6 سال یا 150.000 کیلومتر گارانتی نموده است.

مدل گرانتر این کراس اوور برقی دارای رینگ هایی با ابعاد 18 اینچ است. مدل مقرون به صرفهتر این خودرو برقی با رینگ های 17 اینچی قابل خرید است. مثل تمامی محصولات اروپایی بی وای دی، ATTO 3 هم بدون تایر زاپاس به دست مصرف نماینده می رسد و این خودرو صرفاً دارای کیت پنچری است.

از امکانات بی شمار این خودرو می توان به ایرکاندیشن تک نقطه ای با فیلتر PM2.5 و فیلتر یونیزه اشاره نمود. سایر موارد موجود در بخش امکانات رفاهی این کراس اوور برقی عبارتند از برف پاکن عقب، نورپردازی داخل کابین، چراغ های جلو LED که مجهز به چراغ های روشنایی روز است، 8 اسپیکر برای سیستم صوتی، قابلیت راه اندازی سیستم تهویه و استارت خودرو با ریموت، نمایشگر 15.6 اینچی لمسی در داشبورد، تنظیم برقی صندلی راننده (فقط در مدل گران)، دوربین ثبت وقایع داخل و خارج خودرو، نمایشگر 5 اینچی کلاستر، دسته دنده برقی، درب صندوق عقب برقی (فقط در مدل گران)، استارت بدون کلید، ورود بدون کلید (برای درب راننده)، سانروف پانورامیک، ترمز پارک فعال، هشدار برخورد از جلو و عقب، نمایش علائم رانندگی، رادار خطی، سامانه هشدار خروج از خط و هشدار نقاط کور، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری، ترمز پارک اتوماتیک و دوربین 360 درجه است.

موارد دیگری چون ایربگ های راننده و سرنشین، ایربگ های جانبی و پرده ای، سنسورهای پارک جلو و عقب، TPMS، ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی BA و سامانه های کنترل کشش و پایداری ایمنی بی وای دی ATTO 3 را تضمین می نمایند.

آیا بی وای دی در بازار خودرو اروپا پیروز خواهد بود؟

بی وای دی ATTO 3

به جرأت می توان گفت که برند BYD یکی از نشان هایی است که محصولات تسلا را به عنوان رقیب خود می بیند. بی وای دی یکی از بزرگ ترین فراورینمایندگان باتری در کشور چین است.

شاید باور این موضوع مشکل باشد، اما BYD تمامی باتری های خودروهای تسلا در کارخانه آلمان این خودروساز آمریکایی را تأمین می نماید.

چیزی که محصولات BYD را در بازار اروپا مجذوب نماینده می نماید، امکانات رفاهی و آپشن های بی نظیر خودروهای این برند است. هر قدر آمریکایی ها، اروپایی ها و حتی کره ای ها در ارائه آپشن به مشتریان خود خودداری یا گران فروشی می نمایند، BYD برای جلب توجه بیشتر از هیچ امکان و آپشنی در محصولات خود دریغ ننموده است.

قبول این حقیقت تلخ که چینی ها از ما هم عبور کردند، سخت است. اما باید بپذیریم در دورانی که ما مشغول فراوری خودروهای قدیمی و تأکید بر خودروهای ملی داشتیم، چینی ها با جذب سرمایه اقتصادی و انسانی خارجی اکنون برای برترین بازارهای فروش خودرو در دنیا خط و نشان می کشند.

بی وای دی زمانی قرار بود خودروسازی کارمانیا در ایران را به عنوان هاب خاورمیانه در نظر بگیرد. یعنی بی وای دی هایی که در ایران فراوری می شد علاوه بر بازار داخلی امکان صادرات نیز داشت.

اما کارشکنی های پی در پی خودروساز داخلی و بعضاً تحریم صنعت خودرو موجب شد نام بی وای دی در ایران مترادف با بدعهدی و محصولات قدیمی باشد.

TF21 ایران خودرو فیس لیفت MG3 نسل دوم است / آنالیز همسانی TF21 و MG3

TF21 ایران خودرو رسماً رونمایی شد / مشخصات فنی و تصاویر

نمایشگاه آفرود چگونه بود؟ + عجایب آفرود دنیا در تهران!

منبع: بیت ران

به "بی وای دی برای بازار اروپا خط و نشان کشید ، معرفی محصولات اروپایی BYD" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی وای دی برای بازار اروپا خط و نشان کشید ، معرفی محصولات اروپایی BYD"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید