این مواد غذایی را هرگز در یخچال نگهداری نکنید

به گزارش وبلاگ ساعت، نگهداری برخی از میوه ها و سبزیجات شدیداً به کیفیت و خواص آن ها آسیب می رساند.

این مواد غذایی را هرگز در یخچال نگهداری نکنید

به گزارش برنا، نگهداری برخی از میوه ها و سبزیجات شدیداً به کیفیت و خواص آن ها آسیب می رساند. در زیر با پنج مورد از آن ها آشنا می شوید:

هندوانه درسته

یخچال می تواند میزان آنتی اکسیدان های هندوانه را به نصف کاهش دهد. تحقیقی که در ایالات متحده اجرا شده نشان می دهد که هندوانه ای در دمای اتاق نگه داری تقریباً دو برابرِ هندوانه ای که در یخچال نگهداری می گردد، ترکیباتی نظیر بتا کاروتین (که موجب تقویت سلامت پوست و بینایی می گردد) فراوری می نماید. هوای سرد رشد آنتی اکسیدان ها را که پس از برداشت هندوانه اتفاق می افتد، کند می نماید. اما در صورتی که هندوانه را قاچ نموده اید، برای جلوگیری از رشد باکتری ها باید آن را در یخچال نگه دارید.

ریحان

اگر این گیاه استوایی در دمای زیر 5 درجه سانتیگراد نگهداری گردد، به سرعت سیاه خواهد شد. ریحان را در سایه، و به صورتی نگهداری که ساقه هایش در آب باشد. یک کیسۀ پلاستیکی نیز با ملایمت روی آن بکشید تا سبزی خشک نگردد.

سیب زمینی

دمای سرد باعث تبدیل نشاستۀ سیب زمینی به قند می گردد. این موضوع باعث باعث می گردد که بافت سیب زمینی ریگدارمانند گردد و طعم آن قدری شیرین گردد. برترین دما برای نگهداری سیب زمینی 7 درجۀ سانتیگراد است. سیب زمینی را در کیسه های کاغذی و در انباری خنک نگهداری کنید؛ نور آفتاب باعث انباشت کلروفیل می گردد که باعث سبز شدن و بعضاً تلخ شدن سیب زمینی می گردد.

پیاز

پیاز برای تازه ماندن نیازمند گردش هواست. پیاز درسته را کیسۀ کاغذی سوراخ دار و در انباری نگه دارید. پیاز و سیب زمینی را با هم یکجا نگه ندارید، چرا که هر کدام گاز هایی متصاعد می نمایند که باعث فساد دیگری می گردد. پیاز قاچ شده را حتماً در یخچال نگاه دارید.

گوجه

هوای سرد شریان های شیمیایی گوجه را تغییر می دهد و فعل و انفعالاتی که طعم تازگی گوجه را کند می نماید و فعل و انفعالاتی که طعم ماندگی را در گوجه ایجاد می نمایند، تسریع می نماید. گوجۀ درسته را روی طاقچه یا اوپنِ آشپزخانه نگهداری کنید تا خوشمزه بمانند و رسیده تر شوند.

منبع: فرارو

به "این مواد غذایی را هرگز در یخچال نگهداری نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مواد غذایی را هرگز در یخچال نگهداری نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید