اولین فضانورد ترکیه ای با موشک فالکون به فضا رفت

به گزارش وبلاگ ساعت، فضاپیمای اسپس ایکس، حامل 4 فضانورد از جمله آلپر گزرآوجی اولین مسافر فضایی ترکیه از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا با موفقیت پرتاب شد.

اولین فضانورد ترکیه ای با موشک فالکون به فضا رفت

به گزارش وبلاگ ساعت ، فضاپیمای اسپس ایکس، حامل 4 فضانورد از جمله آلپر گزرآوجی اولین مسافر فضایی ترکیه از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در ساعت 16:49 به وقت محلی آمریکا (00.49 ترکیه) با موفقیت پرتاب شد.

بر اساس گزارش آناتولی، سفر فضایی گزرآوجی، یکی از اعضای ماموریت Ax-3، با پرتاب از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی در فلوریدا، ایالات متحده شروع شد.

موشک فالکون 9 که کپسول دراگون اسپیس ایکس را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) خواهد برد، در ساعت 16:49 به وقت محلی ایالات متحده (00:49 به وقت ترکیه) پس از یک شمارش معکوس زنده به فضا پرتاب شد.

  • اولین ربات تاریخ را چه کسی ساخت؟

  • شباهت جالب گوشی مقرون به صرفه چینی به آیفون

  • مردان در جهت یابی بهتر از زنان هستند؟

  • تجربه رانندگی با سوناتای چینی در ایران

موشک فالکون 9 با طول 70 متر، قطر 3.7 متر و وزن تقریبی 550 تن، ظرفیت حمل 22 هزار کیلوگرم محموله در مدار پایین زمین، 8 هزار و 300 کیلوگرم در مدار انتقال زمین ثابت و 4 هزار کیلوگرم در مریخ را دارد.

کپسول دراگون به طول 8.1 متر که می تواند 7 نفر یا اندازه مساوی محموله را در منطقه تحت فشار خود با جریان هوا حمل کند، به عنوان فضاپیمایی طراحی شده است که می تواند بار را در قسمت عقب بدون فشار خود نیز حمل کند.

آلپر گزرآوجی برای انجام ماموریت های علمی مختلف در ایستگاه فضایی بین المللی به مدت 14 روز در فضا خدمت خواهد نمود.

ماموریت Ax-3 بعلاوه شامل مایکل لوپز-الگریا رهبر ماموریت به نمایندگی از ایالات متحده آمریکا و اسپانیا، خلبان والتر ویلادی از نیروی هوایی ایتالیا و مارکوس وانت سوئدی که به نمایندگی از آژانس فضایی اروپا شرکت کرد، است.

این پرتاب که قبلاً در 17 ژانویه به وقت محلی ایالات متحده برنامه ریزی شده بود، به وسیله اسپیس ایکس برای تکمیل آنالیز های نهایی یک روز به تعویق افتاد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اولین فضانورد ترکیه ای با موشک فالکون به فضا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین فضانورد ترکیه ای با موشک فالکون به فضا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید